Page 62 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 62

Na druhé straně je neustálou snahou sentientních entit být víc a více jako Nejvyšší,
            skrze takové prostředky jako sexuální styk (je-li podstoupen pouze za tímto účelem)
            mezi mužem a ženou a ženou a mužem. V totálním kumulativním součtu všeho tohoto
            snažení sentientních entit je v absolutním smyslu umožněno dávání, sdílení a přijímání
            Absolutní   přirozenosti   Nejvyššího.   Protože   Nejvyšší   je   v   této   snaze   a   v takto
            motivovaném sexuálním styku jako ve Svém vlastním, neustále se miluje se všemi
            Svými sentientními entitami. Tímto aktem jsou tvůrčí snaha a konání v celém stvoření
            zachovány od věčnosti na věčnost.

            Jelikož  androgynní  lidé   reprezentovali   a   zobrazovali   svým   příkladem   pravý   účel
            sexuality, může se pravá idea sexuality uchovat a být k užitku ve Vnitřní mysli lidských
            bytostí. Kdyby se  inkarnovali  v oddělených formách, konkrétnost tohoto vtělení by
            vedla člověčenstvo k víře ve dva oddělené účely existence a nemohla by nastat žádná
            touha po spojení a zrození nových duchovních idejí a tyto by nemohly vstoupit do bytí.
            To by jim nedávalo žádnou motivaci pro růst, pokrok a zlepšování či pro vylepšení
            jejich sebepojímání a vlastního obrazu. To by vytvářelo rozpoložení stagnace, mající
            nakonec za výsledek smrt.

            8. Úplnost a jednota všech principů femininity a maskulinity v androgynní formě v její
            konkrétní a nejzazší manifestaci reprezentuje ideu plnosti sentientních entit. Pravý a
            smysluplný vztah jedné  sentientní entity k druhé je možný na základě jejich plnosti.
            Není možné mít vztah jen částečně nebo v oddělených principech, jelikož je v něm
            zahrnuto vše ostatní. Kvůli propojenosti a jednotě všech principů platí, že pokud jeden
            ve vztahu chybí, chybí všechny a žádný vztah se nekoná. Je důležité mít tuto ideu v
            univerzálním   vědomí   lidské   Vnitřní   mysli,   neboť   na   ní   je   založeno   veškeré   pojetí
            vztahů,   postojů   a   vyjadřování   celého   Stvoření.  Androgynní  forma   představuje   a
            zobrazuje v konkrétní a nejzazší formě takové vztahy, postoje a výrazy. Také konkrétně
            zobrazuje,   že   Nejvyšší,   k   jehož   obrazu   a   podobě   jsou   ostatní  sentientní  entity
            stvořeny, má ke Svému stvoření vztah z Absolutní plnosti Jeho/Jejího Absolutního
            stavu a Absolutním procesu. To pak motivuje všechny sentientní entity, aby se snažily
            o plnost svého vyjádření, svých vztahů a postojů. Bez takovéto ideje by nebylo žádné
            motivace pro usilování o tuto plnost, a tedy žádné snahy být stále více sám sebou.
            Tato idea je bází a základem, na nichž se každá sentientní entita stává více a více sama
            sebou.


            9. Konkrétní jednota maskulinity a femininity, jak se jeví v jedné formě androgynů na
            planetě Zemi, vede k ustanovení další důležité konkrétní ideje. Všechny nové ideje,
            které se zrodí jako výsledek duchovního, duševního a fyzického pohlavního styku v
            tom  Jednom,  mají pouze  jeden zdroj původu,  a ne  dva  oddělené  zdroje. Není tu
            oddělené matky a odděleného otce, ale mateřství a otcovství je výsledkem Absolutní
            jednoty   všech   principů  femininity   a   maskulinity  z   Nejvyššího,   v   Němž/Níž   jsou   v
            Absolutním stavu a Procesu. Takže Nejvyšší je všemu ve stvoření jediným pravým
            Otcem a pravou Matkou v Jednom a není jiného a jiné v jsoucnu a bytí.

            Oddělené počáteční objevení se dvou Lidských forem v konkrétnosti jejich idejí na
            planetě Zemi by vedlo k vytvoření nesprávné ideje, že jsou dva oddělení Absolutní
            Nejvyšší  -  jeden  mužský  a   jeden  ženský.  Taková  idea  by   vedla   ke  zmatkům  a   k
            rozdělení jednoty všeho, což by mělo za výsledek přerušení života.


            10. Objevení se nejniternějšího stupně v konkrétní a nejzazší androgynní formě vede
            ke stvoření nejniternějšího stupně lidské mysli, který se nazývá Vnitřní mysl. Vnitřní
            mysl díky povaze tohoto stupně obsahuje všechny ideje a zkušenosti všech stavů a
            procesů jsoucna a bytí předcházejících kroků v jejich plnosti a celistvosti. Nic nechybí.
            Stalo se nutným mít takový stupeň v mysli člověka, neboť jinak by nebyla možná
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67