Page 59 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 59

zkušenost Nejvyššího v osobě umožňuje každá  sentientní entita být stále víc a více
            jako Nejvyšší, a tím více a více sama sebou.
            To je jeden z následků Absolutní lásky a Absolutní moudrosti Nejvyššího. Toto je
            nejvyšším duchovním důvodem, cílem a účelem existence lidských bytostí na planetě
            Nula a existence jejich duchovních, duševních a fyzických stupňů.


            Jak   již   bylo   uvedeno,   první   lidé,   kteří   se  inkarnovali  na   planetu   Zemi,   byli
            androgynové.   Je   několik   důvodů,   proč   bylo   nutno   zahájit   existenci   lidstva   touto
            formou:


            1.   Veškeré   stvoření   nastává,   probíhá   a   stává   se   v   postupných   krocích   od
            nejniternějšího stupně k nejzevnějšímu. To platí také s ohledem na každý a jakýkoli
            následný krok a jemu připadající souběžné stupně. Také to platí o každém stupni
            odděleně. Nejniternější stupeň jakéhokoli prvku představuje přirozenost Nejvyššího,
            kdož jest Absolutně  androgynní.  To odráží Absolutní přítomnost všech principů v
            jejich povšechnosti v tomto prvku. Nachází-li se kdo na planetě Zemi, má co do činění
            s  nejzevnějším  stupněm  nejzevnějšího  kroku v  pořadí,  jehož  nejzazší  a konkrétní
            reprezentace   se   vyžaduje.   Kvůli   povaze   jejího   místa   v   hierarchii   duchovního
            uspořádání   planety   Země   a   jejích   obyvatel   nebyla   tehdy   jiná   forma   přístupná.
            Androgynní  forma je konkrétní a  nejzazší  ilustrace a prezentace stavu nejniternější
            jednoty všech principů, z nichž vše poté, co nastalo, postupuje ke svému stávání se.

            2. Do konkrétnosti a nejzazšího určení reprezentativní povahy lidí na planetě Zemi je
            třeba vštípit konkrétní ideu jednoty a jednosti Nejvyššího. Na této ideji závisí následný
            duchovní   osud   člověčenstva.   Aby   se   ukázalo,   že   Nejvyšší   je   jeden,   ne   několik
            sentientních  entit, je pro konkrétnost reprezentace nutně  stvořit podobnou  entitu,
            která by byla nejzazší přírodní kopii Nejvyššího. V této konkrétní a nejzazší zkušenosti
            získává a uchovává individuální lidské univerzální vědomí ideu této Jednosti. Kdyby
            člověčenstvo započalo ve dvou oddělených formách - mužské a ženské, kvůli jejich
            konkrétnímu stavu v hierarchii duchovního uspořádání by nemohlo nikdy získat a
            uchovat ideu jednoho Nejvyššího, ale na místo toho by v nich byla zakořeněna idea
            více než jednoho Nejvyššího. Idea početně mnohého Nejvyššího je nejhroznějším a
            nanejvýš zničujícím pojetím pro všeuniverzální  vědomí, protože taková idea nemůže
            udržet jednotu všech vesmírů a dimenzí v jsoucnu a bytí. Bez ohledu na to, co si lidé
            myslí a v co věří navenek, niterně, ve své vnitřní mysli (v té její části, která se nazývá
            univerzální vědomí) mají díky konkrétní představě Jednosti Nejvyššího v androgynní
            formě lidských bytostí vždy správnou ideu Jednoho Nejvyššího. V této niterné ideji je
            Nejvyšší neustále v lidech jako ve Svém vlastním. Kdyby tuto ideu postrádali, Nejvyšší
            by v nich nemohl být. Kdyby v nich Nejvyšší nebyl přítomen, nemohli by přežít. Kdyby
            nemohli přežít, plán Nejvyššího by nemohl přinést plody. Pokud by nepřinesl plody,
            veškeré Stvoření by se počalo rozkládat.


            3. V  androgynních  lidech je  úplné  sjednocení  a  vzájemné spojení  všech principů
            maskulinity a femininity a všech jim odpovídajících souvztažných činitelů: Sjednocení
            a integrace jsoucna a bytí, stavu a procesu, esence a substance, lásky a moudrosti,
            dobra a pravdy, vůle a rozumu, cítění a myšlení, motivace a inteligence, potence a
            znalosti, svobody a nezávislosti, bezprostorovosti a bezčasovosti, tepla a světla a
            výsledné   Jednosti   všeho   odvozeného   z   těchto   principů   sjednocení,   což   je   život,
            obsažení, sebeuvědomování, mysl, prozřetelnost, aktivita, dynamika, tvořivost, volba,
            přítomnost,   emanace   atd.   Zkušenost   takové   jednoty   všech   kategorií   je   životně
            důležitá, neboť poukazuje na jeden absolutní zdroj, který není možno rozdělit. Jakýkoli
            pokus o rozdělení zničí systém a sám jeho život. Idea takové jednoty všech kategorií,
            reprezentovaná a zobrazená ve formě  androgynních  lidí, by se nemohla vštípit do
            univerzálního vědomí lidské vnitřní mysli, kdyby první obyvatelé Země byli rozdělení
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64