Page 124 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 124

ČÁST I



                                                    Kapitola pátá



                     DŮSLEDKY A DOPAD LIDSKÉHO DUCHOVNÍHO ÚPADKU
                            NA JEDNOTLIVÉ OBLASTI LIDSKÉHO ŽIVOTA,

                              LIDSKÝCH ČINNOSTÍ, SOUSTAV A VZTAHŮ








            Jakmile byl umožněn duchovní úpadek a stal se životním stylem, vedlo to k rozvoji
            pseudočlověčenstva; od té chvíle to ovlivňovalo, určovalo a definovalo veškeré oblasti
            lidského života do nejmenšího detailu.

            Obecný   a   globální   popis   takového   úpadku   předchází   popisu   jednotlivých   oblastí,
            jelikož   je   základnou   a   základem,   na   nichž   se   projevovaly   a   projevují   veškeré
            zvláštnosti tohoto úpadku a z nichž sestávaly a sestávají.


            Dodatečně k obecným a globálním následkům a důsledkům tohoto úpadku rozvíjí
            každá jednotlivá oblast lidského života své zvláštní rysy, prostředky a postoje, což
            vede k jejich zvláštním následkům a důsledkům jako výsledku tohoto úpadku. Je tedy
            nutné  postoupit  k popisu jeho výsledků v jednotlivých oblastech lidského života,
            lidských aktivit, systémů a vztahů.

            1. Každá sentientní entita, každý krok, každá úroveň a dimenze a jejich stupně i všichni
            obyvatelé   vesmíru  mají   hodnotu   dle   své   postavení,   postoje   a   vztahu   vzhledem   k
            svému Stvořiteli - Nejvyššímu. Toto je nejdůležitější určující činitel duchovního stavu a
            procesu   každého   a   čehokoli.   Tudíž   pojem   Nejvyššího,   jaký   má   člověčenstvo,   je
            ústředním a závažným pojmem v chápání pravé duchovní povahy každé společnosti a
            jejích členů. Lidská společnost není žádnou výjimkou. Bylo již předtím uvedeno, že
            přítomná   povaha   a   struktura   lidských   bytostí   a   jejich   utvoření   je   výsledkem
            pseudotvořivého  úsilí  pseudostvořitelů  za   účelem   eliminace   a   zničení   jakékoli
            duchovnosti   a   za   účelem   stvoření   jejich   vlastní   odlišné   duchovnosti   -
            pseudoduchovnosti.

            Protože si  pseudotvůrci  uvědomují důležitost získání  základního pojmu a základní
            ideje o Nejvyšším, toto bylo prvním cílem jejich zvrácenosti a překrucování.

            Je několik způsobů, jak se to dá zařídit. Především se nenápadně vloudí idea možnosti
            toho, že žádný Nejvyšší neexistuje, a tudíž hmota a příroda jsou jedinými zdroji života.
            Za druhé se vytvoří idea mnoha bohů s odlišnými funkcemi, či tří bohů v některých
            křesťanských náboženstvích. Taková idea ve své podstatě a formě nakonec vede k
            popření   jakéhokoli   boha.  Za   třetí   se   nepozorovaně   uvede   idea   abstraktního,
            vzdáleného   a   nedotknutelného   boha   ve   formě   nějakých   temných   universálních
            principů,   které   obsahují   pojem   Jednosti,   ale   bez   jakéhokoli   pojetí   vztahovosti   a
            náležení. Tato idea ve své podstatě a formě též vede ke konečnému popření jakéhokoli
            boha. Za čtvrté se nepozorovaně uvede idea, že jakékoli pochopení takového pojmu je
            možné pouze ze zevního a vnějšího stupně, protože jedině zde může být přístupný
            vnějším lidským smyslům a jimi dosažitelný.
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129