Page 78 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 78

„Co by se stalo, kdyby se někdo pokusil vysvětlit vznik veškerého života přírodními
            procesy, aniž by bral v úvahu jakékoliv ne-přírodní nebo duchovní příčiny ?  Jaký by
            byl lidský život bez jakékoliv duchovnosti ?“

            Taková otázka je zřejmým následkem pouze v nejzevnějším stupni Stvoření, jímž je
            přírodní   stupeň.   Uvnitř   tohoto   stupně   je   jeho   vlastní   nejzevnější   stupeň   schopen
            vytvořit   takovou   otázku.   Tudíž   tato   otázka   je   výsledkem   nejzevnějšího   stupně
            nejzevnějšího kroku, který má povahu z „vně“ do „uvnitř“. Jelikož otázka je z toho
            „vně“, odpověď na ni se musí zobrazit také z toho „vně“. Jinak by ztratila svůj význam.
            Taková otázka je nutným následkem jakéhokoli přírodního stupně kdekoli ve Vesmíru
            kvůli   faktu,   že   jeho   pozice   je   tou   nejvíc   vzdálenou  od   plné  a   úplné   duchovnosti
            nejniternějšího   stupně.   V   přírodním   stupni   je   duchovnost   ve   své   nanejvýš   řídké
            nejzevnějškovatosti.


            Jestliže   se   někdo   neustále   zabývá   touto  nejzevnějškovatostí  podle   povahy   jím
            zvoleného povolání, bude mít sklon vytvořit si zvyk pohlížet na vše z pozice této
            nejzazší vnějšnosti.  Z toho úhlu pohledu je už jen malý krůček k položení zmíněné
            otázky.

            Jakmile je otázka položena, jakmile se tato idea vynoří ze sentientní entity bez ohledu
            na to, v jaké přírodní dimenzi, má vždy sklon se dle obecného principu duchovnosti
            realizovat a aktualizovat. Jinými slovy: musí být zodpovězena.

            Nejvyšší před počátkem času a prostoru předvídal, že se tato otázka někdy v čase a na
            určitém místě objeví, a vyvinul Velký plán, aby se tato otázka zodpověděla na stejné
            úrovni, kde povstala. I když taková otázka mohla vyvstat kdekoli ve fyzickém vesmíru,
            v jakékoli fyzické dimenzi, byla vybrána a dostala se do ohniska pozornosti - aby se
            vyhnulo rušení a zneklidňování přírodního stavu - doba, pozice a situace, ve které se
            tato otázka mohla nejen položit, ale i explicitně a doslovně zodpovědět. Protože je to
            doslovná otázka, může se na ni dát jen doslovná odpověď. Přírodní stav by nerozuměl
            jakémukoli jinému způsobu odpovědi.


            Jakmile byla vybrána tato pozice, doba a situace, byl Nejvyšším v procesu stvoření
            hmoty, ze které byl stvořen fyzický vesmír, do této hmoty vštípen slib, že se tato
            otázka zodpoví. Toto vštípení zabraňuje nebezpečí, že by tato otázka mohla vyvstat
            jinde než na předem nachystaném místě, a tak se zachovává stabilita ve fyzickém
            vesmíru.

            Je nutno si pamatovat, že kvůli propojení všech systémů, dimenzí, světů a vesmírů,
            jak se popisuje na předcházejících stranách, je dostatečné, že se na tuto otázku a na
            její odpověď soustředí pouze v jednom malém místě a v určitém čase, ale má při tom
            plný dopad na cokoliv jiné ve jsoucnu a bytí.


            Vybraným místem a zvolenou dobou, kde a kdy byla tato otázka položena, byla planeta
            Země přibližně před třiceti milióny roků dle pozemského času. Položením této otázky
            odstartovala další fáze duchovní historie lidstva a započala další fáze Velkého plánu
            Nejvyššího.

            Přírodovědci, kteří tuto otázku položili, chápali velmi dobře její obsah a její důsledky.
            Had v Bibli reprezentuje tento zevnější přírodní stupeň, z něhož a jímž je tato otázka
            položena. Protože přírodovědci se zabývají především přírodními zákony, které se
            zjišťují přírodními nástroji určenými k přizpůsobení se senzorickým orgánům lidského
            fyzického těla, otázka se iniciovala v konglomerátu lidských fyzických smyslových
            vstupů a výstupů.  Žádná  jiná  úroveň lidské mysli by  nemohla  započít  s  takovou
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83