Page 121 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 121

Proto   je   život  pseudočlověčenstva  založen   na   velkolepé   iluzi   a   deformaci   pravé
            skutečnosti,   takže   se   nemůže   nazývat   pravým   životem,   ale   pouze   iluzí   čili
            pseudoživotem.


            17. Přehlížení, nebo popírání a deformování pravého významu duchovnosti a jejího
            života,   který   je   ve   vnitřním   nejniternějším   stupni,   vede   k   rozvoji   neustálého
            zdůrazňování   zevních   svazků   a   vnějších   vymožeností   veškerých   systémů
            pseudočlověčenstva.  Popíráním niterných duchovních principů ve svých systémech
            zvrátilo  pseudočlověčenstvo  všechny   systémy   v  pseudosystémy.  V   takových
            pseudosystémech  je vrozenou potřebou zakládat jakýkoli vztah pouze na vnějších
            požadavcích, zvycích a tradicích bez toho, že by se to jakkoli skutečně dotýkalo nitra.


            Skutečný pravý vztah lze vytvořit pouze ze srdce, to jest z nejniternějšího stupně.
            Vnější svazky a vztahy nemohou vytvořit, udržovat a podporovat žádné vztahy trvalé,
            neboť   postrádají   niterný   život.   Skutečný   život   jakéhokoli   takového   vztahu   může
            vzniknout   pouze   v   duchovních   niterných   činitelích.   Popírání   či   přehlížení   těchto
            činitelů   likviduje   skutečný   život   a   to   vede   v   těchto   vztazích   k   povrchnosti,
            přechodnosti   a   vystřízlivění.   Proto   nemají   jakékoli   hodnoty,   svazky   a   vztahy
            pseudočlověčenstva  žádný   hlubší   význam,   ani   nemohou   sloužit   jako   skutečná
            základna pro sdílení, vzájemnost a vytváření jakýchkoli nových tvořivých idejí. Když se
            sdílejí a oplácejí jen povrchní, povrchové zevnějšnosti bez toho, že by v tom bylo
            zahrnuto cokoli jiného, nesdílí se a neoplácí ve skutečnosti nic. V takovém případě
            nemohou v pseudočlověčenství existovat žádné skutečné svazky a vztahy.

            18. Jak bylo před tím sděleno, ustanovili  pseudotvůrci  v duchovním světě zvláštní
            pseudoduchovní  stav a proces, zvaný peklo, za účelem konečné likvidace veškeré
            duchovnosti a Nejvyššího. Jedním z prostředků této likvidace je soustavná reverze
            všech existujících principů tak, že se původní cíl a účel stává pouze prostředkem a
            původní prostředky k provedení cílů a účelů, se stanou cílem a účelem samy o sobě. V
            takovém uspořádání je vše umístěno vzhůru nohama.


            Taková   je   struktura  pseudočlověčenstva  vytvořená  pseudotvůrci   z   jejich
            pseudoduchovního stavu a procesu. Vše, co nemá samo o sobě a v sobě žádný smysl,
            účel, cíl a žádnou hodnotu, je považováno za nejzazší výdobytek pseudočlověčenstva
            a obráceně: Pravý smysl, účel a cíl a skutečné hodnoty jsou znetvořeny, zneužity,
            užity nesprávně, úplně se popírají či oživují se jen jako prostředky k cílům, které
            nejsou cíli vůbec.


            Klasickým příkladem toho je přehlížení věčného duchovního života, který je účelem,
            cílem a hodnotou sám o sobě, dávající pravý smysl lidskému životu; namísto toho se
            vše nachází v hmotných, pozemských, světských, časných přechodných a povrchních
            věcech, které samy o sobě nemají žádnou hodnotu či žádný smysl. Takové hodnoty a
            bezvýznamné věci se tedy samy o sobě stávají účelem a cílem namísto toho, aby by
            staly prostředky dosažení většího duchovního uvědomění.


            19.   Jelikož   je   pravá   povaha  pseudočlověčenstva   sebestředná   a   sobecká  bez
            jakéhokoli ohledu na cokoli jiného, musí vše existující sloužit této sebestředné a
            sobecké povaze. To nakonec vede k rozvoji úplného přehlížení čehokoli a kohokoli
            existujícího. Neuvažuje se o rozvoji chápání účelu, cíle a funkce čehokoli existujícího,
            neslouží-li   to   nakonec   sobeckým   a   na   sebe   soustředěným   potřebám
            pseudočlověčenstva. Přírodní prostředí příslušníků pseudočlověčenstva a jeho zdroje
            se proto považují za něco cizího a nepřátelského a nemilosrdně se vykořisťují bez
            jakéhokoli ohledu na jeho funkci a ekologii. Takže se porušují zákonitosti rozvoje
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126