Page 138 - pzncelek
P. 138
mysli formováno v mateřském lůně z idejí Niterné mysli a z forem její specifické duševnosti.
Bylo by omylem předpokládat, že fyzické tělo je formováno náhodou z genů obou rodičů.
Fakticky je to tak, že Niterná mysl, duch, vybírá pouze takové geny z rodičů jedincova
fyzického těla, jež jsou souladné s obsahem, strukturou a dynamikou jeho manifestovaných
idejí a forem jeho duševnosti. Všechny ostatní geny a jejich případní rodiče se odmítají.
Praktické využití uvědomění, přijetí a uplatňování výše popsané struktury a obsahu
vlastního vesmíru je enormní. Na ní závisí druh života a žití, jaký kdo v každém ohledu či v
každé dimenzi, úrovni, stupni, životní linii či kroku má. Určuje stupeň a rozsah vlastní
reálnosti a živosti. Taktéž určuje druh náchylností a příchylností, jaký si kdo zvolí s ohledem
na pozitivní a negativní stavy. Taková určení ustanovují vlastní duchovní profil. Tento
duchovní profil pak určuje vlastní pozici a užitečnost v hierarchii duchovní organizace
veškerého Stvoření.
Dodatkem k tomu, co bylo v tomto poselství popsáno, je nutné si připomenout následující
důležitá fakta.
Každá z výše popsaných realit se projevuje ve svém vlastním reálném a živoucím vesmíru.
Takže duchovní realita se projevuje ve svém reálném vesmíru a svým reálným vesmírem
sestávajícím z nekonečného počtu a rozmanitosti duchovních světů a jejich dimenzí,
stupňů, linií a kroků, které zaujímají nekonečné počty a rozmanitosti sentientních entit a
lidských bytostí. Jsoucno a bytí duchovního vesmíru je ve své celkovosti reálné a živost a
realita jeho sentientních obyvatel je určena výše popsanými principy. Duchovní vesmír je
svou esencí, substancí a funkcí Niternou myslí Stvoření čili jeho duchem. Plní touž funkci a
má tentýž obsah s ohledem na celé Stvoření jako Niterná mysl jedince. Konec konců
Niterná mysl jednotlivce je uspořádána a vybudována z uspořádání a prvků duchovního
vesmíru čili univerzální Niterné mysli.
Duševní realita se projevuje svým vlastním duševním vesmírem, zvaným intermediální
vesmír, který se také skládá z nekonečného počtu a rozmanitosti intermediálních světů a
jejich dimenzí, stupňů, linií, úrovní a kroků, které jsou obydleny nekonečným počtem a
rozmanitostí sentientních entit a lidských bytostí. Veškerý intermediální vesmír se všemi
svými světy a sentientními obyvateli je v dokonalé souvztažnosti a pozici s duchovním
vesmírem a jeho světy a sentientními obyvateli. A opět jsoucno a bytí intermediálního
vesmíru je ve své celistvosti reálné a živost a realita jeho sentientních obyvatel je určena
výše popsanými principy. Intermediální vesmír je dle své esence, substance a funkce vnitřní
myslí Stvoření čili jeho duší. Plní přesně stejnou funkci a má přesně stejný obsah s
ohledem na celé Stvoření jako vnitřní mysl jedince. Vnitřní mysl jedince je ovšem
uspořádána a vybudována z uspořádání a prvků intermediálního či duševního vesmíru čili
univerzální vnitřní mysli.
Konečně fyzická realita se projevuje svým vlastním fyzickým vesmírem sestávajícím z
nekonečných počtů a variet fyzických neboli zevních světů, galaxií, slunečních soustav,
planet a jejich rozličných početných dimenzí, stupňů, linií, kroků, časů a paračasů, které
zaujímají nekonečné počty a variety sentientních entit a lidských bytostí. A ještě jednou
jsoucno a bytí fyzického vnějšího Vesmíru je ve svém celku reálné a živost a realita jeho
sentientních obyvatel je určena výše uvedenými principy. Fyzický vesmír je svou esencí,
substancí a funkcí zevní vnější myslí stvoření čili jeho tělem. Plní přesně stejnou funkci a
má tentýž obsah s ohledem na celé Stvoření jako vnější mysl jedince. Vnější mysl jedince je
vždy uspořádána a vybudována ze struktury a prvků fyzického vesmíru čili univerzální
vnější mysli. Tento vesmír se všemi svými světy a obyvateli je v dokonalé souvztažnosti a
pozici s intermediálním vesmírem a s duchovním vesmírem, činíc tak celé Stvoření
jednotou, jedností a harmonií a jedincovu realitu a život z Nejvyššího.
Vzájemná propojení, vztahy a závislosti těchto vesmírů lze v zásadě konceptualizovat pojmy
popsanými v tomto poselství a v knize „Základy lidské duchovnosti“.