Page 68 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 68

6.   V   rozpoložení   úplné   duchovnosti,   reprezentovaném   a   ilustrovaném   prvními
            androgynními lidmi na Zemi, je nemyslitelné mít ideu popření Absolutního jsoucna a
            Bytí Nejvyššího. Dokud se idea Absolutního jsoucna a Absolutního bytí udržuje v
            lidské mysli jako převládající, není možné žádné odpadnutí od Nejvyššího a nemůže
            nastat jakákoliv ztráta duchovnosti.


            Takže je stvořeno rozpoložení, v němž prostřednictvím separace lidské formy do dvou
            forem   je   možno   počít   ideu   „něčeho   vlastního“.   Z   této   ideje   je   možno   vyvinout
            rozumem odůvodněný postoj a víru, že vše ostatní je jakoby někoho vlastním. To
            neodvratně   vede   ke  nejzazšímu  odmítnutí   Absolutního   jsoucna   Absolutního   bytí
            Nejvyššího.   Přijetí   Nejvyššího   vylučuje   pojetí   „něčeho   vlastního“.   Jestliže   někdo
            nastává, probíhá a stává se z Nejvyššího, nutně náleží Nejvyššímu, a cokoli má, není
            nikdy jeho vlastní, ale Stvořitelovo. Jestliže se popírá jsoucno a bytí Nejvyššího, pak
            se s takovým duchovním uvědoměním odmítá vlastní jsoucno a bytí, což je holou
            nemožností.


            7.   V   rozpoložení   úplné   duchovnosti   a   nejniternějšího   stavu   a   procesu,
            reprezentovaném nejniternějším stupněm androgynních lidí planety Země, není možné
            žádné pojetí sebelásky kvůli sobě samému. V úplné duchovnosti je láska k Nejvyššímu
            z lásky od Nejvyššího a láska ke druhým z lásky k sobě sama samým životem jsoucna
            a bytí. Toto je úplný princip pravé duchovnosti. Nic jiného není v tomto rozpoložení
            myslitelné. V takové kondici není myslitelný žádný úpadek duchovnosti. Bylo tudíž
            nutné stvořit rozštěpem odlišnou kondici, ve které by mohlo kvůli Velkému plánu
            spasení a Poslání být myslitelné pojetí „něčeho vlastního“ a mohlo by se odmítnout
            vše ostatní. Tak mohl být zakoušen neduchovní stav a poznání toho, jaké je to být bez
            duchovnosti,   a   tedy   bez   Nejvyššího,   mohlo   přinést   plody.   Jakmile   je   tedy   v
            neduchovním   stavu   dovoleno   „něčemu   vlastnímu“   být   zdánlivě   reálným,   láska   k
            Nejvyššímu   a   druhým   vyvěrá   pouze   z   „něčeho   vlastního“   a   kvůli   sobě   samému.
            Probíhá to asi tak: „Miluji tě, protože miluji sebe sama“, a ne: „Miluji sám sebe, abych
            mohl milovat tebe“. Dopad takového rozlišení je zřejmý. Taková láska (miluji tě protože
            miluji   sebe   sama)   není   láskou   vůbec,   ale   negací   pravé   lásky,   tedy   jejím   úplným
            zničením.   Kde   není   pravého   života,   tam   není   pravé   duchovnosti;   kde   není   pravé
            duchovnosti, není pravého života.


            8. V rozpoložení úplné duchovnosti prvních  androgynních  lidí na planetě Zemi byly
            všechny možnosti volby přítomny pouze jako potenciální, při vědomí, že jeden není v
            tomto   stavu   uzavřen   neustále.   Idea   volby   něčeho   méně   duchovního   byla   pro   ně
            nemyslitelná. Jelikož si tento stav navždy zvolili v Absolutním  procesu myšlení a
            Absolutní vůli Nejvyššího před započetím času. Tudíž toto rozpoložení nebylo možno
            použít pro rozvoj něčeho protikladného jejich povaze.


            Musela se vyvinout nová kondice, aby poskytla lidem konkrétní příležitost pro volbu či
            zavržení   jakékoli   duchovnosti,   nějaké   duchovnosti   či  veškeré   duchovnosti.   To   se
            vykonalo   fyzickým  rozpolcením  jedné   lidské   formy   do   dvou   odlišných.   Tento   akt
            umožnil, aby zkušeností konkrétní odlišnosti povstala idea, že jsou zcela k mání i jiné
            možnosti (jiné, než pouze jeden úplný a veškerý duchovní stav a proces). Konec
            konců přímý a konkrétní zážitek rozdělení ve dvě odlišné lidské formy, ženskou a
            mužskou, hovoří jasněji, než jakékoli řeči. Tak byla zahájena možnost, aby se dovolil
            duchovní úpadek za účelem poučení při zachování svobody volby.

            9.   Přirozenost   úplné   duchovnosti   v   sobě   imanentně   obsahuje   úplnost   vlastního
            poznání,   relativní   k   Absolutnímu   poznání   Nejvyššího.   Protože   tato   kondice   je
            rozpoložením „uvnitř“, všechny a jakékoli zdroje poznání jsou „uvnitř“, tj. v úplné
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73