Page 122 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 122

přírody a jejích zdrojů či se navždy zcela pozměňují, což nakonec vede k vytvoření
            nehostinného a nepřátelského životního prostředí (k vyplňující se věštbě), což přináší
            lidem   mnoho   katastrof   a   kataklyzmat   a   takzvaných   nehod   ohromných   rozměrů   a
            neobvyklého charakteru.


            20.   Jelikož   jsou   všechny   motivační   činitele   všech   aktivit   a   produkčních   činností
            pseudočlověčenstva  určeny   jeho   sobeckou  sebestřednou  povahou,   není   v   těchto
            aktivitách a produkcích žádný nejzazší ohled na prospěch veškerého člověčenstva, na
            všeobecné blaho a užitek či na univerzální principy. Cokoli se vytváří, vytváří se s
            nesprávnou motivací bez ohledu na to, že to má prospívat mnohým. Avšak prospěch
            všech   není   účelem   a   cílem   této   produkce,   ale   jen   prostředkem   sobeckých   a
            sebestředných   motivačních   faktorů.   Takový   postoj   vložili   do   mysli
            pseudočlověčenstva  jeho  pseudostvořitelé  jako   součást   plánu   úplného   zničení
            duchovnosti.

            Když někdo koná něco s ohledem na všeobecné blaho, stává se více duchovním. Ale
            dělá-li něco kvůli sobě a užívá-li princip všeobecného blaha pro své vlastní sobecké
            motivy a účely, stává se méně a méně duchovním, dokud nedosáhne bodu, kdy miluje
            jen sebe a nenávidí cokoli a kohokoli jiného, neslouží-li podpoře jeho sobeckosti.
            Sebeláska a nenávist vedou nakonec ke zničení duchovnosti obecně a vlastního života
            jednotlivě, což je nejzazším cílem  pseudočlověčenstva  a což dává příklad konkrétní
            odpovědi na otázku: jaké je to být bez jakékoli duchovnosti.

            21. V  pseudočlověčenství  je vše zpřeházeno, zkaženo a zdeformováno, což vede k
            rozvoji   a   ustanovení   sebeuvědomění   založeného   na   míře   odpadnutí   od   pravé
            duchovnosti.   Čím   větší   je   úpadek   duchovnosti,   tím   větší   je   sebeuvědomění
            pseudočlověčenstva.          Takové   sebeuvědomění   není   ovšem   skutečným
            sebeuvědoměním,   ale   pseudosebeuvědoměním.   Skutečné   sebeuvědomění   je
            postaveno na uvědomění přítomnosti Nejvyššího a každý stav uvědomění vede k větší
            duchovnosti a rozvoji skutečného já. Avšak v pseudosebeuvědomění se vše hodnotí a
            oceňuje dle skutečnosti, jak málo duchovnosti to obsahuje. Čím méně duchovnosti,
            tím větší hodnota a cena a opačně: Čím více duchovnosti, tím méně je to hodnotné.

            22. V pseudosebeuvědomění pseudočlověčenstva není místa pro skutečné duchovní
            hodnoty života ani pro život sám. To u pseudočlověčenstva vede k rozvoji přístupu,
            jehož výsledkem je arogance, nemilosrdnost, pýcha, velikášství, pompéznost a vlastní
            ospravedlňování. Takové postoje nevyhnutelně vedou k fabrikaci, ospravedlňování a
            užití prostředků hromadného ničení a rušení přirozeného vývoje Země. Není-li ceněn
            skutečný život, ale namísto toho se uctívá pseudoživot, pak cokoli je ze skutečného
            života, je nepřístojné, rušivé a pohromou pro  pseudoživot,  a tedy se to musí zničit.
            Takový   je   následek   neduchovního   anebo                pseudoduchovního   uspořádání
            pseudočlověčenstva. Kdyby se ponechalo samému sobě, důsledkem by bylo úplné a
            konečné zničení veškerého života včetně jeho vlastního pseudoživota.

            23. Přirozeným trendem skutečného života je neustálý pokrok každého a vše slouží
            tomuto   účelu.   Takový   trend   je   v uspořádání  pseudočlověčenstva  nemyslitelný.
            Protože je toto uspořádání postaveno na protikladech k tomuto trendu, jsou všechny
            snahy  pseudočlověčenstva  poháněny k závěrečnému potlačení lidského rozvoje ve
            všech sférách života a k tomu, aby se podporovala vzdělaná nevědomost, což vylučuje
            a uzavírá pravý zdroj ryzího poznání a základnu skutečného pokroku – duchovnost.
            Tato tendence vyžaduje rozvoj pseudovědy, pseudovzdělání  a pseudonáboženství,
            které   lidi   udržují   v úplné   temnotě   a   slepotě,   představujeme   zfabrikované
            pseudoskutečnosti jako reálné a reálná fakta jako pseudoskutečnost. Taková situace
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127