Page 79 - pzncelek
P. 79
POSELSTVÍ DVACÁTÉ TŘETÍ
O praktickém uplatňování duchovních principů
v každodenním životě
Dne 23. dubna 1982
Dnes byla přijata od Pána následující poselství.
Včera byly formulovány a předloženy k úvaze některé dodatečné principy duchovnosti. Lze
je do jisté míry považovat za integrální součást teoretického základu filosofie duchovnosti.
Jakákoliv teorie, a nezáleží na tom, jak abstraktní by se mohla zdát, aby ospravedlnila svou
existenci, musí mít praktický důsledek nebo praktické využití v každodenním životě
každého jedince. Jinak je bez významu a užitku.
Proto je dnes radno zvážit některá praktická uplatnění těchto teoretických principů
duchovnosti a způsoby, jakými mohou být manifestovány v každodenním životě jedince.
Je několik bodů, které mohou vyjasnit a ukázat praktickou užitečnost těchto principů.
1. Způsob každodenního myšlení. Každý je v neustálé modalitě myšlení. Proces myšlení
obvykle směřuje k sobě samému, jiným, k životu obecně, k všemožným vlastním aktivitám
zvláště a v několika případech k Vesmíru a Bohu. Obsah takového každodenního myšlení
určuje, zdali je to proces duchovní nebo neduchovní. Duchovním principem zde je
přemýšlet o sobě, jiných, Pánu, životě, stvoření atd. v pojetí duchovních principů a
kategorií.
Jeden je neustále povzbuzován, aby přemýšlel o sobě jako o hodnotné, drahocenné a
jedinečné entitě, která je středem svého vlastního vesmíru a pánem svého vlastního života,
a přemýšlel o jiných jako o hodnotných, drahocenných a jedinečných entitách, jež jsou
středem svých vlastních vesmírů a jsou pány svých vlastních životů. Přemýšlí o Pánu,
svém Stvořiteli jako o absolutně hodnotné, absolutné drahocenné a absolutně jedinečné
Duchovní entitě, která je středem všech a všeho a kdož je Nejzazším Vládcem a Původcem
všeho života obecně a jeho života zvláště. Přemýšlí o životě a celém Stvoření jako o
hodnotné, drahocenné a jedinečné manifestaci a reflexi duchovních idejí, myšlenek a pojetí,
které neustále nastávají v Absolutním procesu myšlení Nejvyššího.
Jedinec se cvičí v typu modality myšlení, eliminujíce všechno protikladné k této modalitě a
typu myšlení. Myslet tímto způsobem znamená myslet pozitivně. Pozitivní myšlení je určeno
duchovností jeho obsahu. Jestliže jedinec přemýšlí o sobě, druhých, o Pánovi, životě,
Stvoření atd., v termínech jejich hodnoty, vážnosti, jedinečnosti, respektu, užitečnosti,
vzájemného užitku atd., myslí pozitivně, a proto myslí duchovně. Takové myšlení je první
důležitý krok k tomu, aby se stal pravou duchovní entitou manifestující a užívající teoretické
principy duchovnosti.
Jakákoliv jiná modalita myšlení je negativní, a tedy neduchovní. Pramení z negativních
stavů a procesů pekel.
Když se někdo zeptá: „Jak mám bojovat proti zlům, nepravdám, negativním stavům, peklům
atd.?“, radí se mu, aby se v první řadě začal procvičovat v pozitivním či duchovním myšlení
tak, jak bylo včera popsáno principy duchovnosti a jak se popisuje zde ve snaze ukázat
praktické aplikace a využití takových teorií.
Důležitým počátečním krokem v duchovním pozitivním myšlení je uvědomění si a přijetí
skutečnosti, že všechno v sobě, v jiných, v životě, v celém Stvoření a v nejzazším smyslu i v