Page 27 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 27

Každé takové nastávání, probíhání a stávání se je v určité pozici ke svému zdroji a
            skrze ni k Nejvyššímu. Tato pozice se ustavuje podobností stavu s Absolutním stavem
            a stejností procesu s Absolutním procesem. Čím více se stav podobá Absolutnímu
            stavu, tím více se mu přibližuje, a čím větší stejnost procesu s Absolutním procesem,
            tím větší stupeň identity s ním má. Tato pozice pak ustavuje stupeň přiblížení a míru
            totožnosti. Tím, jak stupeň přiblížení a míra totožnosti nastávají, probíhají a stávají se z
            Nejvyššího,  ustavují  úroveň,  stupeň,  sféru a  kvalitu  duchovnosti,  která  se v  nich
            aktualizuje   a   realizuje.   Kvůli   absolutnosti   povahy   Nejvyššího   existují   nekonečné
            variace, úrovně, stupně, sféry a kvality duchovnosti. Každá z nich pak plně obsahuje
            všechny produkty a výsledky Absolutních kategorií Nejvyššího a Nejvyšší je v těchto
            produktech a výsledcích věčně přítomen jako ve Svém vlastním. Stupeň přiblížení a
            míra totožnosti každého nastávání, probíhání a stávání se vytvářejí to, co lze nazvat
            jevem subjektivního prostoru a času.


            Z duchovní dimenze duchovního světa, prostřednictvím ohromného kumulativního
            účinku energie a její emanace ze stavu a procesu Nejvyššího, nastává, probíhá a stává
            se, další sféra, kterou je možno nazvat meziprostředkující dimenzí či intermediálním
            světem.

            Jak je možno seznat, tak duchovní svět, který má všechny kvality, principy, atributy a
            odvozeniny svého původního zdroje - Nejvyššího, produkuje neustálým nastáváním,
            probíháním a stáváním se duchovní energii a emanaci, které v souhrnném rozpoložení
            obsahují   všechny   ostatní   energie   a   emanace,   odvozené   z   Absolutní   energie   a
            Absolutní emanace kategorií Nejvyššího. Tato nově vytvořená duchovní energie a
            emanace v samé své podstatě obsahuje všechny kvality, stavy, podmínky, atributy a
            odvozeniny  svého zdroje - duchovního světa a skrze duchovní svět - Nejvyššího.
            Nejvyšší je tedy v nich a v intermediálním světě jako ve Svém vlastním. Kvůli své
            vlastní povaze, kterou má intermediální svět skrze duchovní svět z Nejvyššího, má
            sklon nastávat, probíhat a stávat se a pokračovat samostatně. Jelikož jeho stupeň
            přiblížení a míra totožnosti nejsou při srovnání s duchovním světem již tak velké, jeví
            se   jako   vzdálenější   od   svého   zdroje.   Je   tedy   samou   svou   pozicí   jímačem
            kumulativního součtu všech předcházejících energií, emanací, kvalit, principů, atributů
            a odvozenin v jejich celosti. K této ohromné kumulativní kondici se ovšem přidává
            energie a emanace, kterou tento intermediální rozměr či svět vytváří svým vlastním
            nastáváním, probíháním a stáváním se z Nejvyššího skrze duchovní svět.


            V tomto stadiu je nyní kumulativní účinek všech energií a emanací takové velikosti a
            intenzity, že se ve svém dalším následování počíná objevovat, nastávat, probíhat a
            stávat se ve formě částic, prvků, atomů, molekul atd. Protože toto nové pokračování je
            produktem   a   výsledkem   emanace   duchovní   energie   intermediálního   světa   z
            duchovního světa a skrze něj z Nejvyššího, je vše ostatní, co probíhá, bez výjimky
            obsaženo v kumulativním souhrnu v celku tohoto nového pokračování, relativním k
            Nejvyššímu, takže Nejvyšší je v něm jako ve Svém vlastním.

            Každá   jednotlivá   částice,   každý   prvek,   atom   či   každá   molekula   je   souvztažnou
            nádobou   každé   odvozeniny,   každého   atributu   a   principu   Absolutního   stavu   a
            Absolutního procesu Nejvyššího. A jelikož je těchto atributů a odvozenin nekonečný
            počet (kvůli samotné jejich Absolutní povaze v Nejvyšším), máme tu nekonečný počet
            částic,   prvků,   atomů,   molekul   a   jejich   rozličných   kombinací.   Jak   tak   postupně
            nastávají,   probíhají   a   stávají   se   z   emanace   nastávání,   probíhání   a   stávání   se
            intermediálního světa, mají povahou svého původu sklon se shromažďovat a vytvářet
            své vlastní okolnosti, stavy a procesy, které jsou relativní pouze k Absolutnímu stavu
            a   Absolutnímu   procesu   Nejvyššího.   Tato   individualizované   kondice   se   kvůli   své
            ohromné koncentraci a intenzitě jeví ve formě hmoty. Takže hmota není ničím jiným
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32