Page 60 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 60

do dvou forem - mužské a ženské. Ve své konkrétnosti a nejzazší reprezentativnosti by
            se idea navždy zformovala tak a obsahovala by to, že vše je oddělené a že žádné
            sjednocení a integrace nejsou možné. Taková idea oddělenosti by vedla k nedostatku
            jakékoli, motivace. To by vedlo k zničení člověčenstva a účelu, kterému slouží ve
            Velkém plánu Nejvyššího.

            Androgynní  kondice   původních   lidí   na   Zemi   dovolovala   konkrétní   a  nejzazší
            reprezentaci   a   ilustraci   rovnosti   principů  femininity   a   maskulinity.   To   vedlo
            k formování správné ideje absolutní jednoty rovnosti femininních a maskulitních kvalit
            lidských bytostí ve všech ohledech. Tato idea je neustále vštěpována v univerzální
            vědomí Vnitřní mysli lidí a je bází a základem, na nichž se buduje vztah těchto dvou
            principů.


            Tato idea poukazuje na skutečnost, že ve jsoucnu a bytí je jen jeden pozitivní stav a
            proces v jednom projevu a jeho udržování a že mezi  femininitou a maskulinilou  je
            pouze   spojitost,   nikoli   rozdíl.   Ani   jeden   z   těchto   principů   nemůže   být   pojat   jako
            nadřazený či podřízený druhému. Protože jedině sjednocením a jedností těchto dvou
            principů může existovat vše ostatní. Maskulinita sama o sobě je bez femininity ničím.
            Femininita  sama o sobě je bez  maskulinity  ničím. Kvůli svým kvalitám mohou být
            něčím dohromady. V tomto ohledu je nesprávné považovat jeden princip za slabší a
            podřadnější druhého. Tato nesprávnost a z ní vyplývající stav podřízenosti ženy na
            planetě   Zemi   je   výsledkem   lidského   duchovního   úpadku,   jehož   důvody   budou
            probrány v následující kapitole. Kdyby byli původní lidé na planetě Zemi stvořeni v
            oddělených formách muže a ženy, nemohla by se žádná taková shora popsaná idea
            vštípit do jejich Vnitřní mysli, a nebylo by tedy nijak možné udržovat život.


            5. Sjednocení a integrace všech principů femininity a maskulinity v androgynní formě
            v její konkrétní a nejzazší reprezentaci vštěpovaly do Vnitřní mysli lidí neustálou ideu
            správného   pojímání   u   významu   duchovního   manželství   obecně   a   manželství   lidí
            zvlášť.   Jelikož   androgyn   je   vždy   v   niterném   manželství   -   kvůli   faktu,   že   v   sobě
            obsahuje   v   sjednoceném   stavu   jak  femininitu,  tak   i  maskulinitu  a   všechny   jejich
            fyzické rysy, pravý význam manželství je jen duchovní a je jím jednota lidské mysli a
            jejich principů.


            Tato jednota je určena touž mírou sdílení a výměny principů v nejzazším svazku, což
            se pak může sdílet s někým druhým, který je takto podobně sjednocen. Cokoliv jiného
            mimo to, se nemůže považovat za manželství, ale za záležitost vyhovující tradicím a
            konvencím a nemající sama v sobě reálný základ jakéhokoli jsoucna a bytí. Z tohoto
            důvodu   v   současnosti   žádné   skutečné   manželství   neexistuje.   Pravé   manželství
            nemůže existovat, neboť to současně je založeno na nerovnosti pohlaví jako principu
            jeho   negativního   stavu.   Jelikož   jsou  femininita   a   maskulinita  samy   o   sobě   vždy
            pozitivní a navzájem rovnocenné, takový jev nemůže ani probíhat, ani se stát ve stavu
            negativního původu, který má za výsledek vztah nerovnosti. Nerovný vztah či pozice
            není vztahem vůbec. (Takový stav manželství existuje již tisíce let).


            Avšak význam pravého manželství je vštípen v lidské Vnitřní mysli faktem konkrétní a
            nejzazší existence androgynních lidí, skrze něž se reprezentovala a zobrazovala tato
            jednota, rovnost, integrace a duchovnost. V této ideji rovnosti lidí je Nejvyšší jako ve
            Svém   vlastním.   Jeho/Její   přítomnosti   mají   lidé   možnost   a   na   výběr   stát   se   v
            duchovním   smyslu   tím,   kým   byli   původně   před   svým   duchovním   úpadkem.
            Nedostatek takové ideje by toto znemožnil. To by přivedlo člověčenstvo ke konečné
            duchovní a fyzické záhubě.
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65