Page 30 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 30

Dalším krokem v této úvaze je pojetí a chápání procesu, kterým vstoupily sentientní
            entity do jsoucna. Opětovně se říká, že předkládaná rozprava na toto téma může být
            jen přiblížením toho, co skutečně nastalo. A tudíž bude překonána, když člověčenstvo
            bude připraveno k vyššímu a více se přibližujícímu chápání důvodů svého stvoření.


            Jedním z Absolutních principů Nejvyššího a Jeho/Její esenci je Absolutní láska. Z
            tohoto principu vyplývá Absolutní touha a Absolutní motivace absolutně sdílet a dávat
            Absolutní   lásku.   Absolutní   proces   Absolutního   sdílení   a   Absolutního   dávání   je
            absolutním principem Absolutní moudrosti, která je Absolutní substancí Nejvyššího. Z
            těchto absolutních principů nastává idea či myšlenka způsobů, prostředků a postupů
            realizace všech možností Absolutního dávání a Absolutního sdílení. Z ní se rozvíjí plán
            či schéma a je připravena náležitá základna pro aktualizaci možnosti Absolutního
            sdílení a Absolutního dávání Absolutní lásky a Absolutní moudrosti.


            Avšak   je   tu   dilema:   Absolutní   sdílení   a   Absolutní   dávání   je   možné   jen   s   jiným
            Absolutním   jsoucnem   a   Absolutním   bytím.   Plnost   a   úplnost   takového   dávání   a
            přijímání samou svou povahou vyžaduje paritu a rovnost. Cokoli méně neposkytuje
            dostatečný prostředek a příležitost k přijímání Absolutní lásky a Absolutní moudrosti v
            Absolutní míře. Je ale nemožné stvořit jiný Absolutní stav a proces se všemi jeho
            absolutními   kategoriemi,   neboť   slovo   a   akt   stvoření   označují   začátek,   nastávání,
            probíhání a stávání se. Cokoli nastává, probíhá a stává se, nemůže být absolutním, ale
            jen   relativním   k Absolutnímu.   Kondice   Absolutna   je   taková,   že   je   nestvořené,
            nezačínající, nenastávající, neprobíhající a nenastávající se, protože prostě vždy jest.
            „Vždy Jest“ označuje jeho Absolutní podstatu. Je nemožné, aby byly a existovaly dva
            nestvořené   absolutní   stavy   a   procesy,   protože   by   nebyly   absolutní   a   tedy   by
            pocházely z Jednoho, který je Absolutní. Takže pouze jeden může být Absolutní.


            Toto dilema je vyřešeno početím ideje stvoření nekonečného počtu stavů, rozpoložení,
            procesů, situací, úrovní, stupňů a dimenzí s nekonečným počtem sentientních entit,
            přidělených,   spojených   a   vztahujících   se   k   těmto   rozličným   stavům,   kondicím,
            procesům, situacím, úrovním a dimenzím i ke všem jim relevantním činnostem. Každá
            taková   jednotlivě   stvořená   entita   je   stvořena   zcela,   úplně,   naprosto   a   absolutně
            jedinečným způsobem. Stává se takto absolutně jedinečnou.

            Protože je jich nekonečný počet, dává úplný a nekonečný součet těchto jednotek
            Nejvyššímu možnost Absolutního sdílení a Absolutního dávání Své Absolutní lásky a
            Absolutní moudrosti. Tak je dilema úplně vyřešeno.

            Idea   stvoření   příjemců   Absolutní   lásky   a   Absolutní   moudrosti   Nejvyššího   v   sobě
            obsahuje absolutní podmínky takového Stvoření: Musí být uvědoměle vědomí a musí
            aproximovat   v   nekonečné   různorodosti   způsobů   a   forem   přirozenost   Nejvyššího.
            Jeden může náležitě dávat pouze něčemu či někomu a sdílet pouze s něčím či někým,
            do   jisté   míry   stejným  a   přibližujícím   se   jeho   přirozenosti.   Takové  recipienty   tedy
            logicky   musí   být   nosiči   všech   principů,   atributů,   odvozenin   a  kondic,   které   jsou
            obsaženy v kategoriích Nejvyššího.


            Jakmile je tato idea v Nejvyšším počata, má silný sklon ke své aktualizaci a realizaci.
            Avšak před tím, než se může aktualizovat a realizovat, musí se stvořit a připravit
            náležité prostředí, v němž tito přijímači budou setrvávat a sídlit. Kvůli tomu se zahajuje
            stvoření nekonečné rozmanitosti prostředí, z nichž každé je uspořádáno tak, aby se
            plně, úplně a zcela a pohodlně přizpůsobovalo budoucím obyvatelům za účelem jejich
            neustálého rozvoje, růstu a pokroku, dávajíc jim v jejich integraci, individualizaci a
            sebeuvědomění příležitost pro jejich tvořivou aktualizaci a realizaci. Takové prostředí
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35