Page 134 - pzncelek
P. 134
jiném lze nalézt jen málo pravdivosti. Jednomu se tudíž radí, aby ve své Niterné mysli s
Nejvyšším posoudil vlastní náboženství, církev či jakékoli jiné přidružení se k něčemu, aby
se určilo, do jaké míry zamořily, znečistily a otrávily vlastní mysl a život všemožnými
deformacemi a nepravdami a zadržují ho před objevením pravé povahy duchovnosti a forem
jejího praktikování. Zároveň se Nejvyšší požádá, aby mu pomohl určit dobré a pozitivní
aspekty, pokud tu vůbec nějaké jsou, ve svém přidružení se ke spolkům a v jejich
doktrínách a filosofiích a to, zdali je duchovně náležité, správné, užitečné a moudré je ve
svém životě zachovat.
Tím, že toto činí poctivě, z vlastního srdce, s touhou po ustavení skutečné pravdy a za
účelem toho žití a praktikování duchovnosti, jeden nebude nikdy sveden na zcestí.
9. A nakonec, maje konečně všechny tyto záležitosti ustanoveny a zařízeny, se jeden stává
vědom potřeby změny pojetí negativního stavu a forem jeho projevování. Připustí se, že to,
co lidé velmi často považují za špatné, zlé, nesprávné a negativní, anebo na straně druhé za
dobré, správné, náležité a pozitivní, není nutně takové.
Lidské určování toho, co je zlé a negativní, anebo dobré a pozitivní, a jak se to projevuje v
každodenním životě, je založeno na zevních stereotypech, zvyklostech, standardech a
uniformitě jimi uznávaných a přijímaných z hlediska toho, co promítají na druhé lidi ze
svých zevních návyků či chápání dle kódů určitých kultur a tradic, obzvláště povahy
náboženské. Není brán žádný ohled na jejich vnitřní niterné určení čili na určení z „nitra“
těchto pojetí.
Toto je nebezpečná situace vedoucí k ustanovení obecných pravidel vnucovaných všem,
jimiž je posuzováno chování každého bez žádného ohledu na niternou motivaci a záměr
takového chování se. Takže velmi často výsledkem nesprávných názorů je: Považuje se za
špatné něco, co je ve skutečnosti dobré, a naopak.
Takovéto přijaté obecné standardy a zákony neberou zřetel na jeden z nejdůležitějších
principů duchovního života: To, co může být dobré či zlé pro jednu osobu či situaci, může
být zlé či dobré pro jinou. V opravdové duchovní konotaci života nejsou možné žádné
generalizace.
V tomto ohledu se navrhuje, aby se každý jako jednotlivec obrátil k Nejvyššímu ve své
Niterné mysli a požádal o pomoc při určování povahy negativního stavu a jeho forem
projevu ve vztahu k jedinečné struktuře a dynamice vlastní mysli a osobnosti. Jeden si z
nitra sebe samého stanoví, co je správné, náležité, vhodné a dobré a co je pro něj zlé,
nesprávné, negativní a nevhodné, uznávaje, že nelze generalizovat z jednoho na druhé. Toto
se koná v procesu denního zkoumání a hodnocení vlastní motivace a záměru ohledně
vlastního myšlení, chtění, cítění, jednání, chování a vztahování se (jak se popsalo předtím).
Následováním těchto a jiných bodů (zjevených dříve) s důvěrou a dle svobodné volby, z
vlastního srdce, s dobrou a pozitivní motivací a úmyslem jeden vede opravdový duchovní
život v jeho praktickém manifestování a realizování.
To je pro dnešek vše.