Page 188 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 188
ČÁST II
Kapitola druhá
USPOŘÁDÁNÍ LIDSKÉ MYSLI
Uspořádání lidské mysli odvozuje svůj původ ze struktury Absolutní mysli Nejvyššího.
Je též odrazem struktury veškerého Stvoření, které bylo vybudováno ze struktury
Nejvyššího. Struktura lidské mysli dokonale souvztaží se všemi duchovními,
zprostředkujícími a fyzickými vesmíry se všemi jejich dimenzemi, úrovněmi,
kondicemi, stavy a procesy.
Takže cokoli je, je v multidimenzionálním modu svého jsoucna. Cokoli existuje,
existuje v postupných a souběžných krocích vlastního bytí. Multidimenzionálním
modem svého jsoucna a postupnými a souběžnými kroky svého bytí se stává celkem
své manifestace v konkrétní jevové podobě.
Vše ve stvoření tedy v sobě obsahuje tři postupné a souběžné kroky či stupně, jimiž je
tím, čím je ve své celistvosti.
První stupeň lze nazvat nejniternějším stupněm. Tento stupeň sestává ze všech
principů, kategorií, atributů veškerého Stvoření a jejich odvozenin bez jakékoli
výjimky. Zde jsou obsaženy ve své nejčistší podobě. Cokoli nastává, nastává v tomto
stupni, jím a z něho. Ten je duchem všeho Stvoření.
Druhý stupeň lze nazvat intermediálním stupněm. Tento stupeň sestává ze všech
účinků, které jsou způsobeny všemi principy nejniternějšího stupně, kdy tyto principy
působí nejčistším způsobem. Cokoli nastává v nejniternějším stupni, odráží se v
probíhání své vlastní transformace ve zprostředkujícím stupni. Vše ve Stvoření tedy
probíhá v intermediálním stupni, jím a z něho. Je duševností veškerého Stvoření.
Třetí stupeň lze nazvat nejzevnějším stupněm. Tento stupeň sestává ze všech
výsledků, následků a důsledků působení zprostředkujícího stupně, způsobených
principy stupně nejniternějšího. Cokoli tedy nastává v nejniternějším stupni, se skrze
probíhání a transformaci v intermediálním stupni projevuje a realizuje v stupni
nejzevnějším. Zde se tyto principy nacházejí ve svých nejčistších výsledcích,
následcích a důsledcích. Takto se vše stává v nejzevnějším stupni, jím a z něho. Lze
jej nazvat tělem stvoření.
Taková je základní struktura veškerého Stvoření. Každý stupeň má v sobě své vlastní
tři následné a souběžné stupně, které jsou nutné pro jeho autonomní funkci. Všechny
následné a souběžné stupně pak v sobě obsahuji úrovně tří dodatečných následných
a souběžných stupňů a tak dále až do nekonečna. V takovém uspořádání se odráží
Absolutní stav a Absolutní proces Nejvyššího v celém Jeho/Jejím Stvoření. Všechny
stupně jsou tedy následné a simultánní ke všem ostatním. To, že každý postupný a
následný stupeň má svůj vlastní pokračující stupeň, znamená, že jeho obsah je
univerzální. Obsahuje všechny fenomény od nejobecnějšího uvědomění svého