Page 72 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 72

14. Ve stavu a procesu úplné a plné duchovnosti - kterým je jednost femininního a
            maskulinního principu - nemůže být výsledkem této jednoty zrod žádných negativních
            idejí; takže se neduchovními prostředky nemohou narodit žádné děti. Jsou možné jen
            duchovní prostředky - zrod nových idejí; výsledkem této jednoty a sexuální výměny je
            idea větší duchovnosti z Nejvyššího. Tato idea je použita Nejvyšším pro Jeho/Její
            Nadělení. V okamžiku tohoto nadělení se idea stává sentientní entitou, zrozenou tak z
            této   jednoty.   Protože   tato   jednota   produkuje   pouze   vysoce   duchovní   vědomé
            uvědomělé entity, nemůže v ní uzrát žádný nižší duchovní stupeň. A jejím výsledkem
            nemůže být ovšem žádná negativní idea, a tedy žádná negativní  pseudosentientní
            entita.

            Proto bylo nutné rozštěpit původní formu do forem dvou a poskytnout příležitost pro
            prožívání nižších stupňů duchovnosti, což umožní vytváření nižších duchovních idejí
            zakončené produkcí negativních idejí a negativních pseudočijících entit.

            Protože   ve   stavu   úplné   duchovnosti   je   zrod   negativních   idejí   nemožný   -   jelikož
            všechny ideje zrozené v tomto stavu jsou úplně duchovní - je pro vznik negativních
            idejí nutné vytvořit odlišné neduchovní prostředky, což by nakonec vedlo k nutnosti
            zrodu lidí pomocí fyzických prostředků. Lidé takto zrození mohou vytvářet negativní a
            zlé ideje a mohou se tak zobrazit jejich hrozné důsledky a následky všemu Stvoření.
            Cokoli není zrozeno z Nejvyššího čistě duchovními prostředky, nemá samo o sobě
            žádnou duchovní realitu.


            15.   V   celkovosti   a   úplnosti   duchovního   stavu   a   procesu   nejniternějšího   stupně,
            reprezentované prvními  androgynními  lidmi na planetě Zemi, byla všechna zrození
            pouze nadělením od Nejvyššího. Tím se říká, že když někdo splnil své poslání a opustil
            planetu Zemi, byl nahrazen prostřednictvím NOVÉHO NADÁNÍ z Nejvyššího, v němž
            byly za tím účelem použity ideje zrozené ze sjednocení a výměny principů femininity a
            maskulinity  této   osoby.   A   jelikož  vivifikace  a   aktualizace   těchto   idejí   v   lidských
            životních formách byla a je možná jen nadáním Nejvyššího, neuvažovalo se nikdy o
            požadavku rodičovství, ani nebyl možný. Každý věděl, že skutečná Matka a skutečný
            Otec každého může být jedině Nejvyšší. To je výsledkem jakéhokoli duchovního stavu.
            V nejzazším smyslu se tedy vše živé rodí pouze z Nejvyššího.


            Kvůli úplné jednotě a jednosti všech principů  femininity a maskulinity  Nejvyššího a
            prvních lidí nebyl zrod jakýchkoli negativních idejí z tohoto stavu možný. Tudíž ani
            Nejvyšší,   ani   první   lidé   na   Zemi   se   nemohli   stát   původci   a   rodiči   něčeho   zle
            zamýšleného.   Tudíž   se   v   této   kondici   nemohla   odehrát   nijaká   nižší   duchovní
            zkušenost.


            Zde se může pociťovat paradox: Jestliže je Nejvyšší jediným Otcem a jedinou Matkou
            všech  sentientních   entit   a   jestliže   sentientní  entity   na   planetě   Zemi   vytvořily   ve
            Vesmíru negativní stav, pak je Nejvyšší nejzazším původcem negativního stavu. To je
            protiřečením výroku, že žádný pozitivní stav nemůže produkovat jakékoli negativní
            ideje.

            Tento rozpor a paradox je pouze zdánlivý. Jediný princip, který má skutečné jsoucno a
            bytí, je pozitivní princip - Nejvyšší. Jakékoli popírání tohoto principu je ne-principem,
            nemajícím v sobě a ze sebe žádný základ. Existuje jen proto, že existuje pozitivní. Ale
            pozitivní není jeho příčinou. Ve své esenci a substanci je iluzí zrozenou vně krajně
            přírodní kondice člověčenstva, v jeho nejzevnějším stupni nejzevnějšího kroku, kde se
            taková idea může stát realitou. Ale protože takový stav není sám o sobě principem, ale
            jen vedlejším produktem oddělení se od skutečného principu, to jest od duchovnosti,
            nemá žádné spojení s Nejvyšším. Nejvyšší se nemůže považovat za jeho matku či
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77