Page 129 - pzncelek
P. 129

POSELSTVÍ TŘICÁTÉ ČTVRTÉ


                                     O záležitostech každodenního života a
                               o náležitých stavebních blocích života každého




            Dne 4. května 1982

            Dnes byla od Nejvyššího přijata následující poselství.


            Duchovnost a její principy mohou být živé a užitečné pouze při jejich aktivaci a praktickém
            využití   v   každodenním   životě   jedince.   Bez   takové   aktivace   a   praktického   využití   jsou
            duchovnost a její principy prázdnými pojmy, nepotřebnými pojetími a slovy bez ducha či
            duše.

            Duchovní principy byly formulovány za účelem žití a fungování takovým způsobem, aby se
            každému poskytl návod a směr, který by každému, kdo je následuje, mohl přinést vše
            dobré, pozitivní a užitečné.
            Jelikož   je   tak   důležité,   aby   se   duchovní   principy   pojímaly   z   hlediska   jejich   praktické
            užitečnosti, je dnes radno dále zpracovat záležitosti každodenního žití.
            Z hlediska duchovních principů lze obsah a kvalitu každodenního žití v zásadě pojímat třemi
            způsoby neboli ve třech stavebních blocích života.

            Za prvé je obsah a kvalita vlastního života určována typem a druhem pojímání, postoje a
            zacházení,   jaké   kdo   má   ohledně   Nejvyššího.   Za   druhé   je   určována   typem   a   druhem
            pojímání, postoje a zacházení, jaké kdo má vzhledem k ostatním a Stvoření Nejvyššího
            obecně. Za třetí je určována typem a  obsahem, postojem a zacházením, jaké  kdo má
            vzhledem k sobě samému. Tyto tři stavební kameny života determinují u jednoho celou
            strukturu a dynamiku jeho každodenního života.

            Způsob, jakým se tyto tři stavební bloky nabývají a využívají, určuje opravdový obsah a
            kvalitu vlastního života a, což je nejdůležitější, určuje stupeň a rozsah vlastní duchovnosti a
            uvědomování si všech duchovních principů ve vlastním každodenním žití. Ze zřejmých
            duchovních a psychologických důvodů je počátečním stavebním blokem, který se stává
            prvotní bází a základnou celého uspořádání, blok třetí - typ a druh pojímání, postoje a
            zacházení, jaký kdo má sám k sobě. Je považován za bázi a základnu celé struktury proto,
            že se lze vztahovat pouze ze sebe a sebou samým. Je nemožné ustanovit jakýkoli vztah z
            vnějšku čili mimo sebe samého. Jeden dost dobře nemůže vystoupit či se odštěpit od sebe
            samého, aby se vztahoval. Pokud by to bylo možné, zrušilo by to jeho jsoucno a bytí.
            Při pohledu na tento fakt - že se jeden musí vztahovat ze sebe a sebou - je zřejmé, že kvalita
            a obsah jeho vztahu k Nejvyššímu a k ostatním se vždy určuje tím, jaký kdo má typ a druh
            pojímání sebe sama, postoje k sobě samému a zacházení ze sebou samým.

            Prostě řečeno: jeden se chová k Nejvyššímu a k druhým tak, jak se chová k sobě samému.
            Jakýkoli postoj, jaký kdo má k sobě, je sdílen s Nejvyšším a ostatními. Jestliže jeden sebe
            vnímá, pojímá, pociťuje a zachází se sebou s všemožnými negativními postoji a jestliže
            přijímá  sebezavrhující, sebetrestající a sebeponižující  postoj, sdílí tento druh postoje s
            Nejvyšším a ostatními. Konec konců lze sdílet jen to, co kdo má, či si myslí, že má. Je
            nemožné sdílet něco, co kdo nemá nebo si myslí, že nemá.
            Takováto situace naneštěstí působí dokola i jiným způsobem - jestliže má jeden takové proti
            sobě zaměření pojímání sebe samého, postoj k sobě samému a zacházení se sebou samým,
            má sklon vyhledávat a přijímat z Nejvyššího a ostatních chování jen zavrhující, negativní a
            trestající. Vše ostatní, co je v rozporu s takovým protivným a negativním chováním, se
            odmítá či popírá. Jeden prostě není s to v žádné situaci či chování spatřovat či nalézt nic
            opravdu dobrého.
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134