Page 76 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 76

Tak se umožnilo zachování všech znalostí a výdobytků prvních lidí. Nic nechybělo.
            Jediná zkušenost, která chyběla, byl fyzický zážitek fyzické jednoty principů femininity
            a  maskulinity.  Ten je  vykompenzován navazováním   fyzického kontaktu s opačnou
            sexuální fyzickou bytostí formou sexuálního styku, který se stal jedním z hlavních
            zdrojů, jímž a z něhož je možné dosáhnout úplného a plného duchovního uvědomění a
            zážitku.


            Protože je ale účel a záměr tohoto styku  zcela duchovní  - dávat, přijímat, sdílet a
            oplácet tuto úplnost a plnost duchovního stavu, není nikdy ohraničen na jednoho
            muže či ženu. Takovéto ohraničení by ochudilo  sentientní entity o schopnost dávat,
            dostávat, sdílet a oplácet při co největším možném počtu jiných bytostí a mohlo by z
            tohoto vztahu vyčerpat jakoukoli duchovnost. Účelem je dávat a oplácet všem, sdílet
            se všemi a dostávat od všech. Jedině v takovémto bezmezném a bezpodmínečném
            postoji může být pravá duchovnost jako ve svém vlastním. Jeden nenáleží pouze
            jednomu; takové náležení by vyústilo do vlastnění, výlučnosti a negace všeho. Neboť
            jeden patří všem a všichni patří jednomu.


            Záměrem takového sexuálního styku je samozřejmě získání vždy co největší plnosti a
            úplnosti duchovního uvědomění. Neboť toto je od Nejvyššího. Vše ostatní v tomto
            ohledu není z Nejvyššího, ačkoliv je to Jím/Jí povoleno pro již dříve zmíněný účel
            poučení.

            Jelikož toto byl v těchto dnech pravý účel sexuality, nerodily se fyzickým způsobem
            žádné   děti   a   neexistovala   žádná   formální   instituce   manželství.   Ve   druhém   stádiu
            existence   člověčenstva   reprezentovaném   druhou   skupinou   lidí,   kteří   vstoupili   do
            jsoucna  a  bytí  poté,  co  první  lidé  odešli,  pokračovalo  rození  nových  lidí  přímým
            nadělením od Nejvyššího, který tvořivě použil všechny nové duchovní ideje, které se
            zrodily jako výsledek duchovního, duševního a sexuálního a fyzického spojení muže
            se ženou a ženy s mužem. Zdali se toto nové nadělení objevilo v mužské, či ženské
            fyzické formě, záviselo na obsahu, kvalitě a účelu této nové zrozené ideje.


            Jelikož toto nadělení nemůže být samo o sobě ve svých principech rozděleno, protože
            nic by nemohlo žít v takovéto odluce, je každá fyzická forma bez ohledu na své
            vzezření nadělena úplným souborem těchto principů, které jsou relativní pouze ke své
            absolutní povaze v Nejvyšším. Tudíž každá mužská a ženská fyzická forma v sobě
            obsahuje veškeré charakteristiky jak femininity, tak i maskulinity. Jediným rozdílem je
            to, že jimi zvolená fyzická forma je specifičtější jedna od druhé, to jest poskytuje
            výraznější a větší perspektivu jejich duchovnosti, cítění, myšlení a činnosti.


            Specifičnost lásky, dobroty, vůle a motivace se může mimo jiné projevit jako něžnost,
            jemnost, laskavost, mírnost atd., což vše fyzicky koresponduje s ženskou fyzickou
            formou. Na druhé straně se specifičnost moudrosti, pravdy, rozumu, myšlení atd.
            projevuje kromě jiného jako síla, vytrvalost, rozhodnost, sebevědomí atd., což vše
            fyzicky koresponduje s mužskou fyzickou formou. Je tedy zcela nesprávné uvažovat,
            že jedině žena může být jemná, laskavá, něžná, mírná a milující a že jen muž může být
            silný,  rozhodný,   vytrvalý   a  sebevědomý   atd.   V  tomto   významu   se  tyto   vlastnosti
            projevují v nejzevnějším stupni nejzevnějšího následného kroku přednostně v těchto
            zvláštních  fyzických  formách.  Ale   uvnitř   těchto  jednotlivých  fyzických   forem   jsou
            všechny ostatní principy vždy přítomny a projevují se bez ohledu na to, má-li někdo
            mužské či ženské tělo. V pravém smyslu tedy nikdy nebyla, není a nebude žádná
            rozdílnost mezi muži a ženami v jakémkoli ohledu vyjma jejich fyzického vzhledu.
            Nemůže ani žádná být, protože počáteční nadělení od Nejvyššího se nemůže rozštěpit,
            chce-li přežít. Rozdělit toto nadělení je jako rozdělit Nejvyššího, a to není možné.
            Kdyby to možné bylo, pak by celé Stvoření upadlo a rozpadlo by se.
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81