Page 182 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 182

Z   něho   každý   nastává.   Aby   se   v   pravém   smyslu   nastávalo,   je   nutno   uznat   stav
            takového nastávání v jsoucnu podobnosti. Toto uznání ustavuje pravý smysl vlastního
            jsoucna.

            Obraz Nejvyššího, kletý se přenáší do pravé lidské přirozenosti, ustanovuje její bytí. Z
            něho   každý   probíhá.   Aby   se   v   pravém   smyslu   probíhalo,   je   nutno   uznat   proces
            takového probíhání v bytí toho obrazu. Toto urvání zakládá pravý smysl vlastního bytí.
            Kombinace pravého smyslu jsoucna a bytí vytváří základ či základnu vlastního stávání
            se tím, čím kdo skutečné je.


            3. Nadělení jsoucna ustanovuje konkrétní stav pravé lidské přirozenosti. Do tohoto
            stavu jsou z Absolutního stavu přeneseny všechny zvláštní kategorie a principy ve své
            relativní kondici. V tomto stavu se získá pocit prostoru vlastního jsoucna. Nadělení
            bytím ustanovuje  konkrétní proces pravé lidské  přirozenosti.  V tomto procesu se
            přenáší z Absolutního procesu všechny zvláštní kategorie a principy ve své relativní
            kondici. Tímto procesem se získává pocit subjektivního času své vlastní existence.


            4.  Stav   pravé   lidské   přirozenosti  ustanovuje   její  esenci.  Esence  je  bází  vlastního
            jsoucna, která zahrnuje vše, co se vztahuje k podobě Nejvyššího. Proces pravé lidské
            přirozenosti ustanovuje její substanci. Ta je  pravou formou, jíž a z níž se  projevuje
            vlastní bytí. Je to forma obrazu Nejvyššího, která je substancí vlastního bytí.

            5. Jakmile se ustanoví esence pravé lidské přirozenosti, dalším krokem je její oživení.
            Takové oživení se uskuteční projekcí Absolutní lásky způsobem relativním k esenci
            Absolutního   jsoucna   Nejvyššího.   Projekce   této   lásky   přináší   do   pravé   lidské
            přirozenosti pocit bytí naživu. Láska se tedy stává pravým zdrojem jejího života. Když
            je utvořena substance pravé lidské přirozenosti, je dalším krokem její osvícení. Takové
            osvícení   se   uskutečňuje   projevem  Absolutní   moudrosti  způsobem   relativním   k
            substanci Absolutního bytí Nejvyššího. Projev této moudrosti přináší pocit vhledu do
            pravé lidské  přirozenosti.  Moudrost  se tedy  stává  pravou formou  jejího  životního
            procesu.


            6. Stav lásky pravé lidské přirozenosti vytváří její vůli k bytí. Láska chce být, aby
            mohla   dávat   a   přijímat,   sdílet   a   oplácet.   To   je   její   pravá   podstata.   Toto   chtění
            ustanovuje vůli pravé lidské přirozenosti. Ta je jejím tvořivým principem. Jím a skrze
            něj tvoří stavy a rozpoložení pro vyjádření takové lásky.

            Proces   moudrosti   pravé   lidské   přirozenosti   vytváří   její   rozumové   procesy.   Je   její
            rozumovostí a racionalitou. Ta vyvěrá z pociťování bytí za účelem vnímání. Moudrost
            chce vnímat, aby měla správnou formu pro lásku, aby milovala moudře a náležitě. To
            je   pravou   podstatou   moudrosti.   To   je   její   pohonný   princip.   Dává   to   pohnutky   k
            vnímání, aby se ustanovil proces, kterým a skrze který se vše ve svém bytí řídí a uvádí
            do pořádku, dávající tomu všemu pravou harmonii a krásu.

            7. Vůle být vede k vložení smyslu zvláštnosti jednotlivcova vlastního života. Vůle je
            zdrojem,   ze   kterého   se   do   pravé   lidské   přirozenosti   vkládá   pocit   vlastního
            individuálního života. Jedinec tedy počíná mít pocit svého vlastního života. Ze svých
            rozumových procesů získává schopnost porozumět svému vlastnímu životu, která
            ustanovuje základnu, na níž vzniká všeobecné porozumění.


            8. Smysl vlastního života dává pravé lidské přirozenosti základ, který iniciuje to, že se
            objeví motivace. Z něho se jedinec motivuje, aby byl. Tato motivace vede k ustavení
            obecných motivačních faktorů lidské přirozenosti.
            Jakmile   se   ustanoví   schopnost   chápat   vlastní   život   s   jejím   obecným   faktorem
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187