Page 125 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 125

Pravým pojetím Nejvyššího je vždy niterný duchovní stav a proces v nejniternějším
            stupni „uvnitř“, z něhož lze odvodit nejvíce se přibližující ideu Nejvyššího.

            Všechen životní styl pseudočlověčenstva je ale přemístěn a přenesen z niterností do
            vnější zevní úrovně, která se považuje za jedinou základnu a jediný zdroj pro vytváření
            jakýchkoli závěrů a idejí. Z této pozice se pak vytvořil současný nesprávný pojem
            Nejvyššího.

            Tento pojem je podivnou kombinací ryzích atributů Nejvyššího, které se chápou ve
            smyslu zevního stupně a používání jeho principů podle analogie s lidskými činnostmi,
            myšlenkami, pocity, emocemi a subjektivními projekcemi a očekáváními toho, jakým
            má Nejvyšší být, co má dělat a jak se má chovat. Z toho je zřejmé, že takový pojem
            Nejvyššího   obsahuje   všechny   atributy   lidských   tvorů,   které   jsou   výsledkem
            pseudotvořivého   úsilí   pseudotvůrců.   Jelikož   jsou   takové   atributy   zvrácením   a
            deformací ryzích atributů, je v lidském pojetí Nejvyššího málo toho, co je pravé a
            pravdivé.


            Ačkoli se přijímá a chápe to, že Nejvyšší je Absolutní láskou a Absolutní moudrostí a
            všemi ostatními absolutními kategoriemi, je pojetí takové lásky a moudrosti určeno
            lidským uvažováním ohledně  povahy takové lásky a moudrosti a jejího působení.
            Výsledkem   těchto   projekcí   a   očekávání   je   směšný   protiklad   v   lidském   pojmu
            Nejvyššího. Tentýž Nejvyšší, kdož je považován za Absolutní lásku a Moudrost, je
            zároveň   obávaným,   nepřátelským,   krutým,   žárlivým,   ničivým,   trestajícím,   zlým   a
            zavrhujícím lidi do pekel a připisují se mu mnohé jiné ohavnosti, které je možno vyčíst
            z lidských vztahů, postojů a lidského chování. Takové pojetí vede k jinému ohavnému
            závěru: Nejvyšší musí konat, chovat se, myslet a cítit, jak mu nařizují a přikazují církve
            a náboženství: Ony určují, co je důležité a co ne, aby Nejvyšší konal, říkal, či nekonal a
            neříkal.

            Takový pojem a taková idea Nejvyššího nemá ovšem nic společného se skutečným
            Nejvyšším.


            Takže lidští tvorové stvořili svého vlastního „Boha“ dle svého vlastního obrazu a
            podobenství,   přisuzujíce   tomuto   „Bohu“   své   vlastní   rysy,   pocity,   emoce,   žádosti,
            manipulace, očekávání a všechny ostatní pseudolidské pseudohodnoty, zapomínajíce
            na to, že původní sentientní entity byly stvořeny dle podoby a obrazu Nejvyššího. To
            vede k rozvoji systémů víry, které nutí každého přijímat takového „Boha“ či takové
            bohy  jako jedinou  možnou  skutečnost. Jelikož je  takový „Bůh“  výsledkem  lidské
            tvořivosti,   neexistuje.   Proto   jsou   ve   své   pravé   podstatě   a   formě   všechna   pojetí
            Nejvyššího   a   uctívání   těchto   pojetí,   která   v   přítomnosti   existují   na   planetě   Zemi,
            modloslužebnictvím.   Takováto   pojetí   jsou   čistými   deformacemi   pravdy.   To   bylo
            účelem a cílem pseudotvůrců zničit jakékoli pravdivé pojetí Nejvyššího v lidské mysli.


            Jako výsledek těchto překroucených pojetí byly vyvinuty systémy pravidel, nařízení,
            výkladů,   ceremonií,   obřadů   a   postupů,   které   diktují,   jak   se   má   Nejvyšší   pojímat,
            pociťovat a chápat. Tyto sady pravidel pak vedou k ustanovení tradic a zvyků, které se
            staly jedinými platnými kritérii formulací pojetí Nejvyššího. Jakákoli jiná kritéria se
            považovala a považují za kacířství.


            Jako   u   jiných   pojetí,   tak   i  pseudolidské  překroucené   pojetí   Nejvyššího   v   sobě
            obsahuje zrnka pravdy. Negací, zvrácením a pokroucením pravého pojmu Nejvyššího
            se ve skutečnosti potvrzuje to, čím Nejvyšší není.
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130