Page 114 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 114

negativní záměr již samou svou podstatou uzavírá dveře a přístup k nejniternějšímu
            duchovnímu stupni.

            Protože   si   ale  pseudotvůrci  uvědomují   důležitost   a   nevyhnutelnost   přežití   tohoto
            stupně, napodobují ho utvořením a produkováním ideje ústředně situované moci a
            vlády, u níž se předpokládá, že vytváří vše a je za vše odpovědná. Aby však tato idea
            nemohla přivádět příslušníky pseudočlověčenstva k poznání a přijetí Nejvyššího, bylo
            do lidské mysli vloženo množství různých často sobě odporujících přístupů; definic,
            výkladů a chápání, aby se zabránilo v nalezení skutečné pravdy. Tato situace vede k
            zatemnění a nedorozumění ve vztahu k ideji pravé duchovnosti a pravého účelu a
            fungování člověčenstva.

            2. Jelikož všechny duchovní hodnoty je možno poznat a pojmout pouze z nitra, tj. z
            nejniternějšího duchovního stupně, uzavřením či znetvořením tohoto stupně začne
            existovat odlišný soubor hodnot oponujících duchovnosti. Jakmile se nejniternější
            stupeň uzavře, nikdo se již neobrací dovnitř čili do „uvnitř“, kde se nacházejí ryzí
            principy života a kde se nalézají jeho významy a účely, ale namísto toho se obrací
            navenek k „vnějšímu“, kde nemohou začínat žádné skutečné hodnoty a kde ani nelze
            takovým hodnotám náležitě porozumět. Nejzevnější čili vnější stupeň se tak stává
            zdrojem a účelem života členů  pseudospolečnosti.  Protože ale není v tomto stupni
            myslitelný žádný skutečný život, postuluje se v něm a z něho život umělý - v trvání
            časově omezený. Časná povaha takového  pseudoživota  vede k závislosti a lpění na
            jeho   umělých   pseudohodnotách,   kterými   se   členové  pseudočlověčenstva  stávají
            posedlí.

            Takže všechny hodnoty života jsou umístěny v tom, co je odvozeno z  vnějšího  čili
            přírodního stupně - do hmotných, pozemských, světských, fyzických a tělesných věcí,
            statků   a   rozkoší,   které   samy   o   sobě   mají   malou   nebo   nemají   žádnou   duchovní
            hodnotu. Protože takové hodnoty ale nejsou nepomíjivé a trvající, je účelem vlastnit
            jich více a více. To vede k iluzi jejich věčného trvání. Potřeba být lepší společností,
            lepším člověčenstvem či lepší lidskou bytostí je zaměněna potřebou mít více a lepších
            hmotných statků, více a lepších fyzických tělesných rozkoší a všech jiných požitků.
            Vše je tedy hodnoceno počtem a množstvím těchto statků a rozkoší v životě.

            Tato situace nakonec vede ke lpění na tom, aby se tento život prodléval na Zemi,
            jelikož „jedincovo srdce je tam, kde jsou jeho hmotné statky“. Jakékoli jiné možnosti
            existence jiných životních hodnot se úzkostlivě vyhýbá, tato možnost se shledává
            vágní  a  nejasnou,   nedostupnou  a  nakonec   se   zcela  odmítne.  Pouze   v  neustálém
            schraňování   materiálních   statků   a   hmotného   fyzického   a   tělesného   blahobytu   a
            uspokojení lze spatřovat nesmrtelnost. Každý tedy touží zanechat na Zemi své jméno
            skrze své hmotné, fyzické  a tělesné počínání a požitky, aby se zachovala iluze jeho
            hmotné a fyzické nesmrtelnosti.


            3. Pseudoduchovní obsah pseudočlověčenstva je nasměrován k zevnějšnostem a tyto
            zevnějšnosti udržuje jako jedinou a možnou realitu. Zevnějšnosti nahrazují niternosti,
            ve kterých je Nejvyšší. Proto se pojetí Boha buď zcela nebere na zřetel, nebo je
            položeno na roveň s vnějšími hodnotami. Bůh je v této souvislosti pouze následkem či
            důsledkem zevnějšností, ale není jejich Tvůrcem. Takový Bůh je ovšem pseudobůh,
            jenž je uctíván a ceněn materiálními neduchovními prostředky a jejich prostřednictvím.
            Ve své pravé podstatě a formě je to uctívání hmoty a přírody a všech hmotných
            pomíjivých  odvozenin.  Takže  pseudoživot  pseudočlověčenstva  je  ve  své esenci a
            substanci mrtvou pseudoduchovností.
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119