Page 81 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 81

není prováděn duchovními prostředky, není v tomto procesu, bez ohledu na to, jak je
            dokonalý, možno duplikovat duchovní nejvnitřnější stupeň jakékoli buňky, ve kterém
            je   Nejvyšší   jako   ve   Svém   vlastním,   v   jeho   celistvé   a   celkové   intenzitě,   kvalitě   a
            manifestaci. Takovéto zdvojení je možné jen přímým nadělením Nejvyššího a pouze
            duchovními procedurami, které nejsou k dispozici v přírodních prostředcích. Lidská
            bytost, stvořená procesem těchto dvou buněk neboli biklonováním, postrádá tedy - co
            se   duchovního   nadělení   týče   -   určitou   intenzitu   a   kvalitu,   kterou   byla   vybavena
            původní buňka. Namísto toho, protože byly použity přírodní nástroje, byly zdůrazněny
            a nadsazeny její fyzické a duševní aspekty, aby se tak vykompenzoval nedostatek
            plnosti a celistvosti přímého duchovního nadělení. Tak se provedl další giganticky
            krok k odpadnutí od duchovnosti.

            Tím, že byli ve svém podniku úspěšní, počali přírodovědci pochybovat o nutnosti
            přímého nadělení od Nejvyššího při snaze stvořit lidi. Domnívali se, že by se teď mohli
            o tuto záležitost postarat sami - nenechávajíce ji na starosti Nejvyššímu. Jakmile
            taková pochybnost vznikne, otvírá dvířka Pandořiny skříňky - pokušení učinit více v
            podobném smyslu a pokušení být více ve svém vlastním zevnějšku bez obracení se k
            Nejvyššímu.   Toto   vede   k   větší   separaci   od   ostatních   lidí,   obzvláště   pokud   jde   o
            duchovní a filosofické záležitosti. Tato postupná separace se v určitém bodě historie
            člověčenstva   může   stát   základnou   pro   vytvoření   oddělené   společnosti,   která   se
            odštěpí od původního zřízení a která povede ke stvoření odlišné populace - s odlišným
            účelem života v mysli. Tento účel nebude mít ve svém základě duchovní záležitosti, ale
            pouze vědecké zkoumání a experimentování vedoucí do sníte větší a větší oddělenosti
            od duchovnosti.

            Noví lidé, kterým bylo dovoleno vstoupit do bytí těmito zvláštními prostředky, tím, že
            byli stvoření z živé lidské buňky, obsahovali v sobě všechno nutné vybavení, aby
            mohli byt nadále duchovními. Z tohoto vybavení především žije každá buňka. Princip
            života, kterým je Nejvyšší a který je z Nejvyššího, obsahuje v sobě vše nutné pro tuto
            duchovnost. Odlišností je zde to, že v takto vytvořené bytosti se již důraz neklade na
            duchovnost. Duchovnost se stává nejméně důležitou. Namísto toho se důraz klade na
            duši, ovládání mysli a fyzický vývoj, což vše sice vyplývá z duchovnosti, ale nyní se to
            stává nezávislým na jejích principech.

            Existuje   stále   poznání,   že   život   je   z   duchovnosti   a   duchovnost   sama.   Ale   to   se
            považuje za danost, a proto se hledají nové cesty, které by dokázaly, že jsou tu jiné
            možnosti než duchovnost sama a že snad je možné i jiné vysvětlení než duchovní.
            Tento závěr vede nakonec k posílení vědeckého průzkumu těchto možností. Jakmile
            se idea těchto pochyb vynoří v procesu myšlení, odvádí dál a dál od duchovnosti a
            snaží   se   neustále   prokazovat   oprávněnost   své   existence.   Takto   počíná   existence
            úchylného myšlení. Tato idea se stane základnou, která nakonec donutí lidi nalézat a
            přijímat pouze tyto závěry, které prokazují její platnost. Duchovní principy, které ji
            vyvracejí, se počnou přehlížet. A od přehlížení je jen malý krůček k znevážení a k
            úplnému zavržení duchovních principů.

            Nejvyšší   dovolil,   aby   se   tak   stalo   kvůli   Velkému   plánu.   Je-li   navíc   v   této  situaci
            zachován životní princip, pak je s ním zachována svoboda volby a nezávislost. Také
            před tím, než byli lidé stvořeni touto v zásadě neduchovní metodou, jejich ideje byly
            Absolutním   procesem  myšlení  Nejvyššího  dotázány,  zdali  ze  své  svobodné  volby
            souhlasí, aby se staly částí tohoto odvážného podniku a zdali svobodně přijímají
            všechny   důsledky   a   následky   tohoto   výběru.   Výběry   a   následky   všech   ostatních
            alternativ jim byly prezentovány a ukázány v bezčasovém a bezprostorovém stavu
            Nejvyššího   s   nutností   vymazat   z   vědomé   paměti   tyto   volby   a   jejich   důsledky   a
            následky. Je jim ve vší úplnosti a cele vysvětlena nevyhnutelnost této procedury a
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86