Page 80 - pzncelek
P. 80

Pánu pochází z duchovní esence a substance a jejich duchovních idejí, myšlenek a pojetí.
            Druhým   důležitým   krokem   je   praktické   každodenní   cvičení   (prostřednictvím   různých
            aktivních   módů   soustředění   se,  autohypnózy,   meditace,   sebeuvědomování  se   a
            uvědomování si svého vlastního myšlení atd.) pozitivního myšlení o sobě, ostatních, o
            Pánu, životě a celém Stvoření. Toto je opravdové duchovní myšlení. Z toho pramení další
            důležitý  krok  -   z  tohoto   pozitivního   duchovního  myšlení   vybudovat  pozitivní   duchovní
            pojímání, vnímání, podobu a obraz sebe sama a pojetí, vnímání, podobu a obraz jiných,
            života, stvoření a v nejzazším smyslu i Nejvyššího. Toto pozitivní nebo duchovní myšlení
            nemůže v životě kohokoli nastat a opravdu se uchytit, pokud nepřijme Jsoucno a Bytí
            Nejvyššího, Pána, Boha, Stvořitele, Ježíše Krista nebo jakkoli se Absolutní bytost a Entita
            nazývá. (Na jménech nezáleží - viz principy duchovní homogenity.) Přijetí tohoto faktu je
            samotnou esencí a substancí pozitivního, to jest duchovního myšlení.
            Jedinec nemůže moc dobře myslet pozitivně, a tedy duchovně, když popírá takové jsoucno
            a bytí. Obsah popírání nemá sám o sobě nic pozitivního a duchovního. (Pozitivní myšlení je
            vždy duchovní. Není možné žádné jiné pozitivní myšlení než duchovní.) To je také pravda o
            negativních stavech. Popírání negativního stavu je neduchovním, nepozitivním myšlením.
            Aby byl pozitivní, jeden nemůže popírat fakt existence, v tomto případě, negativního stavu.
            Takovéto popření by od něj odnímalo možnost ho přemoci, bojovat s ním, nebýt jím dotčen,
            nedovolit mu se zachytit ve vlastním myšlení a životě a nakonec ho úplně ovládnout.
            Proto je potom duchovně i prakticky nemožné pozitivně myslet a být pozitivní, jestliže se
            popírá bytí a jsoucno Boha. Bez ohledu na to, nakolik jeden usiluje smýšlet o sobě a
            druhých jako o hodnotných, cenných a jedinečných, nemůže v tom nikdy uspět, jestliže
            takto   zároveň   nesmýšlí   o   Nejvyšším,   protože   tím   eliminuje   samotný   zdroj   Absolutně
            pozitivního myšlení - Nejvyššího. Toto je duchovně - praktický axiom života a žití. Je nutné
            nejprve přijmout tento axiom, aby se vybudovala jakákoli filosofie života i duchovnosti. Bez
            tohoto přijetí je vše ve vlastním počínání úplně zbytečné a je to mrhání časem.
            A opak je také pravdou. Je zhola nemožné pozitivně smýšlet o Pánu a ostatních, a tedy být
            v pravdě duchovní, jestliže se zároveň nesmýšlí stejným způsobem o sobě. Podobně je
            nemožné  pozitivně  smýšlet o sobě  a o Pánu,  pokud  se zároveň  nesmýšlí pozitivně o
            ostatních. Každá situace přináší prvek negativity, která otravuje, eliminuje a ruší pravou
            duchovnost a pozitivní myšlení.

            Duchovní principy stanoví, že každý je naživu a žijící neustálou přítomností Nejvyššího
            uvnitř jeho Niterné mysli. Nadto také stanoví, že nikdo se nemůže vztahovat s Nejvyšším a
            ostatními žádným jiným způsobem než skrze sebe a sebou. To je důvod, proč je pozitivní či
            duchovní   myšlení   nemožné,   pokud   jeden   z   těchto   vitálních   elementů   chybí   nebo   je
            eliminován. Takže aby bylo jedincovo myšlení pozitivní a duchovní, je nutné, aby souběžně
            a zároveň pozitivně smýšlel o sobě, druhých a o Nejvyšším bez ohledu na to, zda ostatní
            takto smýšlejí nebo tuto definici pozitivního smýšlení přijímají či nikoli.

            Jestliže jedinec poctivě procvičuje tento druh myšlení, splňuje důležitou část požadavku
            uplatňování duchovních principů života ve svém každodenním žití.

            2. Způsob každodenního chtění.  Druhou částí takového požadavku je usmyslit si, žádat,
            chtít a přát si a zamýšlet, aby se tyto duchovní principy staly součástí svého každodenního
            usilování a snažení, aby se staly jedinými motivujícími faktory vlastní vůle a úmyslu. Jeden
            chce, požaduje, přeje si a zamýšlí jen vše dobré pro sebe, ostatní, Pána, život a celé
            Stvoření. Takovéto ohnisko a obsah jeho vůle a úmyslů z něj dělá opravdu duchovní,
            hodnotnou, drahocennou a respektovanou osobu.

            Proto se tudíž radí procvičovat ve svém každodenním životě a žití nejen takové pozitivní
            smýšlení o sobě, ostatních, Pánu, životě a Stvoření atd., ale i chtít, žádat, přát si a zahrnout
            tyto pozitivní myšlenky do svého srdce a mysli. Touto cestou se vlastní pozitivní myšlení
            stává aktualizovanou manifestací.

            Opakuje se ještě jednou, v tomto praktickém principu je nemožné chtít, mít v úmyslu atd.
            cokoli dobré, pozitivní a moudré pro sebe, nečiní-li se tak zároveň pro Pána i jiné a opačně.
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85