Page 75 - pzncelek
P. 75

POSELSTVÍ DVACÁTÉ DRUHÉ


                                   O duchovních principech a životě obecně





            Dne 22. dubna 1982 (Dne 21. dubna 1982 nebyla přijata žádná poselství. Byla vykonána jiná
            důležitá práce.)


            Dnes byla přijata od Nejvyššího následující poselství.

            Mnoho lidí na Zemi si vědomě neuvědomuje, že pro to, aby mohli být naživu, fungovat a
            starat se o své denní záležitosti, je nutné, aby v nich a u nich byl neustále přítomen určitý
            stupeň duchovnosti.

            Rozsah pravého bytí naživu kohokoliv závisí na stupni, míře a obsahu duchovnosti, který si
            kdo vybral a dovolil mu být částí jeho života. Čím větší stupeň, větší míra a hlubší obsah
            duchovnosti, tím více se může považovat za žijícího a jsoucím naživu a obráceně - čím
            méně duchovních kvalit je přítomných v jedincově životě, tím méně je naživu a žijícím,
            navzdory jeho zevnímu pociťování bytí naživu a žití. V posledně jmenovaném případě se
            jeden aktuálně nenachází v životě, ale v sebeklamu, klamu a iluzi bytí naživu a žití.

            Duchovnost, jak se na ni vztahuje výše uvedené tvrzení, může být pojímána jako uznávání,
            přijetí a uplatňování ve vlastním každodenním životě, že existuje „uvnitř“ neboli niterností
            čili Niterná mysl, obsahující všechny principy života z věčné přítomnosti Nejvyššího v ní, z
            kteréžto přítomnosti se niternosti tvoří, vznikají, zakládají, projevují a z níž se exkluzivně i
            inkluzivně  bez jakékoli výjimky aktivují všechny aspekty, úrovně, stupně, kroky, imprese,
            exprese a chování jedincových zevnějšností čili jeho „vně“.

            Čím více jeden přijímá a aplikuje tuto duchovní skutečnost ve svém životě, tím více je
            duchovním, a tudíž je tím více naživu a žijícím. A naopak - popření tohoto faktu, jeho
            odvržení a spoléhání se na externí, smyslové, přírodní zevní „vně“ jako na jediný zdroj
            života bez jakýchkoli ohledů na jeho vytvářející duchovní principy niterností čili „uvnitř“
            jedince ovšem zcela olupuje o pravý život a žití. V takovém případě žije v iluzi života. Tato
            iluze života věčně krade všechny své energie a pohonné látky z odvržených a odepřených
            duchovních principů života. Takový život se nemůže považovat za skutečný život, ale jen za
            klam.

            Aby se lépe porozumělo tomu, co se zde řeklo, bylo by záhodno znovu definovat, ustanovit,
            formulovat, obnovit a doplnit novým následující principy duchovnosti, jak se vztahují ke
            každodennímu životu a žití.

            1. Princip duchovní motivace. Jsoucno a Bytí ve své povšechnosti a kompletnosti je vždy v
            sobě přítomnou duchovností ve všech ohledech bez jakékoliv výjimky motivováno být a
            existovat. Tato duchovnost je jeho nitrem a jádrem, které bez přestání zabezpečuje životní
            systém všem jeho funkcím, manifestacím, aktualizacím a realizacím. Nic nemůže být a není
            motivováno být a existovat odděleně od duchovnosti. Popírání tohoto faktu se vůbec nic
            nezmění, protože motivace a energie pro toto odmítání pochází a přichází z bytí a existence
            tohoto duchovního principu. Jedinec by nemohl být motivován dokonce ani k tomu, aby
            hnul vlastním malíčkem, aniž by v sobě samém neměl toto vždy přítomné nitro a jádro -
            duchovnost.

            2. Princip individuálního subjektivního přijetí. Jedinec se může stát opravdovou duchovní
            osobou, a tudíž se stát opravdu žijícím a jsoucím naživu, jedině tehdy, pokud jako první
            krok   přijme   ze   své   vlastní   svobodné   vůle,   vlastní   volbou   bez   vedlejších   či   vnějších
            požadavků, podmínek či tlaků, procesem vlastního rozumu, logiky, intuice a svým srdcem
            bez skrytých motivací, že tento duchovní princip života a žití je realitou, faktem samým v
            sobě   a   o   sobě,   axiom,   který   nepotřebuje   žádný   důkaz   či   opodstatnění   smyslovými
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80