Page 62 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 62
Na druhé straně je neustálou snahou sentientních entit být víc a více jako Nejvyšší,
skrze takové prostředky jako sexuální styk (je-li podstoupen pouze za tímto účelem)
mezi mužem a ženou a ženou a mužem. V totálním kumulativním součtu všeho tohoto
snažení sentientních entit je v absolutním smyslu umožněno dávání, sdílení a přijímání
Absolutní přirozenosti Nejvyššího. Protože Nejvyšší je v této snaze a v takto
motivovaném sexuálním styku jako ve Svém vlastním, neustále se miluje se všemi
Svými sentientními entitami. Tímto aktem jsou tvůrčí snaha a konání v celém stvoření
zachovány od věčnosti na věčnost.
Jelikož androgynní lidé reprezentovali a zobrazovali svým příkladem pravý účel
sexuality, může se pravá idea sexuality uchovat a být k užitku ve Vnitřní mysli lidských
bytostí. Kdyby se inkarnovali v oddělených formách, konkrétnost tohoto vtělení by
vedla člověčenstvo k víře ve dva oddělené účely existence a nemohla by nastat žádná
touha po spojení a zrození nových duchovních idejí a tyto by nemohly vstoupit do bytí.
To by jim nedávalo žádnou motivaci pro růst, pokrok a zlepšování či pro vylepšení
jejich sebepojímání a vlastního obrazu. To by vytvářelo rozpoložení stagnace, mající
nakonec za výsledek smrt.
8. Úplnost a jednota všech principů femininity a maskulinity v androgynní formě v její
konkrétní a nejzazší manifestaci reprezentuje ideu plnosti sentientních entit. Pravý a
smysluplný vztah jedné sentientní entity k druhé je možný na základě jejich plnosti.
Není možné mít vztah jen částečně nebo v oddělených principech, jelikož je v něm
zahrnuto vše ostatní. Kvůli propojenosti a jednotě všech principů platí, že pokud jeden
ve vztahu chybí, chybí všechny a žádný vztah se nekoná. Je důležité mít tuto ideu v
univerzálním vědomí lidské Vnitřní mysli, neboť na ní je založeno veškeré pojetí
vztahů, postojů a vyjadřování celého Stvoření. Androgynní forma představuje a
zobrazuje v konkrétní a nejzazší formě takové vztahy, postoje a výrazy. Také konkrétně
zobrazuje, že Nejvyšší, k jehož obrazu a podobě jsou ostatní sentientní entity
stvořeny, má ke Svému stvoření vztah z Absolutní plnosti Jeho/Jejího Absolutního
stavu a Absolutním procesu. To pak motivuje všechny sentientní entity, aby se snažily
o plnost svého vyjádření, svých vztahů a postojů. Bez takovéto ideje by nebylo žádné
motivace pro usilování o tuto plnost, a tedy žádné snahy být stále více sám sebou.
Tato idea je bází a základem, na nichž se každá sentientní entita stává více a více sama
sebou.
9. Konkrétní jednota maskulinity a femininity, jak se jeví v jedné formě androgynů na
planetě Zemi, vede k ustanovení další důležité konkrétní ideje. Všechny nové ideje,
které se zrodí jako výsledek duchovního, duševního a fyzického pohlavního styku v
tom Jednom, mají pouze jeden zdroj původu, a ne dva oddělené zdroje. Není tu
oddělené matky a odděleného otce, ale mateřství a otcovství je výsledkem Absolutní
jednoty všech principů femininity a maskulinity z Nejvyššího, v Němž/Níž jsou v
Absolutním stavu a Procesu. Takže Nejvyšší je všemu ve stvoření jediným pravým
Otcem a pravou Matkou v Jednom a není jiného a jiné v jsoucnu a bytí.
Oddělené počáteční objevení se dvou Lidských forem v konkrétnosti jejich idejí na
planetě Zemi by vedlo k vytvoření nesprávné ideje, že jsou dva oddělení Absolutní
Nejvyšší - jeden mužský a jeden ženský. Taková idea by vedla ke zmatkům a k
rozdělení jednoty všeho, což by mělo za výsledek přerušení života.
10. Objevení se nejniternějšího stupně v konkrétní a nejzazší androgynní formě vede
ke stvoření nejniternějšího stupně lidské mysli, který se nazývá Vnitřní mysl. Vnitřní
mysl díky povaze tohoto stupně obsahuje všechny ideje a zkušenosti všech stavů a
procesů jsoucna a bytí předcházejících kroků v jejich plnosti a celistvosti. Nic nechybí.
Stalo se nutným mít takový stupeň v mysli člověka, neboť jinak by nebyla možná