Page 87 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 87

sebou. Je tudíž umožněno jen existencí duchovnosti obecně.)


            Schopnost poznání je prostředkem, jímž Nejvyšší neustále poskytuje lidem možnost
            volby   navrátit   se   do   původního   stavu   duchovnosti.   To   je   také   důvod,   proč   bylo
            Nejvyšším dovoleno, aby se lidé vyvíjeli nebo vyvinuli takovýmto způsobem a aby se
            rodili v úplné nevědomosti se zcela úplně uzavřenými duchovními a duševními stupni.
            A to je slabina celého podvodu, který zosnovalo zlo negativního stavu pseudotvůrců.
            Ti si jí byli vědomi, ale byla to jediná cesta, jakou mohli postupovat. Znovu je z toho
            vidět, že pseudotvůrci nemohli ze sebe vyvinout nic nového a že cokoliv použili, bylo
            ukradeno z tvůrčích principů Nejvyššího. Oni to věděli a to vždy zvyšovalo jejich
            nenávist, nepřátelství, zlomyslnost a zuřivost v jejich snaze ovládnout Stvoření a zničit
            Nejvyššího.


            Podstatou této slabiny je to, že jelikož takto produkovaní lidé jsou stvořeni a vzápětí
            zrozeni v nevědomosti, jsou také neznalí negativních stavů. Ta vytvoří základnu pro
            duševní   souboje,   které   probíhají   mezi   duchovními   principy   a  pseudostvořiteli.
            Neznalost znamená, že každý si může vybrat, co chce. Schopnost volby, tedy lidská
            svoboda a nezávislost v konání těchto výběrů, je plně zachována. A tato schopnost je
            čistě duchovní. Nejvyšší je v ní jako ve Svém vlastním. Tu je tedy další vhodný bod pro
            budoucí duchovní znovuzrození člověčenstva a je to i další vada tohoto podvodu.


            Pseudotvůrci si byli plně vědomi těchto vad a ihned po stvoření jeskynního člověka a
            vytvoření tohoto podvodného napálení na účet budoucích lidských vědců pokročili ve
            svém plánu druhým krokem, který byl mnohem troufalejší prvního. Byli si neustále
            vědomi, že jakoukoli  sentientní  entitu udržují při životě jen duchovní principy. Sami
            přece využili tyto ukradené principy, aby stvořili jeskynního člověka. Kvůli neustálému
            duchovnímu vlivu jeskynní člověk nejen žil, ale byl stále ovlivňován ve svém celkovém
            vývoji.  Pseudotvůrci  také   věděli,   že   cokoliv   se   stane,   je   původně   započato   v
            duchovním stavu. Proto také dobře věděli, že kdyby jejich snahy skončily stvořením
            jeskynního člověka a založením toho podvodného spojení mezi člověkem a opicí,
            nakonec by bitvu prohráli, neboť duchovní principy nají sklon převzít vládu kvůli své
            pozici v centru Stvoření a kvůli přítomnosti Nejvyššího v nich. Tudíž pokud někdo
            roste z nevědomosti do poznání, musí nevyhnutelně vyrůst z neduchovního do plné
            duchovnosti. Toto je normální stav záležitostí u všeho, co je vytvořeno z duchovních
            principů. A jelikož jsou tyto principy základnou, z níž byl stvořen jeskynní člověk a
            jeho následovníci, povedou každého přímo k plné duchovnosti. Nebude jiné cesty.

            Z   tohoto   důvodu   se   pseudotvůrci   rozhodli   založit   v   duchovním   světě   zvláštní
            pseudoduchovní   stav,   ze   kterého   by   mohli   ovlivňovat   a   vést   pseudoduchovními
            prostředky výtvory svých pseudotvůrčích snah.

            Jiným účelem pro založení takového stavu bylo to, že když s potěšením nenáviděli
            Nejvyššího a Jeho/Její Stvoření, nemohli být ve stejném stavu s tímto Stvořením a s
            Nejvyšším. Z něho by nemohli počít a vykonat žádnou škodlivou činnost, neboť to byl
            stav lásky a moudrosti - jediný duchovní stav v té době. Proto pro sebe založili stav
            odlišný, oddělený od ostatních duchovních stavů, v němž se odlišovali od Nejvyššího
            a jímž chtěli vykonávat na Zemi vliv na lidi, které stvořili s nevědomostí o všech
            stavech.


            Tak se objevil v duchovním světě nový stav, stav negace a opozice ke všemu opravdu
            duchovnímu. Od té doby je duchovní svět rozdělen na tři části: nebesa – stav dobra a
            pravdy, lásky a moudrosti; zprostředkující stav – stav přechodu, vyvažování a výběrů;
            a pekla – stav negativního, zel a nepravd. Kvůli jejich duchovní povaze mohou nyní
            tyto   tři   stavy   vykonávat   stejný   vliv   na   lidi   na   Zemi.   A   protože   ti   jsou   ve   stavu
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92