Page 200 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 200
produkuje neustálé zvláštní jsoucno a bytí lidské duševnosti v esenci a substanci
svého vlastního specifického „já jsem“. Nejvyšší já je obecným principem
postupujícím do svého zvláštního duševního stavu a procesu, který tvoří - procesem
své transformace - charakter lidské duševnosti zvláštního lidského já. Já je účinkem
nastávání Nejvyššího, které vytváří zvláštní a odlišnou lidskou duševnost, aby se
umocnilo konkrétní a individuální stávání se ve specifické lidské mysli.
Aby se toho dosáhlo, je třeba vytvořit stav a proces, který by umožnil transformaci
materiálu všeuniverzálního vědomí do velmi specifické, ale obecné transpersonální
duševnosti veškerého historického člověčenstva, s níž se lze srovnávat a od níž se lze
odlišovat. Takže druhý čili zprostředkující stupeň vnitřní mysli, zvaný transpersonální
duševnost, funguje jako modifikátor, transformátor a přenašeč energie, která je
dostupná v univerzálním vědomí, do odlišené duchovnosti, jež má obecné rysy celku
specifické lidské duševnosti. Z této transpersonální duševnosti lze vybudovat
základnu pro stávání se všeuniverzálního vědomí ve své formě konkrétního projevu.
Takže transpersonální duševnost neustále generuje do všech úrovní lidské mysli
důležitý smysl všech specifických rysů celkové lidské duševnosti v nadosobní
konotaci, na jehož základě lze vybudovat a pojímat specifickou, individuální
duševnost.
Třetí čili nejzevnější stupeň vnitřní mysli zvaný fenomenální duševností je probíháním
nastávání uvědomění Nejvyššího já. Obecný stav a proces uvědomění Nejvyššího já
se soustředí do transformace všech svých idejí a myšlenek do specifického probíhání
fenomenální duševnosti. Je to odlišené uvědomění vybrané zvláštní linie následované
ve Stvoření, které umožňuje objevení se takové duševnosti, která je fenoménem pouze
této linie. Dává smysl a uvědomění jsoucna a bytí za určitým účelem a umožňuje
slévání se Nejvyššího já skrze jeho transformaci do fenomenální duševnosti aktuální a
konkrétní formou své manifestace.
Takže fenomenální duševnost neustále generuje v lidské mysli probíhání, z něhož se
nakonec vytváří jedinečnost, zvláštnost a individuálnost této mysli.
Jak se odehrává dynamika intermediální mysli a nepřerušovaně pokračuje proces
transformace, emanuje se a vyzařuje z nich zvláštní sféra, která obklopuje veškerou
vnitřní mysl. Z této sféry je stvořena třetí čili nejzevnější úroveň lidské mysli zvaná
vnější mysl. Vnější mysl lze pojímat jako formu transformované ideje Niterné mysli.
Všechna nastávání všech idejí, která se neustále odehrávají v Niterné mysli, se po
postoupení ke svým účinkům transformace do své duševnosti stávají aktualizovanými,
realizovanými a konkrétně manifestovanými ve formě činností, působení, chování,
následků, důsledků a výsledků. Takže veškerou vnější mysl lze nazvat stáváním se
všech nastávání a jejich probíhání. Ve vnější mysli nic nenastává a neprobíhá.
Dynamice vnější mysli lze porozumět jen z pojetí stávání se.
Každá idea lidské mysli a vše s ní spojené se vynořuje v Absolutní mysli Nejvyššího.
Ta stvoří sféru, do níž se tato idea promítá. Touto projekcí je stvořena Niterná mysl se
svými třemi stupni. Ta se stává místem nastávání všech nutných idejí lidské mysli. Po
té, co ideje nastávají, probíhají ke své formě. V procesu probíhání jsou transformovány
do specifické duševnosti se třemi stupni, která se nazývá zprostředkující myslí, na níž
se buduje základna pro manifestování idejí. Taková základna funguje jako neustálé
stávání se všech z nastávání probíhajících idejí. Tato základna nemůže kvůli své
dynamice v sobě pojímat nastávání a probíhání. Je výsledkem všech idejí, ne jejich