Page 64 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 64

člověčenstva v hierarchii duchovního uspořádání je ta nejzevnější toho nejzevnějšího,
            nebyla by bez této zkušenosti androgynů (skrze její korespondenční faktory plnosti a
            niternosti   a   těmito   faktory)   možná   žádná   aktivita,   zkušenost   a   realizace   plánů
            Nejvyššího. Bez toho by nebylo možné žádné poznání. Bez poznání by nebyl možný
            žádný pokrok. Bez pokroku by nebyl možný žádný život.


            14. Neustálá manifestace přítomnosti Nejvyššího ve všem nastává, probíhá a stává se
            v   následných   krocích   od   nejniternějšího   kroku   a   jeho   souběžných   stupňů   do
            nejzevnějšího kroku s jeho souběžnými stupni. Jak již bylo uvedeno, má každý stupeň
            svůj vlastní nejniternější, zprostředkující a zevnější stupeň. To nejniternější každého
            stupně souvztaží se vším a obnáší vše z nejniternějšího každého jednotlivého kroku,
            což pak koresponduje s nejniternějším Absolutního stupně Nejvyššího. Takže Nejvyšší
            může být přítomen v tom nejniternějším každého stupně bez ohledu na to, jak je zevní,
            jako ve Svém vlastním. To umožňuje Jeho/Její neustálou přítomnost u každé lidské
            bytosti,   ať   je   jakkoli   zlá   a   negativní.   Jelikož   je   nejniternější   stupeň   u   každého
            vybudován z původního stavu a rozpoložení  androgynních  lidí na planetě Zemi, bez
            jejich existence by žádná osoba na této planetě nebyla vybavena tímto stupněm. Bez
            tohoto stupně by nebylo místa, kde by Nejvyšší sídlil. Bez tohoto usídlení by nikdo na
            Zemi nemohl mít jakýkoli život.


            Z   tohoto   nejniternějšího   duchovního   stupně,   v   němž   je   Nejvyšší   jako   ve   Svém
            vlastním, každý žije, myslí, chce, uvažuje, volí, jedná a chová se. Proto je možno bez
            stínů pochybností říci, že jeden žije, dýchá, myslí, chce, uvažuje, volí, jedná a chová se
            atd. a Nejvyššího a Jím/Jí. Odmítání tohoto faktu slouží jen důkazu, že je tomu tak.

            Přítomnost Nejvyššího v každém je zdrojem, základnou a základem, z nichž může
            Nejvyšší   započít   jakoukoli   nutnou   změnu,   aby   se   lidé   mohli   navrátit   ke   svému
            vlastnímu pravému duchovnímu já.

            Toto jsou tedy důvody, účely a cíle toho, proč bylo nutné, aby člověčenstvo počalo
            inkarnací androgynních lidí na planetě Zemi.


            Dalším krokem v přípravě člověčenstva na jeho poslání byla nutnost rozštěpení lidí na
            dvě oddělené fyzické formy - muže a ženu. Je pro to několik důvodů.


            1.   První   stav   člověčenstva   je   stavem   niternosti   či   nejniternějších   stupňů,
            reprezentovaných, zobrazených a projevených úplnou jednotou, integraci a jedností
            všech duchovních, duševních a fyzických principů v jim odpovídajících stupních a
            skrze ně. Protože člověčenstvo v posloupnosti a v rámci obecného časového cyklu
            souvztaží s nejzevnějším stupněm nejzevnějšího kroku, veškerá realizace idejí tu musí
            mít konečnou a konkrétní formu. Takže tato duchovní, duševní a fyzická jednota,
            integrace a jednost se objeví v zevní formě lidí, tj. androgynní formě. Kvůli své pozici a
            reprezentaci   nejniternějšího   duchovního   stupně   člověčenstva,   který   je   zdrojem,
            vnitřkem   a   jádrem   všeho   ostatního   probíhání   a   stávání   se,   je   tento   stav   a   toto
            rozpoložení stavem a rozpoložením úplné duchovnosti. Žádná jiná situace by zde
            nebyla možná. Úplnost duchovnosti je nutná, aby se z ní mohly vytvořit následné
            stupně a jejich stavy a procesy. Nic se nemůže vybudovat či probíhat z jakéhokoli
            jiného stavu a procesu. Toto je hlavním a jedním z nejdůležitějších zákonů principů
            Stvoření, jsoucna a bytí: Cokoli jest a cokoli existuje samo ze sebe a v sobě takovým
            jsoucnem  a bytím, je absolutně  duchovní. Protože  je to v sobě a sebou,  je to v
            Absolutním sebeuvědomění, tudíž je to v Nejvyšším. Nejvyšší, jsoucí a existující v
            Absolutním smyslu, je tedy středem, vnitřkem, jádrem, z něhož vše ostatní nastává,
            probíhá a stává se. Jelikož je bezčasovým i bezprostorovým a je Absolutním ryzím
            myšlením a Absolutním čistým vědomím v Absolutním uvědomění Absolutního „Já
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69