Page 82 - pzncelek
P. 82
je z negativního stavu - z pekel. Otravuje a ničí vlastní život a dělá jednoho neužitečným a
neaktivním uzlíčkem neproduktivity.
A opět je nemožné jednat a chovat se pozitivně a mít pozitivní postoj ohledně sebe sama,
jiných, Pána, života a stvoření, nečiní-li tak zároveň souběžně ohledně Pána, jiných, sebe
samého, života a Stvoření.
Toto je samotný princip života a jeho praktické užitečnosti. Může být považován za čtvrtý
důležitý axiom.
Tyto čtyři axiomy duchovnosti lze považovat za mající univerzální použitelnost. Jsou vždy
pravdivé. V této stálé pravdivosti jejich univerzální užitečnosti je duchovní a zároveň
praktický význam všech principů duchovní homogenity.
Jestliže se jeden ve svém každodenním životě ze své svobodné volby, ve vlastní svobodě a
nezávislosti snaží, vynakládá úsilí a cvičí se v uplatňování těchto axiomů ve svém
každodenním životě ze své svobodné volby, dle své svobodné vůle, ve své svobodě a
nezávislosti, kvůli obecnému blahu, kvůli principům samotným, protože činit tak je správné
a náležité, bez jakýchkoli nízkých motivací nebo vyhledávání zásluh, je opravdu duchovní
osobou bez ohledu na bezprostřední dopady těchto snah v lineárním časovém kontinuu
jeho života na Zemi. Tím, že tak jeden činí a přijímá tyto principy, opravdu se stává božím
svatým mužem nebo boží svatou ženou. Toto je tedy tím, čím je duchovní život vůbec.
Říká se, že se radí se snažit, vynakládat úsilí a cvičit se v tomto způsobu života a žití zde
popsaném. Žádným způsobem to neznamená, že jeden bude zcela osvobozen od vtírání se
toho, aby myslel, chtěl, cítil, jednal a choval se negativně. Dokud je jeden na planetě Zemi,
kde dominuje negativní stav, je nevyhnutelné, že tyto vtíravosti nastanou. Ale je znakem
duchovní zralosti a moudrosti tento fakt uznat, být ohledně těchto vtíravostí ostražitý,
bojovat s nimi, nepoddávat se jim a nebýt jimi zotročován, ale namísto toho je ihned
zvládnout a působit proti nim pozitivními myšlenkami, projevy vůle, touhami, přáními,
chtěním, úmysly, pocity, jednáním a chováním. Tím, že jeden takto a takovým způsobem
koná, opravdu žije duchovní život. V takovém životě je pravá přítomnost Nejvyššího.
To je pro dnes vše.