Page 200 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 200

produkuje neustálé zvláštní jsoucno a bytí lidské duševnosti v esenci a substanci
            svého   vlastního   specifického   „já   jsem“.   Nejvyšší   já   je   obecným   principem
            postupujícím do svého zvláštního duševního stavu a procesu, který tvoří - procesem
            své transformace - charakter lidské duševnosti zvláštního lidského já. Já je účinkem
            nastávání Nejvyššího, které vytváří zvláštní a odlišnou lidskou duševnost, aby se
            umocnilo konkrétní a individuální stávání se ve specifické lidské mysli.


            Aby se toho dosáhlo, je třeba vytvořit stav a proces, který by umožnil transformaci
            materiálu  všeuniverzálního  vědomí do velmi specifické, ale obecné transpersonální
            duševnosti veškerého historického člověčenstva, s níž se lze srovnávat a od níž se lze
            odlišovat. Takže druhý čili zprostředkující stupeň vnitřní mysli, zvaný transpersonální
            duševnost,   funguje   jako   modifikátor,   transformátor   a   přenašeč   energie,   která   je
            dostupná v univerzálním vědomí, do odlišené duchovnosti, jež má obecné rysy celku
            specifické   lidské   duševnosti.   Z   této   transpersonální   duševnosti   lze   vybudovat
            základnu pro stávání se všeuniverzálního vědomí ve své formě konkrétního projevu.

            Takže   transpersonální   duševnost   neustále   generuje   do   všech  úrovní   lidské   mysli
            důležitý   smysl   všech   specifických   rysů   celkové   lidské   duševnosti   v   nadosobní
            konotaci,   na   jehož   základě   lze   vybudovat   a   pojímat   specifickou,   individuální
            duševnost.


            Třetí čili nejzevnější stupeň vnitřní mysli zvaný fenomenální duševností je probíháním
            nastávání uvědomění Nejvyššího já. Obecný stav a proces uvědomění Nejvyššího já
            se soustředí do transformace všech svých idejí a myšlenek do specifického probíhání
            fenomenální duševnosti. Je to odlišené uvědomění vybrané zvláštní linie následované
            ve Stvoření, které umožňuje objevení se takové duševnosti, která je fenoménem pouze
            této linie. Dává smysl a uvědomění jsoucna a bytí za určitým účelem a umožňuje
            slévání se Nejvyššího já skrze jeho transformaci do fenomenální duševnosti aktuální a
            konkrétní formou své manifestace.

            Takže fenomenální duševnost neustále generuje v lidské mysli probíhání, z něhož se
            nakonec vytváří jedinečnost, zvláštnost a individuálnost této mysli.

            Jak se odehrává dynamika intermediální mysli a nepřerušovaně pokračuje proces
            transformace, emanuje se a vyzařuje z nich zvláštní sféra, která obklopuje veškerou
            vnitřní mysl. Z této sféry je stvořena třetí čili nejzevnější úroveň lidské mysli zvaná
            vnější mysl. Vnější mysl lze pojímat jako formu transformované ideje Niterné mysli.

            Všechna nastávání všech idejí, která se neustále odehrávají v Niterné mysli, se po
            postoupení ke svým účinkům transformace do své duševnosti stávají aktualizovanými,
            realizovanými a konkrétně manifestovanými ve formě činností, působení, chování,
            následků, důsledků a výsledků. Takže veškerou vnější mysl lze nazvat stáváním se
            všech nastávání a jejich probíhání. Ve vnější mysli nic nenastává a neprobíhá.

            Dynamice vnější mysli lze porozumět jen z pojetí stávání se.


            Každá idea lidské mysli a vše s ní spojené se vynořuje v Absolutní mysli Nejvyššího.
            Ta stvoří sféru, do níž se tato idea promítá. Touto projekcí je stvořena Niterná mysl se
            svými třemi stupni. Ta se stává místem nastávání všech nutných idejí lidské mysli. Po
            té, co ideje nastávají, probíhají ke své formě. V procesu probíhání jsou transformovány
            do specifické duševnosti se třemi stupni, která se nazývá zprostředkující myslí, na níž
            se buduje základna pro manifestování idejí. Taková základna funguje jako neustálé
            stávání  se  všech z nastávání  probíhajících  idejí.   Tato základna   nemůže kvůli  své
            dynamice v sobě pojímat nastávání a probíhání. Je výsledkem všech idejí, ne jejich
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205