Page 132 - pzncelek
P. 132

V tomto ohledu se radí ustanovit spolu s vlastní Niternou myslí a Nejvyšším v ní správné
            způsoby   a   prostředky   pro   odstranění   a   likvidaci   starých,   nereálných   a   nepřirozených
            pojímání, představování, vnímání a pociťování sebe sama a objevit v sobě pravou povahu
            vlastního jsoucna a bytí v jeho esenci a substanci s plným přijetím sebe samého takového,
            jaký je. To povede k permanentnímu ustanovení správného, reálného a pravého pojímání,
            představování, vnímání a pociťování sebe samého, poskytujícímu jednomu nejhodnotnější
            stavební blok pro vlastní produktivní, konstruktivní, tvořivý a užitečný život.
            Jako první krok v tomto počínání je radno si přiznat a říci: „Nejsem tím, kým si myslím, kým
            se cítím a vnímán, že jsem nebo se zdám být. Potřebuji zkoumat a nalézt pravdu o sobě a
            stanovit, kým jsem, bez nátlaků zevních žádostí a vymývání mozků.“

            Avšak, jak se dříve mnohokrát zdůrazňovalo, úspěch tohoto počínání lze zajistit jen tehdy,
            jestliže se vše popsané v těchto poselstvích činí z vlastní svobodné vůle, volby dle určení z
            vlastního nitra, a ne z vnějšku; žádný jiný způsob nebude fungovat. Konat takto, znamená
            být opravdu duchovní.
            3. Změna v pojímání a představě sebe samého vede přirozeně ke změně toho, jak se vnímají
            a pojímají druzí. Obvykle a ve většině případů lidé ve své esenci a substanci nejsou tím, čím
            se zdají být dle zevního pozorování jinými a sebou samými. Projekce, očekávání, žádosti
            atd. ohledně toho, jací by měli být, zkreslují realitu jejich jsoucna a bytí v jejich esenci a
            substanci.

            Je nutno si přiznat a říci: „Lidé nejsou tím, čím se zdají být z mé vlastní perspektivy, dle
            mých projekcí a očekávání. Proč by měli být takoví či onací? Proč si nepřiznat, že mají
            právo být takovými, jakými chtějí a potřebují být, a nikoli takovými, jakými chci anebo
            vnímám, aby byli?“

            Tím, že se od lidí nic neočekává, jeden překvapivě shledá samého sebe, jak pohlíží na lidi
            odlišně a s větším souhlasem s jejich pravou povahou. Toto nazírání lidí, jež je přiměřenější
            realitě, likviduje mnohé tlaky, napětí, deziluze, rozčarování atd., které mohou vést a velmi
            často vedou k vážným problémům v lidských vztazích.
            Jeden se opět nabádá, aby sám sebe v tomto ohledu vyzkoušel a připomínal si to, co je v
            souladu s nově chápaným postojem a pojetím.
            4. Změna v pojímání, představování a postoji ohledně sebe samého a v pojímání, představě
            a postoji ohledně druhých je doprovázena nutnou změnou v pojímání, vnímání, představě,
            chápání a postoji ohledně Nejvyššího. To je tím nejdůležitějším stavebním blokem pravého
            a skutečného života a všech jeho duchovních principů. Ten dává obsah, význam a účel celé
            struktuře a dynamice pravého a skutečného života. Nic nemůže být úplné a reálné bez
            tohoto stavebního bloku.

            První krok v ustanovování náležitého a správného způsobu pojímání, vnímání a vztahování
            se ohledně Nejvyššího spočívá v tom, že si jeden sám sobě přizná a řekne: „Nejvyšší není
            tím, čím se On/Ona zdá být dle mého starého názoru nebo dle názoru kohokoli jiného. Je
            nutné nejprve zanechat všech starých pojetí vložených a včleněných do mne z vnějšku
            rodiči, učiteli, knězi, autoritami a církvemi. Nikdo nemůže Nejvyššího znát tím způsobem,
            jak Ho/Ji znám já z mé Niterné mysli a z mého vnitřního já.“

            Druhým  krokem  při  získávání  náležitého  a  správného   pojetí  a  vztahovosti   vzhledem   k
            Nejvyššímu je obrátit se do nitra, k Niterné mysli, a pokorně si od Nejvyššího vyžádat, aby
            Sám/Sama zjevil to, jakým způsobem reálně je ve Své jedinečné manifestaci v tazateli. Toto
            zjevení je pak tazatelem přijímáno s tím, že se stále chápe a přijímá fakt, že u druhých lidí se
            Nejvyšší zjevuje odlišně, v souladu s jejich jedinečným vnímáním a módem manifestace
            Nejvyššího v nich. Toto je opravdu duchovní a moudrý přístup v ustanovování vlastního
            náležitého a správného stavu s Nejvyšším.

            Jakmile se tyto základní stavební bloky reálného a pravého života získají a ustanoví, lze
            přistoupit ke změnám ve všech ostatních oblastech vlastního života.
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137