Page 81 - pzncelek
P. 81

Částí takové vůle, úmyslu, přání, touhy atd. je pokorné přiznání a přijetí duchovního faktu,
            že jedinec je s to si usmyslet, mít v úmyslu, žádat, chtít, přát si atd. cokoli dobré, pozitivní a
            moudré pro sebe, ostatní, Pána, život a celé stvoření pouze z přítomnosti a přítomností
            Nejvyššího ve své Niterné mysli. Takže jedinec může být takový pouze z Pána. Toto je sám
            duchovní princip vůle a jejího praktického využití. Fakticky je to druhý důležitý axiom
            duchovního života.


            3. Způsob každodenního cítění. Každý je v neustálé modalitě cítění. Cokoli si jedinec myslí
            nebo chce, je doprovázeno jeho pocity. Pociťuje své myšlení a chtění. Proto k tomu, aby
            pozitivní myšlení a pozitivní chtění bylo kompletní ve své duchovní i praktické modalitě
            jsoucna a bytí, je nezbytné také procvičovat pozitivní pocity. Bez ohledu na to, jak pozitivní
            jeden   může   být   ve   svém   myšlení   a   chtění,   pokud   necítí   pozitivně,   nemůže   být   plně
            pozitivním, a tedy plně duchovním. První krok v tomto ohledu je přiznání a přijetí toho, že
            všechny   pocity   jsou   u   jednoho   vytvářeny   a   iniciovány   ve   svých   duchovních   ideách,
            myšlenkách a pojetích v jeho niternostech čili Niterné mysli. Toto je jejich teoretická i
            faktická báze a základ, esence a substance. Jejich praktická použitelnost je ze stanoviska
            pravého duchovního obsahu v tom, že se cvičí pozitivní, rozkošné, radostné, příjemné a
            šťastné pociťování sebe samého, ostatních, Pána, života a veškerého Stvoření. Taková
            modalita   cítění   je   samou   modalitou.   Toto   jsou   opravdové   pocity.   Cokoliv   opačného   k
            takovýmto nebo podobným pocitům nemá původ v pravé duchovní realitě a principech,
            tudíž se nemůže považovat za nic. Negativní pocity jsou to, co jako padělané, vnucované a
            vštěpované pekly realizují lidé, kteří to přijímají a praktikují. Konec konců, co činí pocit
            reálným? To, že ho jeden přijme a dovolí ho sám sobě pocítit.

            Toto je důvod, proč  se radí neustále  procvičovat  soulad  vlastního myšlení a chtění s
            vlastními city tak, že se může více a více udržovat pozitivní způsob jejich vyjádření a dojmu
            ve vlastním životě.
            A opět je nemožné cítit pozitivně sebe, ostatní nebo Pána, pokud jeden zároveň nepociťuje
            pozitivně Pána, druhé a sebe samého.

            Jako třetí axiom tohoto duchovního principu života se radí pokorně přiznat a přijmout fakt,
            že   každý   je   schopen   pozitivního,   radostného,   rozkošného,   příjemného,   šťastného   atd.
            pociťování sebe samého, jiných i Pána, života i veškerého stvoření pouze z přítomnosti a
            přítomností Nejvyššího ve své Niterné mysli, která je jediným možným zdrojem, původcem,
            podporovatelem a udržovatelem takovýchto pozitivních pocitů spolu s pozitivním myšlením
            a chtěním a jejich neustálého souladu.

            4. Způsob každodenního jednání a chování. Každý je v neustálém módu jednání a chování.
            Dokonce když jeden zdánlivě nic nedělá, je to jeho modalita jednání a chování - nedělat nic.
            Jednání a chování se lze považovat za následek a důsledek způsobu vlastního myšlení,
            chtění a cítění. Jsou to projevené konkretizace ryzích duchovních idejí, myšlenek, konceptů
            atd. vzniklých a počatých ve vlastních niternostech čili Niterné mysli. V jistém smyslu jsou
            to   vitální   praktická   potvrzení   a   stvrzení   jednoty,   jednosti   a   harmonie   duchovních,
            mentálních a fyzických modalit fungování. Bez nich jsou duchovní a mentální modality jako
            duch a duše bez formy. Na druhé straně jsou jakékoliv aktivity a chování v sobě a sebou
            bezvýznamné   a   neužitečné,   jestliže   neslouží   takovýmto   stvrzením   a   potvrzením   jejich
            duchovního a duševního původu a započetí v posloupnosti hierarchie duchovní organizace
            -   od   niternějšího   (duchovních   idejí,   myšlenek   a   pojetí),   přes   intermediální   (duševnost,
            duševní činnost - myšlení, chtění, cítění) k jejich nejzevnějšímu (chování, aktivity, jednání a
            postoje). Toto je opravdový teoretický princip duchovnosti.

            Co se jejich praktického využití týče, radí se, aby jeden byl duchovní, procvičovat se v
            každém úsilí jednat a chovat se ohledně sebe sama, jiných, Pána, života a celého Stvoření z
            vlastního pozitivního myšlení, chtění a cítění - pozitivně, ohleduplně laskavě, empaticky,
            soucitně, s odpuštěním, láskyplně, spravedlivě, objektivně a moudře.
            Proto se jedinci radí cvičit ve svém každodenním životě vynakládat úsilí, aby jednal, choval
            se a získal pozitivní způsob za účelem dosažení pozitivních postojů. Tím, že tak činí, jedná a
            chová se opravdu duchovně. Jakýkoli jiný druh a způsob jednání a chování je neduchovní a
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86