Page 59 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 59
zkušenost Nejvyššího v osobě umožňuje každá sentientní entita být stále víc a více
jako Nejvyšší, a tím více a více sama sebou.
To je jeden z následků Absolutní lásky a Absolutní moudrosti Nejvyššího. Toto je
nejvyšším duchovním důvodem, cílem a účelem existence lidských bytostí na planetě
Nula a existence jejich duchovních, duševních a fyzických stupňů.
Jak již bylo uvedeno, první lidé, kteří se inkarnovali na planetu Zemi, byli
androgynové. Je několik důvodů, proč bylo nutno zahájit existenci lidstva touto
formou:
1. Veškeré stvoření nastává, probíhá a stává se v postupných krocích od
nejniternějšího stupně k nejzevnějšímu. To platí také s ohledem na každý a jakýkoli
následný krok a jemu připadající souběžné stupně. Také to platí o každém stupni
odděleně. Nejniternější stupeň jakéhokoli prvku představuje přirozenost Nejvyššího,
kdož jest Absolutně androgynní. To odráží Absolutní přítomnost všech principů v
jejich povšechnosti v tomto prvku. Nachází-li se kdo na planetě Zemi, má co do činění
s nejzevnějším stupněm nejzevnějšího kroku v pořadí, jehož nejzazší a konkrétní
reprezentace se vyžaduje. Kvůli povaze jejího místa v hierarchii duchovního
uspořádání planety Země a jejích obyvatel nebyla tehdy jiná forma přístupná.
Androgynní forma je konkrétní a nejzazší ilustrace a prezentace stavu nejniternější
jednoty všech principů, z nichž vše poté, co nastalo, postupuje ke svému stávání se.
2. Do konkrétnosti a nejzazšího určení reprezentativní povahy lidí na planetě Zemi je
třeba vštípit konkrétní ideu jednoty a jednosti Nejvyššího. Na této ideji závisí následný
duchovní osud člověčenstva. Aby se ukázalo, že Nejvyšší je jeden, ne několik
sentientních entit, je pro konkrétnost reprezentace nutně stvořit podobnou entitu,
která by byla nejzazší přírodní kopii Nejvyššího. V této konkrétní a nejzazší zkušenosti
získává a uchovává individuální lidské univerzální vědomí ideu této Jednosti. Kdyby
člověčenstvo započalo ve dvou oddělených formách - mužské a ženské, kvůli jejich
konkrétnímu stavu v hierarchii duchovního uspořádání by nemohlo nikdy získat a
uchovat ideu jednoho Nejvyššího, ale na místo toho by v nich byla zakořeněna idea
více než jednoho Nejvyššího. Idea početně mnohého Nejvyššího je nejhroznějším a
nanejvýš zničujícím pojetím pro všeuniverzální vědomí, protože taková idea nemůže
udržet jednotu všech vesmírů a dimenzí v jsoucnu a bytí. Bez ohledu na to, co si lidé
myslí a v co věří navenek, niterně, ve své vnitřní mysli (v té její části, která se nazývá
univerzální vědomí) mají díky konkrétní představě Jednosti Nejvyššího v androgynní
formě lidských bytostí vždy správnou ideu Jednoho Nejvyššího. V této niterné ideji je
Nejvyšší neustále v lidech jako ve Svém vlastním. Kdyby tuto ideu postrádali, Nejvyšší
by v nich nemohl být. Kdyby v nich Nejvyšší nebyl přítomen, nemohli by přežít. Kdyby
nemohli přežít, plán Nejvyššího by nemohl přinést plody. Pokud by nepřinesl plody,
veškeré Stvoření by se počalo rozkládat.
3. V androgynních lidech je úplné sjednocení a vzájemné spojení všech principů
maskulinity a femininity a všech jim odpovídajících souvztažných činitelů: Sjednocení
a integrace jsoucna a bytí, stavu a procesu, esence a substance, lásky a moudrosti,
dobra a pravdy, vůle a rozumu, cítění a myšlení, motivace a inteligence, potence a
znalosti, svobody a nezávislosti, bezprostorovosti a bezčasovosti, tepla a světla a
výsledné Jednosti všeho odvozeného z těchto principů sjednocení, což je život,
obsažení, sebeuvědomování, mysl, prozřetelnost, aktivita, dynamika, tvořivost, volba,
přítomnost, emanace atd. Zkušenost takové jednoty všech kategorií je životně
důležitá, neboť poukazuje na jeden absolutní zdroj, který není možno rozdělit. Jakýkoli
pokus o rozdělení zničí systém a sám jeho život. Idea takové jednoty všech kategorií,
reprezentovaná a zobrazená ve formě androgynních lidí, by se nemohla vštípit do
univerzálního vědomí lidské vnitřní mysli, kdyby první obyvatelé Země byli rozdělení