Page 204 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 204

duchovního pokroku.


            Ze všeho, co bylo doposud řečeno a pravé lidské přirozenosti a struktuře a dynamice
            lidské   mysli,   lze   vidět   falešné   předpoklady,   na   nichž   jsou   vybudovány   moderní
            společenské vědy a psychologie. Odvozují veškeré své závěry z pozorování, popisů a
            klasifikací vnějších projevů činností, chování a působení vnější mysli a zevního života.
            Protože výsledek této metody je založen pouze na tomto postupu, mohou tak vytvořit
            jedině zkresleniny a falešnosti. Ve vnější mysli nebo vnějším chování není nic ryzí a
            původní. Kvůli vměšování pseudotvůrců do transformace a přenosu ryzích a pravých
            idejí musí cokoli, co popisuje moderní psychologie a společenské vědy, nutně být jen
            popisem těchto zkreslenin.

            Proto   je   nutno   přijít   nevyhnutelně   k   závěru,   že   skutečná   psychologie   či   jakákoli
            skutečná společenská věda neexistuje. Ty jsou jako vše ostatní mrtvé již několik
            milionů let.

            Aby   se   skutečná   psychologie   a   skutečné   společenské   vědy   znovu   oživily   a
            vybudovaly, je nutné je obrátit zpět k duchovním principům a musí se budovat na
            následujících zásadách:


            1. Postulovat duchovní principy lidské mysli, jak jsou zformulovány, definovány a
            zjeveny   v   této   knize,   či   postulovat   jakékoli   jiné   podobné   pojetí   duchovnosti,   či
            duchovní   principy   tyto   přesahující.   Jakákoli   psychologie   či   společenská   věda
            vztahující se k lidské mysli, lidskému chování a lidským záležitostem musí začít s
            těmito duchovními principy jako základnou, centrem a zdrojem pro započetí jakýchkoli
            pojetí, idejí, myšlenek, principů, kategorií, atributů, rysů a všech jejich derivátů, z
            nichž   se   odvozují   závěry   ohledně   pravé  povahy  lidské   mysli,   lidského  chování   a
            lidských záležitostí. Žádný jiný startovní bod nelze odlišit, pojmout či přijmout, protože
            by to vedlo k falzifikaci, zkreslení, nepochopení a zamoření pravé povahy lidských
            záležitostí.


            Je řečeno, že aby se využily takové či podobné duchovní principy nebo jakékoli jiné
            tyto přesahující, je třeba se držet definice, vysvětlení a popisu duchovnosti, jak je
            zjevuje tato kniha. Cokoliv menšího či odlišného než duchovnost by bylo návratem ke
            konvenčním, tradičním  a zkaženým stavům, které především zničily psychologii a
            společenské včely. Transcendentní principy by vždy byly duchovními principy ve své
            podstatě progresivními, tudíž by byly vždy více duchovními než principy současné.
            Odvozovaly by se z většího a vyššího porozumění pravé duchovní přirozenosti, než
            jaké prezentuje tato kniha.

            2.   Odstranit   z   psychologie   a   sociálních   věd   jakékoli   materialistické,   ateistické,
            behaviorální, mechanistické, panteistické či podobné koncepty, které odvozují lidský
            život,   lidskou   mysl,   lidské   chování   a   lidské   záležitosti   z   hmoty,   vnější   přírody   a
            pozorovatelného vnějšího chování. Taková pojetí jsou pro lidi neužitečná, nebezpečná,
            dehumanizující,  kladoucí je na  roveň  zvířatům a živočichům. Zdůrazňováním hmoty,
            přírody a vnějšího chování slouží záměrům pseudotvůrců.

            3.   Postulovat   pojetí   Niterné   mysli   či   nejniternější   úrovně   lidské   mysli,   která   z
            přítomnosti Nejvyššího v ní dává vznik, iniciuje, určuje a udržuje vše v lidské mysli a
            lidském životě ve všech ohledech.

            4. Postulovat svobodu a nezávislost lidské mysli a lidského života se všemi právy,
            výsadami,   povinnostmi   a   závazky   s   důrazem   na   skutečnosti,   že   nejdůležitější
            záležitostí lidského života je poskytnuti veškeré možné vnitřní či vnější příležitosti,
   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209