Page 120 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 120

se nestanou zcela konkrétními a fixními v přírodním stupni ve formě jeho prvků nebo v
            konkrétním chování a jednání lidských bytostí.

            Zničením   těchto   mostů   se  pseudočlověčenstvo  oddělilo   od   přenášení   těchto
            korespondenčních faktorů ve správném a náležitém sledu. Správný a náležitý sled je
            podstatný pro přežití zdravého člověčenstva, protože mu neustále přináší nové a svěží
            tvůrčí ideje k realizaci a manifestaci. Jakmile se tento sled jakkoli oddělí, pozmění či
            deformuje,   podpůrný   systém  života  člověčenstva   je   udušen,   což  vede  nakonec   k
            zániku pravého života.


            Pseudotvůrci   pseudočlověčenstva  si   byli   vždy   vědomi   této   situace   a   důležitosti
            neustálého   toku   souvztažných   faktorů   z   nejniternějších   stupňů   pro   přežití
            člověčenstva. Aby si zajistili, že jejich plán kvůli tomuto přerušení neselže, vytvořili,
            jak  již  bylo  uvedeno,  pseudoniterný  duchovní  stupeň  duchovního  světa ve formě
            pekel,   kde   jsou   všechny   ryzí   souvztažnosti   zaobaleny,   zvráceny,   překrouceny   a
            přeneseny v této nové formě  pseudočlověčenství,  aby se tak zachoval  pseudoživot
            souvztažností.

            Je třeba si pamatovat, že takto zkažené a překroucené souvztažnosti obsahují zrnka
            pravdy, což umožňuje udržování a podporu života za všech okolností. Jak již bylo
            uvedeno, je možné zkazit a deformovat jen to, co je skutečné a má pravý život ze sebe
            a v sobě. Nic jiného nelze zkazit a deformovat. Takto je například dobro obráceno ve
            zlo a pravda v lež. Protože zlo a nepravda mohou ale žít a udržovat se pouze existencí
            dobra   a   pravdy,   jakékoli   vložení   zla   a   nepravdy   do  pseudočlověčenstva  a   jeho
            systému podporuje pseudoživot z důvodu, že musí být přítomna idea dobra a pravdy,
            aby se uvědomila povaha zla a nepravdy. Takže se láska ke zlu a nepravdě stává
            samotným životem  pseudočlověčenstva.  Principem zde je láska, a ta je náležitým a
            pravým duchovním principem. Z lásky vzniká život a je jí udržován a podporován.
            Pravý život je v milování Nejvyššího. Tudíž cokoli kdo miluje, stává se jeho životem.
            Když někdo nemiluje Nejvyššího, musí milovat někoho nebo něco jiného, aby přežil.
            Toto je souvztažný činitel Stvoření, jelikož láska je jedním z Absolutních principů
            Nejvyššího a souvztaží s životem a jeho atributy a odvozeninami. Takže je nutné něco
            či někoho milovat, aby se bylo a žilo.

            Pseudotvůrci užili tohoto zákona souvztažností, aby vytvořili stav a proces - který je
            opakem pravého principu lásky a pravdy - pekla, kde se produkují neustále zla a
            nepravdy za účelem náhrady lásky k dobru a pravdě, tedy k Nejvyššímu, láskou ke zlu
            a nepravdám, tedy k sobě. Taková láska je pak vpravena do pseudočlověčenstva a je
            schopna   udržovat  a  podporovat   jeho   přežití.  Tyto   deformace   a  perverze   neustále
            působí vedle všech korespondenčních faktorů duchovního světa.

            16.   Přerušení,   deformace   a   zkáza   pravého   duchovního   sledu   z   nejniternějšího
            duchovního stupně a zničení mostů do duchovního světa spolu s přehlížením zákona
            souvztažností vede k rozvoji pseudočlověčenstva, které nakonec popírá existenci či
            platnost jakýchkoli duchovních  zákonů, které zřejmě nahrazují všechny a jakékoli
            přírodní zákony a zákony fungování hmoty. Takže fyzické zákony a zákony hmoty
            pozorované a popsané přírodními nástroji se považují za základnu a základ vysvětlení
            jakéhokoli jevu. Tyto jevy se stávají vysvětlujícími samy sebe. Takové vysvětlení všech
            jevů   vede   k   nesprávným   a   mylným   závěrům   o   nich   a   dostává   všechny   členy
            pseudočlověčenstva do rozpoložení neustálé iluze o skutečnosti. Takže co je reálné, je
            považováno za iluze a iluze se považuje za realitu.
            Jakmile se přestane s výkladem jakéhokoli jevu na základě duchovních principů, pravá
            esence a substance takového jevu se zcela přehlíží a ztrácí, a takové jevy se popisují a
            chápou v pojmech, které nemají vůbec žádný skutečný vztah k jejich podstatě.
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125