Page 111 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 111

16. Pravé a ryzí člověčenstvo je v  rukách  Nejvyššího nástrojem a prostředkem pro
            dosažení většího stupně celkového univerzálního poznání a pro jeho zvláštní použití,
            které   by   se   mohlo   uskutečnit   v   každém   jednotlivci.   Každý   jednotlivec   tedy   měl
            prostřednictvím této zvláštní funkce člověčenstva přístup ke kumulativnímu součtu
            všech dostupných poznatků všech jedinců, z nichž se člověčenstvo skládá. Všem byla
            poskytnuta příležitost pro nerušenou tvůrčí snahu, stálý růst a zdokonalování všech
            hodnot   a   systémů,   které   byly   k   dispozici   pro   celkové   fungování   člověčenstva.
            Člověčenstvo se tedy stalo nevyčerpatelným zdrojem poznání pro každého, kdo má
            touhu je použít pro svůj vlastní pokrok, zlepšení a růst. Čím lepším se kdo stal, tím se
            stal více znalým, a  tím  se  stalo lepším  a  více  užitečnějším  veškeré  lidstvo.  Tato
            vzájemná interakce vytvářela větší vnímání Absolutní přítomnosti Nejvyššího. To vedlo
            k většímu duchovnímu uvědomění a štěstí každého jednotlivce.


            17.   Sebeuvědomění   pravého   a   ryzího   člověčenstva   bylo   vždy   určeno   a   založeno
            přijetím faktu, že není samoúčelné ani není jeho jediným cílem. Jeho účelem bylo
            znásobení všeho, co nastává, probíhá  a stává se z Nejvyššího, aby tak bylo vše
            neustále k dispozici každému jednotlivci v mnohem větší míře a větším rozsahu, než v
            jakém by to mohl sám vnímat nebo mít. Takové znásobení se stává základnou a
            základem duchovního pokroku každé jednotlivé osoby. Bez tohoto zmnožení by se
            zdroje, které má kdo k dispozici, mohly vyčerpat kvůli jeho relativnímu rozpoložení. To
            by vedlo k duchovní a všeobecné duševní stagnaci a nakonec ke smrti. Protože v
            kumulativním   součtu   všeho   jako   v   celku   reprezentovaném   člověčenstvem   sídlí
            Absolutnost Nejvyššího, kvůli tomuto znásobení člověčenstvem a s jeho pomocí se
            nemůže nikomu stát, že by mu došly příležitosti k růstu, tvořivosti a produktivitě, které
            udržují život. Toto je tedy pravým účelem a cílem fungování člověčenstva.


            18.   Pravé   a   ryzí  člověčenstvo   v   plnosti   své   funkce   je   -   jako   jednota,   jedinost   a
            harmonie   projevení   se   nekonečného   počtu   a   nekonečných   variací   veškerých
            zkušeností   a   vyjádření   všech   jeho   členů   -   příkladem   působení   Absolutní   Božské
            prozřetelnosti Nejvyššího, kdož jest Absolutním jedním. Tudíž byl každý náležitý vztah
            založen na základě poměru dvou jednotlivců. Mnohost byla znásobením Absolutního
            jednoho. Proto nebylo člověčenstvo samo o sobě účelem a cílem stvoření, neboť by
            se na takové bázi nemohl založit žádný vztah k Nejvyššímu. Každý má s někým vztah
            na základě svobodné volby. Duchovní i jiné výdobytky a vymoženosti člověčenstva
            jako celku by se nemohly dostat k samotnému jednotlivci, pokud tento jednotlivec
            nepřispěje   ze   svého   vlastního   svobodného   rozhodnutí   k   celku   výdobytku
            člověčenstva. Jenom jednotlivci soudí a jsou souzeni. Člověčenstvo samo nemůže
            soudit a být souzeno. Bylo souzeno a soudilo jen kvůli jednotlivcům a těmi jednotlivci,
            ze kterých se skládá, za účelem a z důvodů, které byly uvedeny výše.

            To   bylo   tedy   ryzím   a   pravým   smyslem   utvoření   člověčenstva,   než   pseudotvůrci
            započali lidský duchovní úpadek. Takové bylo uspořádání původního člověčenstva na
            planetě Zemi až do doby obratu, kdy započal postupný úpadek duchovnosti.

            Jakmile   se   uskutečnilo   popření   základních   principů   duchovnosti,   které   jsou   za
            veškerým Stvořením, celkový smysl, funkce a účel člověčenstva jako celku se změnily.
            Postupná   ztráta   potřeby   uznávat  fakt,  že   vše   se  odvozuje  z  duchovních   principů
            Nejvyššího, vede k úplně odchylnému vývoji a působení člověčenstva jako celku.


            Je zřejmé, že jestliže se přehlíží, znehodnocuje či pojímá jako výsledek náhodného
            fungování hmoty duchovní zdroj, základna a báze, ze kterých je vybudován pravý
            smysl  života,   neshledává  se   ve   fungování  a   působení   takového  člověčenstva   nic
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116