Page 29 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 29

principů, atributů a odvozenin z Nejvyššího, je v něm Nejvyšší jako ve Svém vlastním.
            Koncentrací všech energií a emanací z Absolutního stavu a Absolutnímu procesu
            Nejvyššího do středu hmoty tvoří Nejvyšší výhodné podmínky pro vnější popud. Je
            třeba si uvědomit tu nesmírnost, potenci, motivaci a vše ostatní, co je použito v tomto
            procesu. Nejvyšší obsahuje všechny kategorie v jejich vlastním Absolutním stavu a
            Absolutním procesu. Nejvyšší, motivován Absolutní láskou a Absolutní moudrostí,
            prostřednictvím   Absolutní   vůle   a   Absolutního   rozumu   jednotou  Maskulinity   a
            Femininity a její Absolutní tvořivosti a všemi Absolutními kategoriemi myslí a chce, a
            procesem myšlení a chtění se vytváří idea, myšlenka obrovské síly a pohyblivosti.
            Tato síla a pohyblivost se odvozuje skrze Absolutní potenci a Absolutní dynamiku z
            Absolutní lásky a Absolutní moudrosti Nejvyššího. Stvoření takové ideje či myšlenky
            se pak promítne  do situace Absolutní  absorbce  a Absolutní  akumulace  ve  formě
            hmoty a nastává a probíhá zevnější popud ve všech směrech z centra k obvodu čili z
            „nitra“ k „vnějšku“.

            Jak se aktualizuje  přeměna projekce Absolutní moci Nejvyššího do aktu vnějšího
            popudu,   nastává   tzv.   „objektivní“   prostor   -   relativně   vzhledem   ke   vzdálenosti   od
            středu   tohoto   popudu.   A   jak   nabere   směr   realizace   tohoto   procesu,   probíhá   tzv.
            „objektivní“ čas - relativně vzhledem k centru tohoto popudu, dávajícímu zrod stávání
            se vesmíru.

            Jak bylo shora uvedeno, mají všechny částice, prvky a atomy všechny své nutné
            danosti ze zdroje svého původu, protože vznikají z těchto daností. V nich je Nejvyšší
            jako ve Svém vlastním. Jelikož tu máme nekonečnou rozmanitost všech druhů těchto
            nezbytností a jejich stavů a procesů a rozpoložení, v procesu pohybu z centra popudu
            nastává,   probíhá   a   stává   se   nekonečná   rozmanitost   dimenzí,   vesmírů,   galaxií,
            slunečních systémů a planet. Protože všechny v sobě obsahují původní atributy všech
            kategorií Nejvyššího, mají sklon k ustanovení svého vlastního jedinečného jsoucna a
            bytí relativního k tomu, které reprezentují z Nejvyššího. Takže vesmíry jsou spolu se
            vším ostatním v nich nejzazší reprezentací toho, co je v Nejvyšším. Tato reprezentace
            má formu přírodního stupně. Přírodní stupeň je tedy intenzifikací a akumulací všech
            energií a emanací z duchovní sféry a atmosféry Nejvyššího za účelem stávání se z
            Nejvyššího.


            Z toho plyne, že vztah Nejvyššího a vesmíru je takový, že Nejvyšší jej a vše stvořené
            přesahuje ve všech ohledech. Protože ale veškeré Stvoření a vesmír má původ v
            Absolutním   stavu   a   v   Absolutním   procesu   a   ve   všech   Absolutních   kategoriích
            Nejvyššího, je Nejvyšší v nich po celém vesmíru a Stvoření jako ve Svém vlastním. A
            tudíž je v tomto smyslu jen On/Ona vlastní Svému Stvoření a vesmíru, ale zároveň je
            ve   všech   ohledech   úplně,   zcela   a   absolutně   odlišný,   tedy   transcendentní   všemu
            Svému Stvoření a vesmíru.


            Z tohoto pohledu na původ všeho, co existuje, plyne, že vědecká teorie vzniku vesmíru
            známá jako „teorie velkého třesku“ je zkreslením toho, co skutečně nastalo. Tato
            teorie pojímá tento proces jako akt násilí a explozi. V tomto procesu se neodehrálo ani
            žádné   násilí,   ani   nenastal   žádný   výbuch.   Fakticky   tomu   bylo   naopak:   Byl   to   akt
            Absolutní   lásky   a   Absolutní   moudrosti   Nejvyššího,   kdož   započal   Svou   vlastní
            Absolutní mocí popud v centru té akumulace a absorbce zvaném hmota, aby tak dal
            zrod vesmíru. Jiným problémem teorie velkého třesku je to, že neumí náležitě vysvětlit
            ani to, jak tato akumulace a  absorbce  nastala, ani to, jak vznikly  částice a čistá
            energie. Jen předjímá to, že čistá energie je tu vždy sama od sebe bez jakéhokoli
            zdroje. Ale i ta nejčistší energie má zdroj a je nemyslitelné pochopit existenci energie
            bez zdroje, který ji předchází.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34