Page 186 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 186
povinnost vlastního řádného a bezproblémového plynutí a trvání. V takové
nezávislosti má jedinec vše, co je nutné pro moudrý, rozumný, racionální, promyšlený,
znalý a dobře vyvážený proces svého bytí a své substance.
32. Protože jedinec nastává, probíhá a stává se z Jednoho, kdož vždy jest bez toho, že
by nastával, probíhal a stával se, jsou mu - aby se jeho jsoucno a bytí neustále stávalo
- poskytnuta plná práva a výsady k tomuto jsoucnu a bytí. Hlavními právy takového
jsoucna a bytí jsou právo být sám sebou, volit a nést následky voleb; právo milovat a
chtít, být šťasten, naplněn a spokojen; právo na radost, rozkoš, potěšení a zábavu;
právo odmítnout všechny pozitivní kvality, které má od Nejvyššího; a právo odmítnout
uznání Nejvyššího. Hlavními výsadami takového jsoucna a bytí jsou: výsada být
moudrým, vědět a chápat; výsada být rozumným a racionálním, svobodně myslet dle
svého přání; výsada se rozhodovat a výsada být inteligentním či bláhovým.
33. Všechna tato zodpovědnost, všechny povinnosti, práva a výsady spolu s
dostupností všeho, z čeho sestává pravá lidská přirozenost, to vše vkládá do vlastních
rukou smysl pro vlastní určení a osud. Takže se z vlastního stavu jsoucna, jeho
esence a procesu bytí a jeho substance, které kdo má od Nejvyššího, určuje, jaký má
kdo osud v jakémkoli čase, místě, stavu, rozpoložení, dimenzi, úrovni, světě, vesmíru,
stupni atd. V takové konotaci pravé lidské přirozenosti je tedy každý plně, zcela a
docela odpovědný za vše, co se stane či nestane v jeho životě. Každý vlastní svou
pravou lidskou přirozenost ve zvolené míře a úrovni jejího individuálního projevu.
Neustále se poskytují všechny příležitosti, nástroje, prostředky a prostředí pro jakýkoli
typ aktualizace a realizace pravé lidské přirozenosti. Způsoby této aktualizace a
realizace jsou možné v nekonečné rozmanitosti a nekonečném počtu.
Pravá lidská přirozenost ve všech svých kategoriích, principech a atributech,
odvozeninách, charakteristikách, rysech a jejich schopnosti se projevit je tedy navždy
vštípena jako potenciál v každé živé buňce. Lidská buňka je vnějším fyzickým
nosičem, kontejnerem a prostředkem těchto potenciálů. Tyto potenciály nelze nikdy
žádnými prostředky zničit nebo pozměnit. To je zákon života, který má původ v
Absolutním zákoně Absolutního života Absolutní Božské prozřetelnosti Nejvyššího.
Tento zákon se může nazývat zákonem lásky a moudrosti. Když lidské fyzické buňky
splní svou funkci ve fyzickém projevu svých forem, uvolňují všechny tyto potenciály a
vytvářejí se pro ně nové nádoby, jímače a nosiče z prvků, stavů, kondic a procesů,
které si lidé zvolili pro jejich věčnou progresivní manifestaci v některé jiné dimenzi či
úrovni jsoucna a bytí.
V takovém uspořádání nelze v potenciálech samotných nic zfalšovat. Jedinou věcí,
kterou se může zfalšovat či pozměnit, jsou cesty, směry a prostředky toho, jak se
budou projevovat ze svého nejniternějšího stavu a procesu v zevních následných a
souběžných krocích na úrovni jejich transformace do duševnosti a jejich konkretizace
v lidském těle a chování.
To byla situace, kterou využili pseudotvůrci k fabrikaci pseudolidí. Pokroutili, zvrátili,
zamořili, pošpinili a zmrzačili neustálé progresivní duchovní plynutí všech těchto
potenciálů na úrovni jejich transformace do duševnosti a pozměnili jejich projev v
konkrétní reprezentaci lidského chování, postojů, sklonů a rozhodnutí. Vyvinuli tedy
protichůdný pohyb přesně opačný k neustále dopředu a dále plynoucímu toku
duchovního pokroku, určenému těmi potenciály, které zakládají pravou lidskou
přirozenost. Taková situace, jak se to již probralo, vede k neustálému napětí, tlaku a
stresu všech lidských systémů a samotné pravé lidské přirozenosti. Výsledkem toho
jsou všechny druhy nepravostí, krizí, zhroucení a kolapsů a jejich souvztažných
duchovních, duševních, emočních, intelektuálních, sexuálních a fyzických nemocí,