Page 136 - pzncelek
P. 136

Existence pseudoreality je možná pouze z někoho či něčeho, co je či bylo na počátku reálné
            a živé ve smyslu výše uvedené definice, ale v následném kole tvořivého úsilí vytvořilo něco
            či   někoho,   kdo   popřel   a   odmítl   pravý   obsah   reality   a   živosti,   tedy   opomenul   potvrdit
            platnost   své   vlastní   reality   a   živosti.   Tuto   situaci   lze   považovat   za   vytvářející   činitel
            negativního stavu. Takto negativní stav vznikl.

            Jak se uvedlo výše, obsah reality se ukazuje skrze své rozličné formy.

            V obecnosti lze pojímat tři formy reality a jejich odpovídající obsahy.

            První formu reality lze nazvat duchovní realitou. Její obsah sestává ze všech tvořivých
            principů, kategorií, pojetí, idejí a představ života a reality v jejich plnosti a celosti. Duchovní
            realita ustanovuje jediný zdroj života všem následným a po sobě jdoucím realitám. Střed a
            jádro této reality spočívá ve všudypřítomnosti Nejvyššího - Kdož je Život v Sobě a Sebou - v
            ní.   Tato   přítomnost   ustanovuje   princip   živosti   a   reality   duchovní   reality.   Obecně   lze
            duchovní realitu považovat za ducha jsoucna a bytí.

            Druhou   formu   reality   lze   nazývat   duševní   realitou.   Její   obsah   pozůstává   ze   všech
            aktualizovaných principů, kategorií, idejí a představ života a reality v objektivizovaném a
            subjektivizovaném   uvědomění   a   vnímání.   Proces   této   aktualizace   a   ustanovování
            objektivizovaného a subjektivizovaného uvědomění života a reality ústí v manifestacích
            duševních procesů, jako je myšlení, vůle, emoce, pocity a všechny ostatní duševní aktivity
            a vlastnosti, jež dovolují zakoušet realitu sebeuvědomování a uvědomění reality. Obecně lze
            duševní realitu považovat za duši jsoucna a bytí. Duševní realita může být a existovat pouze
            jako   probíhání   duchovní   reality.   Duchovní   realita   je   nastáváním   Absolutní   reality
            Absolutního jsoucna a bytí Nejvyššího. Nic nemůže být a existovat, aniž to probíhá z
            nastávání duchovní reality, která je výsledkem neustálé emanace a transmise života ze
            stavu a procesu Absolutní reality - Nejvyššího.

            Třetí formu reality je možno nazývat fyzickou, materiální (ve smyslu hmoty) čili přírodní (ve
            smyslu přírody) realitou. Obsah této reality sestává z konkretizace rozličných duševních
            forem všech duchovních principů, kategorií, pojetí, idejí a představ, jež nepřetržitě proudí z
            duchovní reality skrze realitu duševní do fyzické reality způsobujíce stávání se fyzické
            reality.

            Fyzická realita je tedy výsledkem nastávání duchovní reality z Absolutního zdroje Absolutní
            reality - Nejvyššího - skrze probíhání duševní reality. Tento proces ve svém kumulativním
            úsilí umožňuje, aby se fyzická realita stala reálnou. Z toho logicky vyplývá, že nic ve fyzické
            realitě nemůže být a existovat bez prvotního jsoucna a bytí duchovní a duševní reality.
            Jestli by bylo možné z fyzické reality odejmout přítomnost duševní popřípadě duchovní
            reality, fyzická realita by se okamžitě rozpadla a přestala by být a existovat. Prostě by již
            nebyla reálnou. Totéž je pravdou ohledně duševní reality - odejmutí duchovní reality z
            reality duševní by přivodilo konec jakémukoli uvědomění a vnímání jsoucna a bytí. Duševní
            realita by prostě nebyla již reálnou.

            Takže v nejzazším smyslu je jedinou opravdovou realitou, kterou lze pojímat jako jsoucí a
            existující sama sebou a v sobě, je duchovní realita. Takto lze duchovní realitu pojímat
            vzhledem k věčné přítomnosti Nejvyššího v ní.

            Z tohoto závěru logicky plyne, že realitu jakékoliv reality lze pojímat pouze ze jsoucna a bytí
            Nejvyššího. Nic jiného nedává žádný smysl a nemá žádnou realitu.

            Protože fyzická čili přírodní realita je konkretizovanou formou duševní reality a duchovní
            reality, lze ji v obecnosti pojímat jako tělo jsoucna a bytí.

            Výše uvedený popis může jednomu dát představu o struktuře a obsahu reality.
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141