Page 115 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 115

4. Jelikož jsou všechny hodnoty takového pseudočlověčenstva přesunuty z niterností
            do zevnějšností, vnitřní subjektivní obsah lidského života je podceňován a nepovažuje
            se za tak důležitý, jako je vnější pozice, role a maska, dle níž se hodnotí  každý
            jednotlivec.


            Duchovní blahobyt jednotlivce není již déle účelem takového  pseudočlověčenstva.
            Namísto toho se pseudočlověčenstvo stává samo sobě účelem a je zaměřené na cíl
            svého   vlastního   udržování   a   zachování   bez   ohledu   na   kohokoli   či   cokoli   jiného.
            Individuum je tedy obětováno abstraktnímu nejasnému „celku“, který sám o sobě
            nemá žádný účel a žádnou realitu. Individuum se již nepovažuje za celek sám o sobě a
            společnost za celkový součet mnoha celků, ale namísto toho se jednotlivec považuje
            za nahraditelnou a obětovatelnou část toho celku, který sám o sobě a v sobě nemá
            žádnou   hodnotu.   To   nakonec   vede   k   úplnému   přehlížení   a   nerespektování
            individuálního života.

            5.   V  pseudoduchovním  pojetí  pseudočlověčenstva  neexistuje   žádná   idea   pravé
            jednoty, jednosti a harmonie jednotlivých celků. Popření pravých duchovních principů,
            které   zakládají   tuto   jednotu,   jednost   a   harmonii   jako   odraz   věčné  přítomnosti
            Nejvyššího,  vede  pouze  k zevnímu potvrzení těchto principů.  Jelikož je  ale jejich
            projevení  se  ve skutečnosti a  v konkrétním  životě  člověčenstva  možné  jen skrze
            vnitřní přijetí jejich existence, jsou obráceny v opak. Namísto jednoty je výsledkem
            úplné   rozdělení   a   rozložení;   namísto   jednosti  je   výsledkem   frakcionalizace   a
            dezintegrace; a namísto harmonie je výsledkem nesoulad.


            Takové  pseudoprincipy  nevyhnutelně vedou k rozvoji  pseudočlověčenstva, které je
            neslučitelně rozděleno do mnoha ras, národů, stran, politických systémů a mnoha
            náboženství, z nichž každé je v neustálém protikladu k tomu druhému. Jejich zdánlivé
            sjednocení   se   může   udržovat   jen   silou,   tresty,   vyhrůžkami,   podplácením   či
            úplatkářstvím.

            Jednotící princip lze nalézt pouze v přijetí pravých duchovních principů. Protože je ale
            účelem   tohoto  pseudočlověčenstva  prokázání   možnosti   existence   neduchovního
            pseudočlověčenství, není žádná taková jednota ani pozorovatelná, ani možná, ani
            proveditelná   a   je   sotva   kdy   žádoucí.   Tudíž   jsou   tyto   rozštěpy,   rozdělení,   frakce,
            manipulace   a   jiné   negativní   reakce   nutnými   důsledky   a   výsledky   uspořádání
            pseudočlověčenstva.

            6.   V  pseudoduchovní  struktuře  pseudočlověčenstva,   která   předpokládá   nutnost
            existence   mnoha   ras,   národů,   skupin,   stran,   politických   systémů,   vlád,   států   a
            náboženství, je vrozeným důsledkem rozvoj zvláštních ustanovení, institucí a úřadů,
            které slouží zachování a udržování jejich vlastního uspořádání. Vše a každý, kdo není
            v   souladu   s   nařízeními   takových   ustanovení   a   institucí,   se   vyloučí   a   obětuje.
            Ustanovení   a   instituce   se   stávají   samoúčelnými   a  sebeudržujícími,  pohlcujíce
            jakoukoli potřebu pro uznání hodnoty a důstojnosti jednotlivce. V takovém uspořádání
            neslouží ustanovení a instituce žádnému jednotlivci, ale každý jednotlivec je zvlášť
            utvořenými okolnostmi donucen, aby sloužil těmto institucím a ustanovením a aby se
            jimi institucionalizoval a aby jim byl oddán. Příslušníkům pseudočlověčenstva je v
            mysl pečlivě vštěpována idea, že bez této struktury nemohou přežít. Aby se prokázala
            pravdivost této ideje, je ustanoven, udržován a zachováván životní styl s vyloučením
            všeho, co by mohlo jeho účastníky vést k víře, že jejich přežití je možné mimo tento
            životní styl. To vede ke strnulému udržování, zachovávání a podporování struktury,
            dokud se nestane všemocnou autoritou, která nahrazuje jakékoli individuální duchovní
            potřeby. Tak se sama o sobě stává konformita, uniformita a příchylnost k jednomu
            životnímu  stylu žádoucím   pravidlem  a  sebenapájejícím  se  systémem  nahrazování.
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120