Page 76 - pzncelek
P. 76

metodami   (ačkoli   pokud   se   jedinec   spoléhá   na   své   niternosti   -   „uvnitř“,   je   schopný
            postřehnout takový důkaz v čemkoli). Je to znak pravé duchovní zralosti a moudrosti od
            Nejvyššího být s to se spolehnout na své niternosti bez nutnosti hledat v prvé řadě důkaz
            jejich existence v zevnějšnostech a pouze pak podpořit a potvrdit svoje vnitřní náhledy
            zevními   faktory.   Tato   metoda   vede   ke   schopnosti   objevit   a   vidět   dostatečný   důkaz
            duchovních principů působících v zevnějšnostech. Jiný způsob uzavírá dveře k duchovním
            principům a oslepuje jedince v jeho vnímání pravé reality.

            Principem zde není se snažit hledat důkaz takové existence duchovních principů mimo
            niternosti   a  pouze   přístupem  ze   zevnějšností  a  smyslových   vjemů.   Jakýkoliv  takovýto
            průzkum musí začít u vlastních niterností a potom může pokročit k zevnějšnostem. Všem
            takovým   zkoumáním   musí   dle   samých   principů   duchovnosti   předcházet   subjektivní,
            individuální a svobodné přijetí duchovních principů, jež může a smí určit nejlepší možnou,
            nejspolehlivější   a   nejplatnější   cestu   pro   prozkoumávání,   objevování   a   potvrzení   jejich
            jsoucna   a   bytí.   Jakékoli   ostatní   metody   průzkumu   jsou   odsouzeny   skončit   v   úplné
            deformaci a zkaženosti - ateismu, panteismu a odmítání pravého života a duchovnosti. Celá
            historie lidstva je dobrým příkladem této tragédie.
            Věc se má tak, že hledat důkaz života vně života nebo, v tomto případě, hledat důkaz
            duchovnosti vně duchovnosti vede k tomu, že se jejího důkazu nedostává, protože není nic
            vně mimo od tohoto uvnitř. Filosoficky řečeno žádné „vně“ nemůže existovat nebo být bez
            svého „uvnitř“. Pokusit se dokázat existenci „uvnitř“ není ve „vně“. Jediná cesta, jak lze
            něco   dokázat,   je   směrem   od   „uvnitř“   k   „vně“.   V   takovém   případě   může   být   pravá
            přirozenost „vně“ náležitě a správně pochopena a poznána. Jinak by jeden dosáhl jen velmi
            mnoha deformací a falešných závěrů ohledně povahy života, duchovnosti, vesmíru a hmoty.
            Tento princip lze považovat za důležitý axiom principů duchovnosti.

            3. Princip duchovní kvality a následného určení stupně duchovní manifestace ve formě její
            kvantity.  Duchovnost je dle své esence, substance a přirozenosti pravou kvalitou všech
            Jsoucen   a   Bytí.   Protože   kvalita   nemůže   být   určena   pouze   relativistickými   kategoriemi
            prostorovo-časového   kontinua,   její   manifestace   v   jsoucnu   a   bytí   je   určena   stupněm
            duchovní vnímavosti nekonečného počtu různých příjemců. Jejich pozice, stav, proces a
            kondice, pokud se týká blízkosti duchovní kvality, určuje množství duchovní kvality, kterou
            je jedině ochotný a schopný přijmout dle své volby. Skutečnost takového stupně určuje
            kvantitu duchovní kvality s ohledem na  prostorovo-časové lineární kontinuum jedincova
            jsoucna a bytí. Rozměr subjektivního vnímání duchovní kvality s ohledem na Absolutní Stav
            a   Proces  Duchovní   kvality  Nejvyššího  určuje  její   kvantifikaci  společně   s   faktem,  kolik
            pravého duchovního života se odhalí v jednom a každém jednotlivci.
            Ačkoli jeden může a smí být zevně naživu prostřednictvím infinitesimálně malého vnímání
            duchovní   kvality   z   Nejvyššího,   vnitřní   obsah   jeho   života   a   užitečnosti   manifestace
            jakéhokoliv individuálního života je přímo úměrný míře a stupni vnímání duchovní kvality
            od jeho Absolutního zdroje v Nejvyšším.

            4. Princip duchovní reality.  Je pouze jedna realita v jsoucnu a bytí - duchovnost. Jsouc
            stavem a procesem Absolutního Sebeuvědomění Nejvyššího, je duchovnost realitou v sobě
            a sebou. Mimo duchovnost nemůže být ani existovat nic jiného. Z toho důvodu realita
            všeho ostatního, ať je to cokoli či kdokoli, závisí na duchovní realitě, odvozuje se z ní a je
            jejím prodloužením.

            Jakékoliv jiné pojetí reality vede k ustanovení nereálných módů pseudo-existence, která se
            velmi často v materialistických termínech označují jako tzv. objektivní realita. Taková realita
            neexistuje.

            Jediná objektivní realita v jsoucnu a bytí je niterná realita duchovnosti. Niterný stav a
            proces duchovní reality ustanovuje jedinou duchovně možnou objektivní realitu. Žádná jiná
            objektivní realita v sobě a sebou není schopná přijmout jakoukoliv formu reality. Tudíž
            cokoli je a existuje, je a existuje z duchovní reality a duchovní realitou. Tento duchovní
            princip lze považovat za další duchovní axiom.
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81