Page 70 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 70

svého vlastního já, dokud se neprovede opětovné  znovusjednocení. To pak vede k
            pochybám o existenci kohokoli jiného. Protože plné uvědomění si „já jsem“ sebe
            sama je možné jedině relativně k Nejvyššímu, je nutně založeno na úplné duchovnosti.
            Jakákoli pochybnost o sobě samém vede k nižší a nižší duchovnosti, dokud není
            výsledkem úplné popření duchovnosti a Nejvyššího.


            Protože je tu ale nepopíratelný fakt, že někdo žije navzdory skutečnosti že „neví, kdo
            je“, nevyhnutelně se musí dojít k závěru, že život pochází z přírody a je jen náhodnou
            událostí. Tedy se neuznává se či nevyžaduje jakákoli duchovnost. Nyní je možno plně
            prožít   důsledek   a   následek   takového   závěru   a   je   možno   příkladem   konkrétně
            odpovědět na původní otázku.

            11. Neoddělitelným rozpoložením úplné a veškeré duchovnosti je úplná a celková
            svoboda a nezávislost. Nejniternější rozpoložení je v hierarchii duchovní organizace
            stavem a procesem svobody a nezávislosti. Čím blíže je někdo umístěn k tomuto
            centru,   tím   více   je   svobodným   a   nezávislým.   Čím   je   také   svobodnějším   a
            nezávislejším,   tím   je   duchovnějším   a   naopak,   čím   je   kdo   duchovnějším,   tím   je
            svobodnějším a nezávislejším.

            První androgynní lidé na planetě Zemi reprezentovali tento nejniternější stav a proces.
            Tím   se   nyní   neříká,   že   všechny  sentientní  entity   musí   být  androgynní,   aby   byly
            duchovní,   svobodné   a   nezávislé.   Mohou   mít   jakoukoli   formu.   Jednota,   spojení   a
            jednost jejich principů  femininity  a maskulinity  nejsou porušeny jejich oddělením,
            protože mají plné duchovní uvědomění a prožívání. Objeví-li se tudíž v oddělených
            formách maskulinity a femininity, neznamená to pro ně oddělení principů, jako je tomu
            u lidí na planetě Zemi, ale namísto toho to znamená manifestaci rovnosti a vzájemnosti
            jejich stavů a kondic.


            Odlišná je situace u lidí na Zemi. Kvůli jejich umístění a pozici v hierarchii duchovní
            organizace - jelikož jsou nejzevnějším stupněm nejzevnějšího kroku - se musí vše, co
            se   zde   stane,   konkrétně   fyzicky  zobrazit,   projevit  a  představit.   To   platí   ve   všech
            ohledech o všem. Proto bylo v tomto zvláštním případě planety Země nutné iniciovat
            člověčenstvo s formou sjednocení, propojení a jednosti všech principů ve fyzické
            podobě androgynů. Jinak by se idea takové jednoty, integrace a jednosti nemohla
            zformovat a zakořenit v jeho Vnitřní mysli. .Takže by se v člověčenstvu nikdy nemohly
            zakořenit   žádné   ideje   duchovnosti,   svobody   a   nezávislosti,   což   by   mohlo   vést   k
            úplnému zhroucení a selhání  účelu jeho stvoření. Z těchto idejí zakořeněných ve
            Vnitřní duchovní mysli se lidé mohou přivést - pokud si tak přejí - zpět k duchovnosti,
            ve které byli dříve.

            Když tedy první lidé byli v této duchovnosti, svobodě a nezávislosti, byli tedy úplně a
            zcela svobodní a nezávislí. Ale kvůli tomuto rozpoložení by se nemohla počít idea nižší
            duchovnosti,   nezávislosti   a   svobody   a   nemohlo   by   se   uskutečnit   odpadnutí   od
            duchovnosti za účelem Velkého plánu.

            Tudíž bylo nutné stvořit odlišné rozpoložení, ve kterém by se tato idea mohla započít.

            Lidská   fyzická   forma   byla   rozštěpena   do   dvou   oddělených   forem   -   maskulinní   a
            femininní. To umožňuje utvoření ideje nižší svobody a nezávislosti, protože teď se lidé
            stali ve své femininitě a maskulinitě poněkud závislými na někom druhém a naplnění
            jejich odpovídajících potřeb se nemohlo uskutečnit bez všech ostatních. Uvědomění
            tohoto rozpoložení je ústupem od úplné a celkové duchovnosti a vede nakonec k
            zavržení   jakékoli   duchovnosti.   Tak   se   stávají   možnými   otroctví,   touha   vlastnit,
            žárlivost, sobectví a všechno ostatní takové, v čemž není vůbec žádná duchovnost.
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75