Page 57 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 57
by nebyla možná svoboda a nezávislost. A bez svobody a nezávislosti by nebyl možný
život, a tedy by nemohla existovat žádná sentientní bytost.
Toto je tedy jedním z důvodů, účelů a cílů lidské existence.
9. Realizace nejzazšího významu duchovních principů, které jsou základnou s bází
všech jsoucen a bytí, by nebyla plně možná bez intenzity a plnosti jejich prožívání.
Nejzevnější stupeň nejzevnějšího kroku je samou svou podstatou nejvzdálenějším
tomuto duchovnímu uvědomění. Aby se toto dostalo plně do lidského povědomí,
vyžaduje to tedy ohromnou intenzifikaci veškerého duchovního úsilí. Prostředky,
jakými se to činí, jsou tak zevní povahy, že se pro duchovnost stává možným, aby se
představila v nanejvýš hmotných a praktických projevech. Takto se nejzazší význam
duchovnosti může zobrazit byť i v nejvzdálenějších hmotných a neduchovních
oblastech lidských aktivit. Každá taková činnost má kvůli svému původnímu započetí
v nejniternějším - duchovním vždy duchovní souvztažnost. Tím, že to objeví, mohou
všechny sentientní entity zjevně poznat, že je jen jedna nejzazší skutečnost, z níž vše
ostatní pochází - duchovnost.
10. Chování lidí a jejich myšlenkové procesy jsou při povaze jejich umístění v
nejzevnějším stupni nejzevnějšího následného kroku jsoucna a bytí nanejvýš
konkrétní a jsou reprezentovány fyzickými činnostmi a reakcemi. Tato konkrétnost se
stává bází a základem, na nichž, se může odrážet, zevrubně vyzkoušet a prožít
symbolika všech idejí a myšlenek předcházejících kroků a jejich stupňů. Takže díky
této konkrétnosti lidského chování a lidských myšlenkových pochodů a jejich konání a
reakcím není nikdy ztracena žádná idea, myšlenka a žádný symbol jakéhokoli stupně
či kroku, ale nachází v nich své uskutečnění na základě jejich volby. Svým
uskutečněním se stávají živými a funkčními a jsou zahrnuty do věčného vlastnictví
všeuniverzálního vědomí z Nejvyššího za účelem duchovního poznání, růstu a
pokroku všech sentientních entit.
11. Protože lidé na planetě Zemi jsou ze své svobodné volby v nejzevnějším stupni
nejzevnějšího následného kroku Stvoření, jsou předmětem stejného vlivu všech
úrovní a kroků ve Stvoření včetně nejzevnějšího stupně jejich nejzevnější úrovně.
Vytváření tohoto vlivu vyplývá z povahy každé úrovně. Čím více vnitřního vlivu z
nejniternějšího, tím více duchovního uvědomění; čím více vlivu z nejzevnějšího, tím
méně duchovního uvědomění. Veškerý vliv nejzevnějšího stupně nejzevnější úrovně
prakticky anuluje veškeré duchovní uvědomění. Při takové šíři stupňů duchovních
vlivů a jejich důsledků v životě lidí mohou všechny sentientní entity souběžně
zakoušet všechny úrovně od nejniternější, duchovní po nejzevnější, nejméně
duchovní. To ohromně přispívá k jejich povšechnému duchovnímu uvědomění, růstu,
pokroku a zlepšení bez nutnosti inkarnace do těchto konkrétních úrovní prožitku. Bez
lidí a jejich míry a stavu uvědomění by to bylo nemožné. A to by pro tvořivé sentientní
entity bylo velikánským omezením.
12. Tato shora popsaná pozice a svoboda poskytuje lidem neobvykle mnoho možností
volby konání a prožívání. Celkový kumulativní součet všech lidských výběrů a prožitků
je bází a základem, na nichž se může a bude budovat nový vyšší duchovní rozvoj
člověčenstva. Ten se pak stává pro celé Stvoření Základnou a bází toho, aby
postoupilo do dalšího následného kroku duchovního vývoje směřujícího k vyššímu
duchovnímu uvědomění a k tomu, aby zaujalo bližší vyšší pozici vzhledem k
Nejvyššímu.
13. Nejvyšší před počátkem času a prostoru předvídal, že taková pozice lidských
bytostí, jak byla shora popsána, by nakonec vedla k výběrům směřujícím k vlivu