Page 26 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 26

Jeho/Jejími kategoriemi, atributy, odvozeninami a vším ostatním, je On/Ona v tom jako
            ve Svém vlastním.

                        Nyní se vraťme k otázce, jak vzniklo vše ostatní, čím není Nejvyšší.


            Jak je možno seznat z Absolutních kategorií Nejvyššího, probíhá  v nich neustálá
            činnost. Výsledkem těchto aktivit je neustálá produkce Absolutních idejí a Absolutních
            myšlenek.   Protože   jsou   ale   tyto   Absolutní   ideje   a   Absolutní   myšlenky   Absolutní
            produkcí   těchto   Absolutních   kategorií,   obsahují   všechny   jejich   kvality,   atributy   a
            odvozeniny v jejich celosti. Proto tyto ideje samou svou podstatou produkují své
            vlastní energie a své emanace, které pak v kumulativní kondici obsahují všechny
            kvality původních absolutních idejí a absolutních myšlenek Nejvyššího.


            Jelikož je Nejvyšší vždy Absolutní individualitou a Absolutním sebeuvědoměním  -
            Absolutním „Já jsem“, tíhnou všechny Absolutní myšlenky a Absolutní ideje vytvářené
            Absolutním stavem a Absolutním procesem Absolutní lásky samou svou podstatou ke
            své vlastní individualizaci a vlastnímu sebeuvědomování mimo svého zdroje, aby se
            tak mohl ustanovit absolutní vztah k jejich zdroji. Tento sklon Absolutních idejí a
            Absolutních myšlenek k vlastní individualizaci a sebeuvědomění je odrazem Absolutní
            přítomnosti Nejvyššího v Jeho/Jejich kategoriích. Je to imanentní, přirozená tvořivá
            síla   vštípená   v   každé   Absolutní   ideji   a   Absolutní   myšlence,   která   je   neustále
            produkována stavem a procesem všech kategorií Nejvyššího. Kvůli kumulativnímu
            účinku energie, kterou Absolutní idea a Absolutní myšlenka obsahují ze svého zdroje,
            a své vlastní energie, kterou produkují při své snaze o sebeuvědomění, individualizaci
            a seberealizaci a která se sčítá s energií obsaženou, vysílají ohromné množství tepla a
            světla. To vytváří první duchovní sféru s její první duchovní atmosférou, která se
            aktualizuje a projevuje se tak, jako by byla součástí a „vnějškem“ Nejvyššího. Jelikož
            je   ale   hlavním   principem   formulovaným   v   definici   duchovnosti   to,   že   „vně“   toho
            „uvnitř“ je „uvnitř“ toho „vně“, je Nejvyšší vždy přítomen v tomto prvotním „vně“ jako
            ve Svém vlastním. První duchovní sféra a její duchovní atmosféra ustavují nastávání,
            probíhání a stávání se toho, co se nazývá první duchovní dimenze čili duchovním
            světem.

            První   duchovní   sféra   je   tedy   produktem   Absolutní   duchovní   energie   vytvářené
            Absolutními   ideami   a   Absolutními   myšlenkami   Absolutního   stavu   Absolutního
            procesu Absolutní lásky Absolutní moudrosti a tak dále a jejich Absolutní emanací,
            která produkuje první duchovní atmosféru první duchovní sféry, což je první duchovní
            svět. Tento svět ale kvůli svému původu v sobě obsahuje všechny kategorie, atributy a
            odvozeniny  svého  uzpůsobení   jako  relativní   k  Absolutním  kategoriím,  Absolutním
            atributům  a Absolutním  odvozeninám  Nejvyššího. Ty zde opět pokračují ve svém
            souhrnu. Maje všechny výsledky a produkty původních kategorií, atributů a jejich
            odvozenin, je duchovní svět bezprostorový a bezčasový, věčný a nekonečný ve svém
            trvání. A jelikož duchovní dimenze obsahuje všechny výsledky a produkty Absolutních
            kategorií Nejvyššího, má až na věčnost nevyčerpatelné možnosti nekonečného počtu
            duchovních stavů, podmínek, stupňů a úrovní, každý a každá z nich pak obsahuje
            všechny   produkty   a   výsledky   kategorií   Nejvyššího.   Toto   je   tedy   základna   pro
            nekonečnou a věčnou jedinečnost každého nastávání, probíhání a stávání se. Kvůli
            Absolutní povaze Nejvyššího je vše, co nastává, probíhá a stává se z Něho/Ní, vždy
            tvořivě jedinečné a neopakovatelné.


            Absolutní povaha všech Absolutních kategorií Nejvyššího tvoří absolutně jedinečná a
            neopakovatelná nastávání, probíhání a stávání se.
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31