Page 204 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 204
duchovního pokroku.
Ze všeho, co bylo doposud řečeno a pravé lidské přirozenosti a struktuře a dynamice
lidské mysli, lze vidět falešné předpoklady, na nichž jsou vybudovány moderní
společenské vědy a psychologie. Odvozují veškeré své závěry z pozorování, popisů a
klasifikací vnějších projevů činností, chování a působení vnější mysli a zevního života.
Protože výsledek této metody je založen pouze na tomto postupu, mohou tak vytvořit
jedině zkresleniny a falešnosti. Ve vnější mysli nebo vnějším chování není nic ryzí a
původní. Kvůli vměšování pseudotvůrců do transformace a přenosu ryzích a pravých
idejí musí cokoli, co popisuje moderní psychologie a společenské vědy, nutně být jen
popisem těchto zkreslenin.
Proto je nutno přijít nevyhnutelně k závěru, že skutečná psychologie či jakákoli
skutečná společenská věda neexistuje. Ty jsou jako vše ostatní mrtvé již několik
milionů let.
Aby se skutečná psychologie a skutečné společenské vědy znovu oživily a
vybudovaly, je nutné je obrátit zpět k duchovním principům a musí se budovat na
následujících zásadách:
1. Postulovat duchovní principy lidské mysli, jak jsou zformulovány, definovány a
zjeveny v této knize, či postulovat jakékoli jiné podobné pojetí duchovnosti, či
duchovní principy tyto přesahující. Jakákoli psychologie či společenská věda
vztahující se k lidské mysli, lidskému chování a lidským záležitostem musí začít s
těmito duchovními principy jako základnou, centrem a zdrojem pro započetí jakýchkoli
pojetí, idejí, myšlenek, principů, kategorií, atributů, rysů a všech jejich derivátů, z
nichž se odvozují závěry ohledně pravé povahy lidské mysli, lidského chování a
lidských záležitostí. Žádný jiný startovní bod nelze odlišit, pojmout či přijmout, protože
by to vedlo k falzifikaci, zkreslení, nepochopení a zamoření pravé povahy lidských
záležitostí.
Je řečeno, že aby se využily takové či podobné duchovní principy nebo jakékoli jiné
tyto přesahující, je třeba se držet definice, vysvětlení a popisu duchovnosti, jak je
zjevuje tato kniha. Cokoliv menšího či odlišného než duchovnost by bylo návratem ke
konvenčním, tradičním a zkaženým stavům, které především zničily psychologii a
společenské včely. Transcendentní principy by vždy byly duchovními principy ve své
podstatě progresivními, tudíž by byly vždy více duchovními než principy současné.
Odvozovaly by se z většího a vyššího porozumění pravé duchovní přirozenosti, než
jaké prezentuje tato kniha.
2. Odstranit z psychologie a sociálních věd jakékoli materialistické, ateistické,
behaviorální, mechanistické, panteistické či podobné koncepty, které odvozují lidský
život, lidskou mysl, lidské chování a lidské záležitosti z hmoty, vnější přírody a
pozorovatelného vnějšího chování. Taková pojetí jsou pro lidi neužitečná, nebezpečná,
dehumanizující, kladoucí je na roveň zvířatům a živočichům. Zdůrazňováním hmoty,
přírody a vnějšího chování slouží záměrům pseudotvůrců.
3. Postulovat pojetí Niterné mysli či nejniternější úrovně lidské mysli, která z
přítomnosti Nejvyššího v ní dává vznik, iniciuje, určuje a udržuje vše v lidské mysli a
lidském životě ve všech ohledech.
4. Postulovat svobodu a nezávislost lidské mysli a lidského života se všemi právy,
výsadami, povinnostmi a závazky s důrazem na skutečnosti, že nejdůležitější
záležitostí lidského života je poskytnuti veškeré možné vnitřní či vnější příležitosti,