Page 65 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 65

jsem“,   je   On/Ona   Absolutní   duchovností.   Takže   z   toho   plyne   výrok,   že   jakýkoli
            nejniternější stupeň souvztaží s tím nejniternějším Absolutní přirozenosti Nejvyššího a
            je relativní pouze k Němu/Ní.

            Tato   souvztažnost   je   platná   v   jakýchkoli   stavech,  procesech,   úrovních,   krocích  a
            stupních, neboť jsou všechny vybudovány na tomto principu - od nejniternějšího k
            nejzevnějšímu, tj. ze stavu, který koresponduje s úplnou duchovností, ke stavu toho
            nejzevnějšího této duchovnosti. Takže se v prvním stavu a procesu člověčenstva
            projevila  úplná   duchovnost,   jak   ji  reprezentovala  a  zobrazovala   úplná  androgynní
            fyzická   forma.   Ve   stavu   a   procesu   úplné   a   celkové   duchovnosti   není   jiná   přímá
            zkušenost   její   jednoty,   integrace   a   jednosti   možná.   Nemůže   ji   být  ani   její   vlastní
            zprostředkující, přechodový  stupeň a už vůbec ji nemůže být její vlastní zevnější
            neduchovní stupeň.

            Jelikož otázka neduchovnosti může ale vyjít pouze ze zásadně neduchovního stavu
            nejzevnějšího stupně a odpověď na ni tedy musí být dána a zobrazena příkladem v
            tomto   jednotlivém   stupni,   nejniternější   stupeň   by   sám   sebou   a   v   sobě   nemohl
            poskytnout vhodné podmínky pro uskutečnění této odpovědi. To by odporovalo jeho
            povaze,   jelikož   tato   je   zcela   a   úplně   duchovní.   Proto   se   musí   z   duchovního   čili
            nejniternějšího   předcházejícího   kroku   a   stupně   vybudovat  další   krok   a   stupeň.  A
            jelikož je nemožné budovat nejzevnější stupeň přímo z nejniternějšího stavu, musí se
            nejprve   za   účelem   přechodu   vybudovat   stupeň   intermediální   -   nejprve   se   musí
            vybudovat spojující linka. Přímý kontakt mezi nejniternějším a nejzevnějším stupněm
            není kvůli jejich povaze a pozici možný. Ale žádný stupeň nemůže existovat bez
            druhého.   Život   a   podmínky   existence   nejzevnějšího   stupně   jsou   z   nejniternějšího
            duchovního stupně, kde mají základ a kde se vše bez výjimky počíná. Projevení se,
            realizace a konkretizace všeho započatého se odehrává v nejzevnějším stupni. V této
            manifestaci je realizace a konkretizace nejniternějšího stupně jako ve svém vlastním. Z
            tohoto důvodu je vytvořen z tohoto nejniternějšího stupně stupeň intermediální.


            Funkcí   zprostředkujícího   stupně   je   být   mostem   a   spojovací   linií,   souvztažnými
            prostředky   přenášet   a   přeměňovat   vše   započaté   v   nejniternějším   stupni   do
            nejzevnějšího   stupně   a   všechno   zrealizované,   projevené   a   zkonkretizované   v
            nejzevnějším stupni do stupně nejniternějšího. Tak se završí cyklus kroků a jejich
            uspořádání a stane se pravou realitou.

            Aby se vybudoval intermediální krok, je nutné oddělit a rozdělit fyzickou čili přírodní
            reprezentaci  této  nejzazší  duchovní   jednoty,   integrace  a   jednosti,  jak   ji   zobrazuje
            jednost femininity a maskulinity  a všech jejich principů a odvozenin v  androgynní
            fyzické formě prvních lidí na planetě Zemi.


            Takže   druhý   krok   v   přípravě   na   poslání   lidí   na   planetě   Zemi   je   krokem   ke
            zprostředkujícímu duchovně - přírodnímu stupni, který představovalo, ilustrovalo a
            konkretizovalo fyzické rozdělení androgynní lidské formy do dvou odlišných fyzických
            forem - mužské a ženské.

            Jelikož je intermediální stupeň mostem, linií a bodem přenosu a transformace, musí v
            sobě obsahovat stejné množství obsahu jak duchovního  čili nejniternějšího, tak i
            neduchovního čili nejzevnějšího stupně. Jinak by žádná linie, žádné přemostění či
            žádná komunikace mezi nimi nebyly možné. Proto se nazývá duchovně - přírodním
            stupněm.  Tento  druhý  krok   je  počátkem  poklesu  z úplné   a  celkové  duchovnosti,
            kterou představovali první lidé.
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70