Page 67 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 67

vlastního je v takovém stavu jednoty, integrace a jednosti nemyslitelný. Při takovémto
            naprosto obvyklém přístupu bylo nemožné vybudovat něco, co negovalo tento účel
            duchovnosti.

            Aby se vyvinul kontrast k takovému sdílnému rozpoložení a za účelem zmíněného
            poslání, stalo se nutným stvořit rozpoložení nové, ve kterém by se mohla iniciovat a
            zkušenostně prožívat idea „něčeho vlastního“. Jakmile je něco někomu odebráno a od
            něho   odděleno,   objektivně   se   stává,   že   se   u   něho   počíná   vyvíjet   pojetí   „něčeho
            vlastního“ a smysl pro náležení a vlastnictví. Poprvé je rozvinuto pojetí: „to je moje a
            nikoho jiného“.

            Bez oddělenosti  maskulinity a femininity  ve formě konkrétních fyzických těl by se
            taková idea nikdy nemohla rozvinout. A bez takové ideje by se nikdy nemohl prožít
            neduchovní stav s jeho hroznými následky a nemohlo by nastat žádné poučení.

            4. Cokoli nastane, probíhá a stává se ve stavu jednoty, integrace a jednosti úplného
            duchovního stavu a procesu, je souběžným následkem všech principů, které působí
            dohromady. Takže cokoli se kupříkladu chce, souběžně se o tom uvažuje. Cokoli se
            cítí, tak se i myslí, a opačně. V takovém rozpoložení není možné myšlení mimo či proti
            chtění. Jeden je vlastní vůlí a vlastním rozumem. Takže je holou nemožností, aby tito
            lidé předstírali, že něco dělají či mají rádi, když se jim to v jejich hlubokém nitru nelíbí.
            Ani zmínka o takové možnosti není ve stavu úplné duchovnosti myslitelná.

            Avšak   za   účelem   zobrazení   a   předvedení   stavu   neduchovnosti   je   nutné   takové
            okolnosti  vyvinout. Tudíž  se kvůli konkrétnosti reprezentace nejzevnějšího stupně
            nejzevnějšího následného kroku mohou takové okolnosti rozvíjet pouze konkrétními
            fyzickými prostředky, tj. fyzicky rozdělenými lidskými tvory do dvou forem: Formy
            vůle, kterou představuje  femininita  se svými všemi principy, a formy druhé, formy
            rozumu, kterou reprezentuje maskulinita se všemi svými principy. Takovéto rozštěpení
            je nutnou podmínkou rozvoje zdánlivě neduchovního myšlení, chtění, jednání, cítění
            atd., které je samou svou povahou rozporuplné.


            Jednota je vždy duchovní. Cokoli, co se vzdaluje stavu sjednocení, je neduchovní, a
            tudíž rozporuplné.


            Takže byla vyvinuta základna pro zakoušení hrozných důsledků neduchovnosti.

            5.   Ve   stavu   a   procesu   úplné   duchovnosti   není   možná   žádná   negace   takové
            duchovnosti.   Nelze   dosti   dobře   negovat   vlastní   jsoucno   a   bytí.   Proto   je   idea
            neduchovnosti v tomto stavu nemyslitelná. Bez takové ideje by nebylo možné zažít její
            důsledky. Avšak při existenci dvou forem jednoho lidství ve dvou oddělených módech
            či tělech je taková protichůdná idea myslitelná. Jelikož je možné mít vztah ke druhému
            jako zřejmě odlišnému, je možno započít rozlišování a racionalizovat toto rozlišování
            do bodu, kdy se počne idea úplné negace jakékoli duchovnosti. Když někdo rozlišuje
            mezi   duchovností   a   neduchovností,   může   usoudit,   když   si   tak   přeje,   že   žádná
            duchovnost   neexistuje.   Z   této   pozice   vyvstává   možnost   úplného   negování
            duchovnosti.

            Takovýto proces myšlení je nemožný ve stavu a procesu úplné jednoty, integrace a
            jednosti  maskulinity   a   femininity  a   všech   jejich   principů   -   v   rozpoložení   úplné
            duchovnosti. Kvůli předvedení hrozných následků a důsledků takové negace je nutné
            vytvořit vhodné podmínky pro to, aby se zvolilo negování duchovnosti.
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72