Page 32 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 32

Postup jejich stvoření probíhá po stupních a dle úrovně blízkosti a míry totožnosti s
            Nejvyšším. První stvořené  sentientní  entity mají tedy k Nejvyššímu nejblíže a jsou
            s Ním/Ní   nejvíce   identické,   jak   je   tomu   i   s   jejich   prostředím,   jež   se   také   nejvíce
            přibližuje tomu a je nejvíce totožné s tím, které je Nejvyššího. První sentientní entity se
            tudíž jeví vždy blíže Nejvyššímu s téměř stejnou mírou intenzity, jakou mají Jeho/Její
            Absolutní kategorie. Je řečeno „téměř“, neboť nikdy nebudou zaujímat tutéž pozici či
            úroveň nebo mít tutéž míru intenzity všech kategorií, jakou je nebo jakou má Nejvyšší.

            Jakmile je tato idea počata, stvoří Nejvyšší ze Své Absolutní formy formu vhodnou
            vzhledem k potřebám těchto nově stvořených entit, relativní ke Své Absolutní formě a
            nadělí tuto formu Svými atributy a všemi jejich odvozeninami - relativně ke Svému
            Absolutnímu jsoucnu a Absolutnímu bytí. Tyto ideje a myšlenky jsou promítnuty do
            formy daného specifického prostředí a aktem projekce a nadělení nastávají, probíhají,
            stávají se a pokračují na věčnost.

            Jakmile je první kolo stvoření završeno, pak jsou z něho a skrze ně následně stvořena
            další. Je řečeno, že jsou stvořena v posloupnosti. Je to proto, že každé kolo či každá
            úroveň stvoření se stává základnou a bází, z níž Nejvyšší tvoří každý další následující
            stupeň a rozměr, který se má přizpůsobit jedinečným  sentientním  entitám. Tak to
            pokračuje až je stvořena přírodní úroveň pro přizpůsobení se přírodním  sentientním
            entitám, které jsou stvořeny v této jednotlivé posloupnosti jako poslední.

            Protože   vše   nastává,   probíhá   a   stává   se   následně   z   něčeho   jiného,   protože   je
            nositelem principů, atributů a všech jejich odvozenin v jejich celistvosti patřícím tomu
            předcházejícímu   a   protože   Nejvyšší   je   původcem   všech   v   jejich   pořadí,   obsahují
            sentientní  entity ve své  jedinečnosti úplnou  podobu  a obraz Nejvyššího,  relativní
            pouze k Absolutnosti Nejvyššího.


            Z toho plyne následující duchovní zákon:

            Každá   vědomě   uvědomělá   entita   má   v   sobě   vštípeny   všechny   úrovně,   stupně,
            dimenze, stavy, procesy, okolnosti a situace, které existují od samého prvního aktu
            stvoření až po samotné poslední nastávání, probíhání a stávání se přírodního stupně,
            včetně přírodních bytostí samých. V nich je Nejvyšší neustále přítomen jako ve Svém
            vlastním.


            Toto všechno je přítomno v každé  sentientní  entitě formou potenciálů a ve formě
            duchovní   energie,   která   je   neustále   produkována   a   vyzařována   za   účelem   věčné
            podpory života v každé sentientní entitě. Každý potenciál se však může aktualizovat a
            prožít kdykoliv a kteroukoliv entitou, pokud je to pro ni vhodné a potřebné. Plné
            fungování každé entity je určeno volbou prostředí, stupně blízkosti a míry totožnosti s
            Nejvyšším.   Vnější   forma   takové   entity   je   vybudována   z   prostředí,   ve   kterém   je
            umístěna za účelem přizpůsobení a kvůli příležitostem rozvoje a přetváření tohoto
            prostředí. Tudíž jsou aktivovány jen ty formy, jež se vztahují ke každému dotyčnému
            výběru a k náležitému prostředí, které dává příležitost k aktualizaci tohoto výběru.


            Avšak než se odehraje stvoření, je třeba vyřešit krajně důležitou otázku:

            Jak   lze   vidět   z   uspořádání   a   přirozenosti   Nejvyššího   a   Jeho/Jejích   absolutních
            kategorií, je Nejvyšší Absolutní svobodou a Absolutní nezávislostí, která se rovná
            Absolutní možnosti volby. Jelikož jsou všechny sentientní entity stvořeny jako podoba
            a obraz Nejvyššího, musí mít tutéž kvalitu svobody a nezávislosti s možnostmi volby,
            která  je relativní  k Nejvyššímu.  Tedy  před tím, než nějaká  sentientní  entita  může
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37