Page 35 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 35

neustále tíhne k absorbování, akumulaci sebe sama a k zhroucení na sebe sama. Jeho
            pohyb ven je udržován jen původním popudem. Tudíž má tendenci a nutkání navrátit
            se do svého původního stavu intenzivní koncentrace kolem svého vlastního středu,
            kde   by   mohl   věčně   pokračovat   jeho   proces  absorbce   i   reabsorbce,   akumulace   i
            reakumulace. Kvůli tomu má vše to, co je utvořeno z hmotných elementů, sklon k
            rozpadu a návratu do svého původního rozpoložení.

            Jak se shora uvádí, je zevní forma každé entity - nádoba pro nadání od Nejvyššího,
            které   činí   tuto   entitu   uvědoměle   vědomou   a   takto   nesmrtelnou   v   neustálém
            pokračování vpřed - vybudována z elementů prostředí. Entita je umístěna do této
            zevnější formy dle své svobodné volby a nezávislosti. Zvláštní vnější forma entit ve
            fyzickém světě je vybudována z hmotných elementů v podobě fyzického těla. Každá
            taková forma má povahou svých fyzických prvků, které obsahuje, sklon návratu do
            svého elementárního stavu. Tudíž stárne, rozpadá se a navrací se do svého prvotního
            stádia. Fyzické tělo se rozpadne zpět do svých prvků a entita se již nenachází v
            přírodním světě, ale na místo toho v intermediálním světě, kde přijme novou fyzickou
            formu podobnou té předešlé fyzické, která ale sestává z prvků intermediálního světa.
            Tam entita vyvažuje své zkušenosti, ideje, myšlenky, svoje chování a vše, co získala
            během svého pobytu v přírodním fyzickém světě, dokud tento proces neskončí a není
            učiněn nový výběr jakýmkoli směrem, který je pro tuto jednotlivou entitu nutný. Až
            poté přijímá novou formu, která je relevantní a náležitá k jejímu výběru a světu i
            dimenzi, ve kterých bude mít tento výběr příležitost se aktualizovat a realizovat.


            Tento   postup   nikdy   nepřestane   existovat,   jelikož   entita   je   svým   nadáním   od
            Nejvyššího nesmrtelná, věčná a univerzální. Každé nadělení od Nejvyššího v sobě
            obsahuje všechny Jeho/Její absolutní kategorie v jejich celistvosti, relativní ke kondici
            Nejvyššího. Cokoli obsahuje toto nadělení, obsahuje v něm přítomnost Nejvyššího
            neopakovatelně a jedinečně ve způsobu, podobě a rozpoložení. Nemůže být zničeno
            nebo přestat žít, neboť jeho skutečná zkáza a věčná smrt by znamenala zkázu a
            věčnou   smrt   Nejvyššího,   což   je   zhola   nemožné.   Toto   je   tedy   pravá   základna
            nesmrtelnosti a věčné existence každé sentientní entity.

            Funkce   fyzického   vesmíru   během   stavu   a   procesu   jeho   pohybu   z   centra   ven
            počátečním   popudem   od   Nejvyššího   je   výsledkem   korespondujícího   duchovního
            stavu a jeho procesu. Tento souvztažný duchovní stav a jeho proces je duchovním
            uspořádáním   posloupností,   nastávání,   probíhání   a   stávání   se   z   Nejvyššího.   Toto
            uspořádání existovalo již od počátečního popudu Nejvyššího, který dal zrod tomuto
            Vesmíru či vesmírům. Veškerý vesmír ve svém zevnějším pohybu odráží, akumuluje a
            absorbuje vše, co koresponduje s těmito zvláštními duchovními stavy a procesy.


            Jakmile   tento   zvláštní   duchovní   stav   a   proces   splní   svou   funkci  a   vyčerpá   svoji
            užitečnost, nadejde čas vytvořit odlišné duchovní uspořádání následující to předešlé.
            Když jsou takové okolnosti vhodné, pak současný fyzický Vesmír, jako odraz tohoto
            stavu a procesu, zastaví svůj vnější pohyb a navrátí se zpět do svého původního
            stavu, procesu a rozpoložení; prostě se do sebe zhroutí. Avšak to přináší tomuto stavu
            a procesu nově získané zkušenosti, znalosti, stavy, procesy a okolnosti, které nastaly,
            proběhly a staly se ve všech dimenzích, galaxiích, solárních systémech, planetách,
            souběžných vesmírech a ve všem ostatním, co obsahuje. V tomto bodě začíná proces
            ohodnocení, vyvážení a přijetí všeho, co nastalo, proběhlo a stalo se, a odehrává se
            výměna. Všechny sentientní entity, které byly částí tohoto zvláštního přírodního stavu
            bez ohledu na to, kde a za jakých okolností, pokračují ve svém jsoucnu a bytí v tak
            zvaném absolutním jinde mimo svůj původní vesmír. Zde vyvažují, hodnotí, přijímají a
            vyměňují si vše, co zažily v přípravě na další úroveň svého duchovního rozvoje a
            pokroku.
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40