Page 191 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 191

Celá intermediální čili vnitřní mysl se tedy může pojímat jako probíhání celé lidské
            mysli. Je to aktivní a dynamický proces, který vyzařuje svou vlastní sféru, jíž, skrze niž
            a z níž se realizuje budováním třetí úrovně lidské mysli, kterou lze popisně nazvat
            nejzevnější úrovní lidské mysli čili vnější nejzevnější lidskou myslí.


            Tato mysl je výsledkem probíhání vnitřní čili zprostředkující neboli intermediální mysli,
            která je probíháním nastávání aktivního a dynamického stavu nejniternější mysli v ní
            se vše, co nastává a probíhá, stává realizovaným a aktualizovaným.

            Aby nastávání a probíhání bylo ve stavu a procesu stávání se, je nutné stvořit zvláštní
            stupeň, který by umožnil takovou manifestaci v jeho konkrétní realizaci.  Nejzevnější
            čili vnější mysl je uspořádána do svých vlastních tří následných a souběžných stupňů
            s tím, že každý má své vlastní pokračující stupně.


            Nejniternější stupeň nejzevnější úrovně lidské mysli je centrem stávání se Nejvyššího
            já, které postoupilo ke své transformaci ve formě já, s nímž souvztaží. Tento stupeň je
            následnou souvztažností předcházejících nejniternějších stupňů na jejich příslušných
            úrovních.   V něm   naleznou   vnitřní   úrovně   své   vyjádření   a  nejzazší  projevení   se
            v celkové nejzevnější úrovni lidské mysli, která byla vybudována pro přijímání pojetí
            celku jsoucna a bytí jak z předcházejících úrovní, tak i pro přizpůsobení se zevnímu
            světu a zvolenému prostředí.

            Kvůli této funkci se nejniternější stupeň nejzevnější úrovně lidské mysli může popisně
            nazývat  jáství.   V něm   se   specifičnost  multidimenzionální  univerzality   a   obecná,
            všezahrnující   lidskost   já   stává   jedinečnou   a   neopakovatelnou   manifestací   svých
            konkrétních, individualizovaných výrazů a výsledků.


            Kvůli své dynamické a aktivní povaze emanuje jáství svoji vlastní sféru, z níž, jíž a
            skrze niž je vybudován druhý –  intermediální stupeň nejzevnější lidské mysli, který
            postupně  souvztaží  s intermediálním stupněm zprostředkující úrovně lidské mysli a
            s intermediálním stupněm nejniternější úrovně lidské mysli. V tomto dílčím stupni se v
            konkrétním vyjádření a výsledcích manifestuje a soustřeďuje nastávání univerzálního
            vědomí skrze transformaci v transpersonální  duševnost.  Všeuniverzální  vědomí se
            svým   ohromným   obsahem   a   veškerá   transpersonální   duševnost   ve   svých
            všezahrnujících   zkušenostech   člověčenstva   se   individualizuje   v   uvědomění
            zkušeností,   které   jsou   jedinečné   a   zvláštní   povahy.   Zde   se   projevuje   to   zvláštní
            univerzálnosti   a   obecnosti   transpersonální   duševnosti.   Kvůli   léto   funkci   se   tento
            druhý zprostředkující stupeň může popisně nazývat individuálním uvědoměním. Je to
            nádoba, dopravní prostředek, aktualizátor a realizátor všeho nastávání univerzálního
            vědomí a jeho probíhání v transformaci do transpersonální duševnosti.

            Při své dynamické a aktivní povaze emanuje svou vlastní sféru, v níž, již a skrze niž je
            vybudován  nejzevnější   stupeň   nejzevnější   úrovně  lidské   mysli.   Tento   stupeň   je
            výsledkem   postupných   souvztažností   s   fenomenální   duševností   a   skrze   ni   s
            uvědoměním Nejvyššího já. Nastávaní uvědomění Nejvyššího já a jeho probíhání v
            transformaci   do   fenomenální   duševnosti   se   soustřeďuje   a   koncentruje   v   jejich
            osobních zkušenostech, vyjádřeních a projevech. Nyní se všechny konkretizují v této
            nádobě, dopravním prostředku či sféře, která obklopuje všechny předcházející stupně
            a úrovně v jejich celku a úplnosti.


            Tento stupeň se stává základnou a základem, na nichž mohou všechna nastávání
            nejniternější úrovně a všechna probíhání a transformace zprostředkující úrovně lidské
            mysli spolu s jejich projevy ve dvou předcházejících stupních nejzevnější úrovně
            lidské mysli působit a mohou se pojímat, aktualizovat a uskutečňovat s ohledem na
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196