Page 33 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 33

vstoupit do jsoucna a bytí, je nutno zjistit, zdali si taková entita zvolí být a existovat s
            absolutně všemi důsledky a následky takové volby.

            Ale jak se předkládá taková volba tomu, co se tvoří, když toto tvořené není ještě
            stvořeno ?  Tu je nutno chápat, že to, co je tvořeno, tvoří se ze Stvořitele. Tvořené je
            tedy ve Stvořiteli jako ve svém zdroji. Zdroj obsahuje všechny možnosti, úrovně,
            dimenze, sklony a všechny výběry a následky. Idea a myšlenka stvoření jedinečné
            sentientní entity vyhledá před jejím skutečným stvořením sama v sobě potvrzení a vizi
            všech důsledků volby a rozhodne se, zda chce a touží si zvolit takové stavy, procesy,
            taková rozpoložení, určení, poslání a prostředí hodící se pro tuto volbu a její důsledky.
            Řečeno symbolicky: této ideji se ve zlomku okamžiku ukáže její celkové jsoucno a bytí
            tak, jak nastane, proběhne a stane se až do nejzazší věčnosti.


            Je třeba si pamatovat, že toto se odehrává v Absolutním stavu a Absolutním procesu
            Absolutní bezčasovosti a Absolutní bezprostorovosti, tedy v Absolutní přítomnosti.

            Jestliže se tato idea a tato myšlenka rozhodne svobodně a nezávisle (každá idea a
            myšlenka je svobodná a nezávislá) přijmout tento výběr a všechny jeho důsledky a
            následky, sama sebe vede k nastávání, probíhání a stávání se, a tedy se vhodně
            projeví   vzhledem   ke   sféře   a   atmosféře   svého   vlastního   prostředí.   Nicméně
            aktualizovaná idea či myšlenka, která nastává, probíhá a stává se ve formě sentientní
            entity, je ve skutečnosti touto entitou. Tudíž  sama tato  sentientní  entita učinila na
            základě vlastní svobody a nezávislosti nejzazší volbu svého jsoucna a bytí ve formě
            v rozpoloženém stavu, procesu, situaci a dimenzi, které jsou relevantní tomuto výběru,
            a v prostředí potřebném pro aktualizaci všech výběrů a neustálého pokroku jejím
            vlastním jedinečným a zvlášť zvoleným způsobem. Jakmile se tento výběr ve stavu
            svobody   a   nezávislosti   učiní,   je   entita   zavázána   sobě   a   Nejvyššímu,   aby   byla   a
            existovala věčně.

            Avšak   potřeba   neustálého   pokroku   na   úrovních   přibližování   se   Nejvyššímu   a   při
            získávání   větší   míry   totožnosti   s Ním/Ní   vyžaduje  nekonečné   a   nevyčerpatelné
            příležitosti pro pokrok každé entity. Toto je podmínkou jejího výběru. Tato podmínka
            stanoví, že každý může vždy změnit svůj stav, rozměr a situaci, v nichž se v dané chvíli
            nachází. Avšak nikdo nemůže změnit volbu samu, neboť ta je samým životem každé
            entity.   Původní   ideou   a   myšlenkou   entity   je   být   a   existovat.   Protože   vyplývá   z
            Absolutní ideje Nejvyššího, chce dle svého početí vždy být a existovat, jak si zvolí. To
            je neměnitelné, jinak by nebylo nutno ji vůbec započít. Proto, jakmile si nějaká entita
            zvolí   být   a   existovat,   je  absolutním   následkem   této   volby   bytí   a   existence.   Ale
            rozpoložení, stav a proces, dimenze, forma či prostředí tohoto bytí a existování se
            mohou měnit a vybírat kdykoliv, kdy nastane potřeba či touha. A protože taková
            potřeba či touha je v nejzazším smyslu vždy určena neustálým duchovním pokrokem
            této   entity   vzhledem   k těsnější   blízkosti   k   Nejvyššímu   a   touhou   po   větší   míře
            totožnosti s Ním/Ní, je tak dána neustálá příležitost pro čerstvé a nové výběry a nové
            zkušenosti uvnitř i vně vlastního původního prostředí a jeho úrovní.

            Jelikož však principy stvoření stanoví, že Absolutní tvořivé úsilí Nejvyššího se nikdy
            nevyčerpá a že On/Ona nikdy nestvoří tutéž kondici, situaci či tutéž entitu, je vývoj
            entity vždy progresivní a neopakuje se. Zaujme-li tedy entita nějaký stav, nějakou
            úrovni,   nějaké   prostředí   či   nějaký   krok,   bylo   by   nekonstruktivní,   neproduktivní   a
            netvůrčí zaujímat je zas a znovu. Pojetí reinkarnace v jejím doslovném smyslu, jak se
            ujalo u lidských bytostí, je tedy nesprávné a zkreslující.

            Přijetí určité role, jistého stavu a určité úrovně v určitém prostředí sleduje určitou linii
            z Nejvyššího. Tato linie je velmi zvláštní a pokračuje u všech entit věčně jako část
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38