Page 110 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 110

stupeň do konkrétní reprezentace, jíž se ustanovují způsoby působení, reagování a
            chování člověčenstva.

            Jelikož je vnitřní stupeň složen z duchovních principů, má vše ostatní ve struktuře
            člověčenstva duchovní souvztažnost a je možné tomu rozumět pouze vzhledem k
            pojmu duchovnosti.


            Pravé   člověčenstvo   je   tedy   ztělesněnou   inkarnací   samé   duchovnosti,   ve   které   je
            Nejvyšší jako ve Svém vlastním.


            12. Přítomnost Nejvyššího v duchovní struktuře ryzího a pravého člověčenstva byla
            zdrojem a pramenem jeho života a dávala mu účel a cíle jeho jsoucna a bytí. Jedním z
            cílů a účelů takového člověčenstva bylo uzpůsobit souhrnný počet všech jednotlivých
            zkušeností a projevů celku aktivit všech lidí, ze kterých sestává člověčenstvo. Tyto
            zkušenosti   a   tato   vyjádření   ustanovují   pravou   formu  jíž   a   skrze   níž   se   projevuje
            Absolutní přítomnost Nejvyššího v každém jednotlivci zvlášť a v člověčenstvu obecně.


            Zároveň člověčenstvo vytvořilo jedinečnou konglomeraci sjednocení celistvosti, která
            mu dává přímý přístup k oplácení a sdílení všeho toho, co má se vším ostatním
            v nejzazším  smyslu s Nejvyšším. To pak umožňuje každému zachovat individualitu
            vlastní   zkušenosti   a   vyjádření   a   zároveň   mu   to   umožňuje,   aby   měl   skrze   tuto
            konglomeraci  zkušenost a vyjadřování někoho jiného, aniž by se musel vzdát své
            vlastní individuality a stát se někým jiným. Pravé a ryzí člověčenstvo slouží tomuto
            účelu.

            13. Motivující faktory fungování pravého a ryzího lidství byly v  rukách  Nejvyššího
            nástrojem   a   prostředkem   pro   přenos   dokonalejší   a   větší   míry   Absolutní   lásky   a
            Absolutní   moudrosti,   než   která   by   byla   možná   jednotlivými   jedinci   a   jejich
            prostřednictvím. Celkový součet těchto přenosů všemi individui, ze kterých se skládá
            člověčenstvo, se tak více přibližoval k Absolutnímu přijetí takové lásky a moudrosti
            Nejvyššího. Kvůli této důležité  funkci člověčenstva byl každý a kdokoliv  schopen
            zakoušet a sdílet - skrze tuto celkovou sumu reprezentovanou člověčenstvem - větší
            míru Absolutní lásky a Absolutní moudrosti Nejvyššího, než kdyby byl omezen jen na
            své vlastní schopnosti a možnosti vlastního přenášení.


            Touto schopností se každý stává více a více sám sebou kvůli většímu přijímání a
            přenášení lásky a moudrosti od Nejvyššího. Čím více a více se kdo stává sám sebou,
            tím více si je vědom přítomnosti Nejvyššího. Čím více si kdo uvědomuje přítomnost
            Nejvyššího, tím více má života a žije z této přirozenosti.

            14. Funkce ryzího a pravého člověčenstva byla vždy určena užitečností služby, jakou
            poskytovalo   svým   individuím.   Cílem   byl   vždy   optimální   blahobyt   každého   jeho
            příslušníka. V tomto člověčenstvu byla vždy dokonalá souvislost mezi blahobytem
            každého   jeho   člena   a   jeho   celkovým   blahobytem.   Jakékoli   přehlížení   blahobytu
            jednotlivce by vedlo ke ztrátě užitečnosti člověčenstva. Pravý užitek se poskytoval jen
            s ohledem na každého, a ne na abstraktní mnohost, v níž je jednotlivce přehlížen a
            obětován abstraktnímu.

            15. Jakékoli vnější instituce a ustanovení pravého a ryzího člověčenstva byly jen pro
            udržování   příjemného   a   funkčního   prostředí,   ve   kterém   každý   nalézal   nástroje   a
            prostředky pro své vlastní duchovní, duševní, citové, intelektuální, sexuální a fyzické
            vyjádření   dle   svých   vlastních   jedinečných   potřeb.   Takové   instituce   a   taková
            ustanovení skutečně lidem sloužily. Užitečnost jejich existence byla vždy určena tím,
            jak poskytovaly blahobyt pro každého.
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115