Page 26 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 26
Jeho/Jejími kategoriemi, atributy, odvozeninami a vším ostatním, je On/Ona v tom jako
ve Svém vlastním.
Nyní se vraťme k otázce, jak vzniklo vše ostatní, čím není Nejvyšší.
Jak je možno seznat z Absolutních kategorií Nejvyššího, probíhá v nich neustálá
činnost. Výsledkem těchto aktivit je neustálá produkce Absolutních idejí a Absolutních
myšlenek. Protože jsou ale tyto Absolutní ideje a Absolutní myšlenky Absolutní
produkcí těchto Absolutních kategorií, obsahují všechny jejich kvality, atributy a
odvozeniny v jejich celosti. Proto tyto ideje samou svou podstatou produkují své
vlastní energie a své emanace, které pak v kumulativní kondici obsahují všechny
kvality původních absolutních idejí a absolutních myšlenek Nejvyššího.
Jelikož je Nejvyšší vždy Absolutní individualitou a Absolutním sebeuvědoměním -
Absolutním „Já jsem“, tíhnou všechny Absolutní myšlenky a Absolutní ideje vytvářené
Absolutním stavem a Absolutním procesem Absolutní lásky samou svou podstatou ke
své vlastní individualizaci a vlastnímu sebeuvědomování mimo svého zdroje, aby se
tak mohl ustanovit absolutní vztah k jejich zdroji. Tento sklon Absolutních idejí a
Absolutních myšlenek k vlastní individualizaci a sebeuvědomění je odrazem Absolutní
přítomnosti Nejvyššího v Jeho/Jejich kategoriích. Je to imanentní, přirozená tvořivá
síla vštípená v každé Absolutní ideji a Absolutní myšlence, která je neustále
produkována stavem a procesem všech kategorií Nejvyššího. Kvůli kumulativnímu
účinku energie, kterou Absolutní idea a Absolutní myšlenka obsahují ze svého zdroje,
a své vlastní energie, kterou produkují při své snaze o sebeuvědomění, individualizaci
a seberealizaci a která se sčítá s energií obsaženou, vysílají ohromné množství tepla a
světla. To vytváří první duchovní sféru s její první duchovní atmosférou, která se
aktualizuje a projevuje se tak, jako by byla součástí a „vnějškem“ Nejvyššího. Jelikož
je ale hlavním principem formulovaným v definici duchovnosti to, že „vně“ toho
„uvnitř“ je „uvnitř“ toho „vně“, je Nejvyšší vždy přítomen v tomto prvotním „vně“ jako
ve Svém vlastním. První duchovní sféra a její duchovní atmosféra ustavují nastávání,
probíhání a stávání se toho, co se nazývá první duchovní dimenze čili duchovním
světem.
První duchovní sféra je tedy produktem Absolutní duchovní energie vytvářené
Absolutními ideami a Absolutními myšlenkami Absolutního stavu Absolutního
procesu Absolutní lásky Absolutní moudrosti a tak dále a jejich Absolutní emanací,
která produkuje první duchovní atmosféru první duchovní sféry, což je první duchovní
svět. Tento svět ale kvůli svému původu v sobě obsahuje všechny kategorie, atributy a
odvozeniny svého uzpůsobení jako relativní k Absolutním kategoriím, Absolutním
atributům a Absolutním odvozeninám Nejvyššího. Ty zde opět pokračují ve svém
souhrnu. Maje všechny výsledky a produkty původních kategorií, atributů a jejich
odvozenin, je duchovní svět bezprostorový a bezčasový, věčný a nekonečný ve svém
trvání. A jelikož duchovní dimenze obsahuje všechny výsledky a produkty Absolutních
kategorií Nejvyššího, má až na věčnost nevyčerpatelné možnosti nekonečného počtu
duchovních stavů, podmínek, stupňů a úrovní, každý a každá z nich pak obsahuje
všechny produkty a výsledky kategorií Nejvyššího. Toto je tedy základna pro
nekonečnou a věčnou jedinečnost každého nastávání, probíhání a stávání se. Kvůli
Absolutní povaze Nejvyššího je vše, co nastává, probíhá a stává se z Něho/Ní, vždy
tvořivě jedinečné a neopakovatelné.
Absolutní povaha všech Absolutních kategorií Nejvyššího tvoří absolutně jedinečná a
neopakovatelná nastávání, probíhání a stávání se.