Page 113 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 113

Nejvyššího. Nejvyšší jej neustále využívá k tomu, aby přiváděl pseudočlověčenstvo do
            pravé a ryzí podoby, z níž odvozuje svůj původ - do pravého a ryzího člověčenstva.
            Povaha Absolutní prozřetelnosti Nejvyššího je taková, že může použít a využívá vše
            negativní, aby to nakonec sloužilo dobrému účelu ve prospěch člověčenstva. Toto je
            zákon Absolutní lásky a Absolutní moudrosti Nejvyššího.


            Jakmile   se   tedy   ustanoví   pseudočlověčenstvo,   funguje,   působí   a   vyvíjí   se   dle
            pseudoprincipů odmítání všeho pravého, původního a skutečně duchovního. To pak
            vede k následujícím důsledkům a dopadům na jeho celkový vývoj:


            1. Pravá duchovní struktura přirozenosti člověčenstva je buď zavržena, či potlačena a
            uzavřena tak, že je jen malý, či není vůbec žádný přístup k jeho nejniternějšímu stupni,
            který tvoří jeho ducha. Takže duch takového  pseudočlověčenstva  se zcela vytratí,
            nebo   projde   zvrácenou   přeměnou   v pseudoducha,  který   napájí   veškerou   duši   i
            tělesnost  pseudočlověčenstva  falešnými   principy,   opačnými   k   pravým   duchovním
            principům.   Pojem   Nejvyššího   je   tímto  pseudoduchem  vypuzen   nebo   nahrazen
            nesprávnou představou něčeho či někoho temného, nevýrazného a vzdáleného, co či
            kdo   nemůže   v   sobě   mít   nic   zachytitelného   či   nemá   žádný   konkrétní   souvztažný
            význam. To nakonec vede k vytvoření ateismu, materialismu, panteismu a k množství
            neduchovních náboženství.


            Taková situace nutně vyžaduje uzavření přímého přístupu do nejniternějšího stupně,
            takže   nemůže   být   využíván   jako   zdroj   pro   vytváření   více   a   větších   neustále
            devastujících situací, okolností a událostí, což by mohlo vést k úplnému zničení a
            smrti všech členů pseudočlověčenstva.

            Je třeba si zapamatovat, že nejniternější duchovní stupeň obsahuje ohromné znalosti
            veškerých souvztažností, z nichž se může vytvořit jakákoli myslitelná situace, anebo je
            ji možno z nich vyčíst a převrátit, jestliže toto úsilí není vedeno s dobrým úmyslem.
            Naštěstí je negativnímu či zlému úmyslu vlastní, že se od nejniternějšího stupně jako
            neexistujícího   či   nedůležitého   odvrací   nebo   na   něj   nebere   zřetel.   Jak   se   však
            příslušníci  pseudočlověčenstva  stávají   ve   svém   snažení   více   „zmoudřelými“   a
            pseudoznalými, mají v určitém okamžiku svého počínání sklon nalézt cestu zpět do
            nejniternějšího duchovního stupně za účelem dosažení takového poznání. Jelikož se
            to ale činí s krajně negativním záměrem, nezíská se z toho nic ryzího a pravého, ale jen
            projekce vlastních očekávání, která jsou překroucením pravé skutečnosti. Je vlastní
            povaze nejniternějšího duchovního stupně, že může být otevřen a přístupný jen kvůli
            dobrému záměru. Dobrý úmysl je klíčem k pravé duchovnosti. Jak se takový klíč získá
            či vytvoří, závisí na určení dobrého záměru.

            Dobrý záměr se v tomto případě může definovat jako touha, přání a vůle poznávat, aby
            jeden   byl   lepší   lidskou   bytostí;   aby   byl   více   duchovní   a   více   uznával   a   přijímal
            skutečnost,   že   veškeré   Stvoření   nastává,   probíhá   a   stává   se   z   Nejvyššího   a
            Jeho/Jejích Absolutních principů; a aby sloužil, sdílel a oplácel všemu Stvoření, takže
            se   může   zajistit   všeobecné   dobro   a   všeobecný   prospěch   -   aby   tedy   byl   veden
            Nejvyšším.

            Takový   záměr   postupně   opětovně   otvírá   nejniternější   duchovní   stupeň   v   rozsahu
            potřeb, které kdo v procesu svého duchovního pokroku má. Toto pravidlo  se dá
            ovšem použít i na člověčenstvo jako celek, neboť se před Nejvyšším jeví jako jedna
            sentientní bytost.
            Takový sklon není ale v  pseudočlověčenství  myslitelný, protože nebylo založeno na
            pozitivních   a   ryzích   duchovních   principech,   ale   na   jejich   zkažení.   Tudíž   jsou   v
            konečném smyslu v této pseudospolečnosti přístupné jen negativní sklony. Jakýkoli
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118