Page 28 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 28

než   nahromaděním   částic,   prvků   a   atomů,   které   jsou   produktem   a   výsledkem
            emanované duchovní energie z intermediální dimenze z první duchovní dimenze ze
            sféry   a   atmosféry   Nejvyššího   z   Absolutní   ideje   a   Absolutní   myšlenky   takového
            produktu   a   výsledku.   V  nejzazším  smyslu   není   hmota   ničím   více,   než   vedlejším
            produktem procesu myšlení a jeho idejí a myšlenek, které pocházejí z Absolutního
            tvůrčího úsilí a jeho přenášení z Nejvyššího. Sklon k nastávání, probíhání a stávání se
            a k oddělování se od zdroje původu je každé ideji a myšlence vlastní, protože je
            nositelkou, nádobou všech kategorií, atributů a odvozenin tohoto zdroje samotného.
            Každá idea a myšlenka tedy dle tohoto zákona vyhledává své vlastní sebeuvědomění,
            sebeuskutečnění a své stávání se relativní k Absolutnímu jsoucnu a Bytí Nejvyššího.
            Jak idea či myšlenka nastává, probíhá a stává se ve stupni přiblížení a míře totožnosti
            s Nejvyšším, umožňuje objevování se rozličných dimenzí, světů a jejich rozpoložení,
            stavů a procesů, dokud nespočine v nejzazším „pevném“ stavu - hmotě. Takže hmota
            není sama o sobě čistou energií, jak si myslí někteří fyzikové, ale je v  nejzazším
            smyslu produktem čistého myšlení, které produkuje energii svým procesem a emituje
            ji ze sebe s obsahem všech svých kvalit. V tomto významu je hmota čistým myšlením
            v značně intenzivní a zkoncentrované formě, která se jeví jako hmota. Kvůli této
            intenzitě a koncentraci pak emituje energii, což vede vědce k nesprávnému závěru, že
            hmota je formou energie.


            Pevnost a zdánlivá setrvačnost hmoty je jen iluzí, protože v ní existuje taková intenzita
            a   akumulace   všeho   předcházejícího,   že   neustále   tíhne   sama   o   sobě,   přitahujíc   a
            obsahujíc  vše, co přichází ze všeho  předcházejícího,  co je absolutně  emanováno
            Absolutním stavem a Procesem Nejvyššího a z tohoto Stavu a Procesu.

            Jelikož je však Absolutní přirozenost Nejvyššího Absolutní tvořivostí, ta se v tomto
            bodě   nezastaví.   Místo   toho   vytvoří   novou   situaci,   která   využívá   existujícího
            rozpoložení   hmoty.   Jelikož   je   hmota   ve   své   původní   kondici   krajní   koncentrací,
            intenzifikací a kumulací všech předcházejících faktorů, jak bylo shora popsáno, je její
            situace taková, že neustále absorbuje vše, co je emanováno u všeho předcházejícího.
            Situace   absorbování   sama   sebou   nevytváří   ani   nepřináší   jako   výsledek   nějaký
            očividný  užitek. Takovou situaci nemůže Absolutní  tvořivá přirozenost Nejvyššího
            tolerovat. Bylo by to plýtváním všemi faktory toho, co předcházelo, obsaženými v
            jejich zvláštním stavu a procesu, který se nyní nazývá hmotou. Ale protože je hmota
            svou povahou a ve svém stupni přiblížení a mírou své totožnosti s původním zdrojem
            v takovém rozpoložení, že neustále absorbuje a shromažďuje vše, co je neustále
            vyzařováno z ostatních stavů a procesů, které ji předcházejí, nemůže sama sebou
            vytvářet žádný pohyb z „nitra“ k „vnějšku“, ale JEN ze „zevního“ k „vnitřnímu“. Tato
            situace vytváří zvláštní stav a proces zcela odlišný od všeho, co mu předcházelo. V
            procesu  absorpce   a  akumulace  se   neustále   vyměňuje   vše   vstupující   bez  jakékoli
            schopnosti to odeslat či vyprodukovat něco jiného. Je to proto, že cokoli se uvnitř
            hmoty vytváří záměnou všech faktorů, je ihned reabsorbováno a znovu akumulováno
            zpět ve svém vlastním stavu, zásobujíc samo sebe, aniž by to vyzařovalo do dalšího
            nastávání, probíhání a stávání se.

            Nutnost této situace vychází z faktu, že opětování, reabsorbce a reakumulace všech
            činitelů   předcházejících   tento   stav   a   jeho   proces   je   nutná   k   tomu,   aby   umožnila
            stvoření   vesmíru.   Stvoření   vesmíru   je   dalším   krokem   počatým   Absolutní   ideou
            Absolutní moudrosti Absolutní lásky Nejvyššího.


            Jak se shora uvádí, je tedy kvůli tomu, že ve stavu hmoty není žádný vnější pohyb a
            vše v ní padá samo na sebe v procesu neustálé  reabsorbce a reakumulace  všeho
            předcházejícího, nutné dát popud k vnějšímu pohybu. Jelikož jádro hmoty je nejzazší
            intenzifikací a akumulací všech předcházejících energií a emanací a souvztažných
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33