Page 188 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 188

ČÁST II



                                                   Kapitola druhá



                                         USPOŘÁDÁNÍ LIDSKÉ MYSLI








            Uspořádání lidské mysli odvozuje svůj původ ze struktury Absolutní mysli Nejvyššího.
            Je též odrazem struktury veškerého Stvoření, které bylo vybudováno ze struktury
            Nejvyššího.   Struktura   lidské   mysli  dokonale   souvztaží  se   všemi   duchovními,
            zprostředkujícími   a   fyzickými   vesmíry   se   všemi   jejich   dimenzemi,   úrovněmi,
            kondicemi, stavy a procesy.


            Takže   cokoli   je,   je   v  multidimenzionálním  modu   svého   jsoucna.   Cokoli   existuje,
            existuje   v   postupných   a   souběžných   krocích   vlastního   bytí.  Multidimenzionálním
            modem svého jsoucna a postupnými a souběžnými kroky svého bytí se stává celkem
            své manifestace v konkrétní jevové podobě.

            Vše ve stvoření tedy v sobě obsahuje tři postupné a souběžné kroky či stupně, jimiž je
            tím, čím je ve své celistvosti.


            První   stupeň   lze   nazvat   nejniternějším   stupněm.   Tento   stupeň   sestává   ze   všech
            principů,   kategorií,   atributů   veškerého   Stvoření   a   jejich   odvozenin   bez   jakékoli
            výjimky. Zde jsou obsaženy ve své nejčistší podobě. Cokoli nastává, nastává v tomto
            stupni, jím a z něho. Ten je duchem všeho Stvoření.

            Druhý stupeň lze nazvat intermediálním  stupněm. Tento stupeň sestává ze všech
            účinků, které jsou způsobeny všemi principy nejniternějšího stupně, kdy tyto principy
            působí   nejčistším   způsobem.   Cokoli   nastává   v   nejniternějším   stupni,   odráží   se   v
            probíhání své vlastní transformace ve zprostředkujícím stupni. Vše ve Stvoření tedy
            probíhá v intermediálním stupni, jím a z něho. Je duševností veškerého Stvoření.


            Třetí   stupeň   lze   nazvat   nejzevnějším   stupněm.   Tento   stupeň   sestává   ze   všech
            výsledků,   následků   a   důsledků   působení   zprostředkujícího   stupně,   způsobených
            principy stupně nejniternějšího. Cokoli tedy nastává v nejniternějším stupni, se skrze
            probíhání   a   transformaci  v   intermediálním   stupni   projevuje   a   realizuje   v   stupni
            nejzevnějším.   Zde   se   tyto   principy   nacházejí   ve   svých   nejčistších   výsledcích,
            následcích a důsledcích. Takto se vše stává v nejzevnějším stupni, jím a z něho. Lze
            jej nazvat tělem stvoření.

            Taková je základní struktura veškerého Stvoření. Každý stupeň má v sobě své vlastní
            tři následné a souběžné stupně, které jsou nutné pro jeho autonomní funkci. Všechny
            následné a souběžné stupně pak v sobě obsahuji úrovně tří dodatečných následných
            a souběžných stupňů a tak dále až do nekonečna. V takovém uspořádání se odráží
            Absolutní stav a Absolutní proces Nejvyššího v celém Jeho/Jejím Stvoření. Všechny
            stupně jsou tedy následné a simultánní ke všem ostatním. To, že každý postupný a
            následný   stupeň   má   svůj   vlastní   pokračující   stupeň,   znamená,   že   jeho   obsah   je
            univerzální.   Obsahuje   všechny   fenomény   od   nejobecnějšího   uvědomění   svého
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193