Page 57 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 57

by nebyla možná svoboda a nezávislost. A bez svobody a nezávislosti by nebyl možný
            život, a tedy by nemohla existovat žádná sentientní bytost.

            Toto je tedy jedním z důvodů, účelů a cílů lidské existence.


            9. Realizace  nejzazšího  významu duchovních principů, které jsou základnou s bází
            všech jsoucen a bytí, by nebyla plně možná bez intenzity a plnosti jejich prožívání.
            Nejzevnější stupeň nejzevnějšího kroku je samou svou podstatou nejvzdálenějším
            tomuto duchovnímu uvědomění. Aby se toto dostalo plně  do lidského povědomí,
            vyžaduje   to   tedy   ohromnou   intenzifikaci   veškerého   duchovního   úsilí.   Prostředky,
            jakými se to činí, jsou tak zevní povahy, že se pro duchovnost stává možným, aby se
            představila v nanejvýš hmotných a praktických projevech. Takto se nejzazší význam
            duchovnosti   může   zobrazit   byť   i   v   nejvzdálenějších   hmotných   a   neduchovních
            oblastech lidských aktivit. Každá taková činnost má kvůli svému původnímu započetí
            v nejniternějším - duchovním vždy duchovní souvztažnost. Tím, že to objeví, mohou
            všechny sentientní entity zjevně poznat, že je jen jedna nejzazší skutečnost, z níž vše
            ostatní pochází - duchovnost.

            10.   Chování   lidí   a   jejich   myšlenkové   procesy   jsou   při   povaze   jejich   umístění   v
            nejzevnějším   stupni   nejzevnějšího   následného   kroku   jsoucna   a   bytí   nanejvýš
            konkrétní a jsou reprezentovány fyzickými činnostmi a reakcemi. Tato konkrétnost se
            stává   bází   a   základem,   na   nichž,   se   může   odrážet,   zevrubně   vyzkoušet   a   prožít
            symbolika všech idejí a myšlenek předcházejících kroků a jejich stupňů. Takže díky
            této konkrétnosti lidského chování a lidských myšlenkových pochodů a jejich konání a
            reakcím není nikdy ztracena žádná idea, myšlenka a žádný symbol jakéhokoli stupně
            či   kroku,   ale   nachází   v   nich   své   uskutečnění   na   základě   jejich   volby.   Svým
            uskutečněním se stávají živými a funkčními a jsou zahrnuty do věčného vlastnictví
            všeuniverzálního  vědomí   z   Nejvyššího   za   účelem   duchovního   poznání,   růstu   a
            pokroku všech sentientních entit.

            11. Protože lidé na planetě Zemi jsou ze své svobodné volby v nejzevnějším stupni
            nejzevnějšího   následného   kroku   Stvoření,   jsou   předmětem   stejného   vlivu   všech
            úrovní a kroků ve Stvoření včetně nejzevnějšího stupně jejich nejzevnější úrovně.
            Vytváření tohoto vlivu vyplývá z povahy každé úrovně. Čím více vnitřního vlivu z
            nejniternějšího, tím více duchovního uvědomění; čím více vlivu z nejzevnějšího, tím
            méně duchovního uvědomění. Veškerý vliv nejzevnějšího stupně nejzevnější úrovně
            prakticky anuluje veškeré duchovní uvědomění. Při takové šíři stupňů duchovních
            vlivů   a   jejich   důsledků   v   životě   lidí   mohou   všechny  sentientní  entity   souběžně
            zakoušet   všechny   úrovně   od   nejniternější,   duchovní   po   nejzevnější,   nejméně
            duchovní. To ohromně přispívá k jejich povšechnému duchovnímu uvědomění, růstu,
            pokroku a zlepšení bez nutnosti inkarnace do těchto konkrétních úrovní prožitku. Bez
            lidí a jejich míry a stavu uvědomění by to bylo nemožné. A to by pro tvořivé sentientní
            entity bylo velikánským omezením.

            12. Tato shora popsaná pozice a svoboda poskytuje lidem neobvykle mnoho možností
            volby konání a prožívání. Celkový kumulativní součet všech lidských výběrů a prožitků
            je bází a základem, na nichž se může a bude budovat nový vyšší duchovní rozvoj
            člověčenstva.   Ten   se   pak   stává   pro   celé   Stvoření   Základnou   a   bází   toho,   aby
            postoupilo do dalšího následného kroku duchovního vývoje směřujícího k vyššímu
            duchovnímu   uvědomění   a   k   tomu,   aby   zaujalo   bližší   vyšší   pozici   vzhledem   k
            Nejvyššímu.

            13. Nejvyšší před počátkem času a prostoru předvídal, že taková pozice lidských
            bytostí,  jak   byla  shora  popsána,   by  nakonec  vedla   k  výběrům  směřujícím  k vlivu
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62