Page 72 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 72
14. Ve stavu a procesu úplné a plné duchovnosti - kterým je jednost femininního a
maskulinního principu - nemůže být výsledkem této jednoty zrod žádných negativních
idejí; takže se neduchovními prostředky nemohou narodit žádné děti. Jsou možné jen
duchovní prostředky - zrod nových idejí; výsledkem této jednoty a sexuální výměny je
idea větší duchovnosti z Nejvyššího. Tato idea je použita Nejvyšším pro Jeho/Její
Nadělení. V okamžiku tohoto nadělení se idea stává sentientní entitou, zrozenou tak z
této jednoty. Protože tato jednota produkuje pouze vysoce duchovní vědomé
uvědomělé entity, nemůže v ní uzrát žádný nižší duchovní stupeň. A jejím výsledkem
nemůže být ovšem žádná negativní idea, a tedy žádná negativní pseudosentientní
entita.
Proto bylo nutné rozštěpit původní formu do forem dvou a poskytnout příležitost pro
prožívání nižších stupňů duchovnosti, což umožní vytváření nižších duchovních idejí
zakončené produkcí negativních idejí a negativních pseudočijících entit.
Protože ve stavu úplné duchovnosti je zrod negativních idejí nemožný - jelikož
všechny ideje zrozené v tomto stavu jsou úplně duchovní - je pro vznik negativních
idejí nutné vytvořit odlišné neduchovní prostředky, což by nakonec vedlo k nutnosti
zrodu lidí pomocí fyzických prostředků. Lidé takto zrození mohou vytvářet negativní a
zlé ideje a mohou se tak zobrazit jejich hrozné důsledky a následky všemu Stvoření.
Cokoli není zrozeno z Nejvyššího čistě duchovními prostředky, nemá samo o sobě
žádnou duchovní realitu.
15. V celkovosti a úplnosti duchovního stavu a procesu nejniternějšího stupně,
reprezentované prvními androgynními lidmi na planetě Zemi, byla všechna zrození
pouze nadělením od Nejvyššího. Tím se říká, že když někdo splnil své poslání a opustil
planetu Zemi, byl nahrazen prostřednictvím NOVÉHO NADÁNÍ z Nejvyššího, v němž
byly za tím účelem použity ideje zrozené ze sjednocení a výměny principů femininity a
maskulinity této osoby. A jelikož vivifikace a aktualizace těchto idejí v lidských
životních formách byla a je možná jen nadáním Nejvyššího, neuvažovalo se nikdy o
požadavku rodičovství, ani nebyl možný. Každý věděl, že skutečná Matka a skutečný
Otec každého může být jedině Nejvyšší. To je výsledkem jakéhokoli duchovního stavu.
V nejzazším smyslu se tedy vše živé rodí pouze z Nejvyššího.
Kvůli úplné jednotě a jednosti všech principů femininity a maskulinity Nejvyššího a
prvních lidí nebyl zrod jakýchkoli negativních idejí z tohoto stavu možný. Tudíž ani
Nejvyšší, ani první lidé na Zemi se nemohli stát původci a rodiči něčeho zle
zamýšleného. Tudíž se v této kondici nemohla odehrát nijaká nižší duchovní
zkušenost.
Zde se může pociťovat paradox: Jestliže je Nejvyšší jediným Otcem a jedinou Matkou
všech sentientních entit a jestliže sentientní entity na planetě Zemi vytvořily ve
Vesmíru negativní stav, pak je Nejvyšší nejzazším původcem negativního stavu. To je
protiřečením výroku, že žádný pozitivní stav nemůže produkovat jakékoli negativní
ideje.
Tento rozpor a paradox je pouze zdánlivý. Jediný princip, který má skutečné jsoucno a
bytí, je pozitivní princip - Nejvyšší. Jakékoli popírání tohoto principu je ne-principem,
nemajícím v sobě a ze sebe žádný základ. Existuje jen proto, že existuje pozitivní. Ale
pozitivní není jeho příčinou. Ve své esenci a substanci je iluzí zrozenou vně krajně
přírodní kondice člověčenstva, v jeho nejzevnějším stupni nejzevnějšího kroku, kde se
taková idea může stát realitou. Ale protože takový stav není sám o sobě principem, ale
jen vedlejším produktem oddělení se od skutečného principu, to jest od duchovnosti,
nemá žádné spojení s Nejvyšším. Nejvyšší se nemůže považovat za jeho matku či