Page 133 - pzncelek
P. 133

5. Získání správného a náležitého  pojímání a představy sebe  sama  a pojetí představy
            Nejvyššího a druhých jeden bude mít náležitý nástroj pro opětovné zhodnocení a změnu
            významu, obsahu a účelu života. Především si jeden přizná a řekne, že skutečný význam,
            obsah a účel života není takový, jaký se zdá být. Není v zevních, vnějších a k „vně“ patřících
            záležitostech o sobě a v sobě, ale může být pouze ve vlastní Niterné mysli od Nejvyššího v
            ní.

            Jeden tudíž vchází do vlastní Niterné mysli k Nejvyššímu a žádá o pomoc při stanovení
            správné, náležité a pravé definice života a jeho obsahu, významu a účelu obecně z hlediska
            vlastního jedinečného projevování se a vlastních potřeb zvlášť.
            Maje   především   ustanoveno   správné   a   náležité   pojetí   Nejvyššího   -   že   Nejvyšší,   jako
            Absolutní a jediný zdroj života, je vždy pozitivní a dobrý, jeden se stává uvědomělým
            hlavního obecného principu života, který říká, že život je vždy pro milování, radost, rozkoš,
            potěšení, zábavu, sdílení, vzájemný prospěch, společné blaho a pro ostatní blaženství. Nic
            negativního či protivného nemůže být a existovat v pravém životě nebo pocházet z pravého
            života, kterým je Nejvyšší.

            Tento duchovní princip života poskytuje ideu obecného účelu opravdového života a toho,
            jak z něho lze odvodit jeho zvláštní účel s ohledem na vlastní jedinečný život. Tento účel byl
            definován v „Principech duchovní hypnózy“ a v „Základech lidské duchovnosti“.
            6. Jakmile je stanoveno náležité a správné pojetí, obsah a účel života, začíná nový krok
            změnou definice a uplatňování pravých hodnot a priorit života. Jeden se ptá: „Jaké jsou
            opravdové a ryzí hodnoty života a jaké jsou správné priority věcí v mém každodenním
            žití ?“ Tento dotaz začíná připuštěním, že pravé hodnoty a priority života nejsou tím, co si
            lidé myslí či přijímají, že jsou. Opravdové hodnoty a priority života nelze nalézt a umístit do
            různých zevních, vnějších předmětů potřeby fyzického a prostředím daného žití v sobě a o
            sobě. Pravé hodnoty života jsou spatřovány v duchovních principech života, ve vlastních
            niternostech, ve vlastní Niterné mysli a, což je nejdůležitější, v přítomnosti Nejvyššího ve
            vlastní Niterné mysli. Odtud se odvozuje vše ostatní.
            Ustanovení tohoto faktu vede k ustanovení náležitých a duchovně správných priorit věcí a
            činností ve vlastním každodenním životě. Jeden počíná brát v úvahu typy aktivit, které
            vedou k hlubšímu, lepšímu a vhodnějšímu poznání a chápání sebe samého, druhých a
            Nejvyššího. Takové aktivity se stávají nejvyššími a nejdůležitějšími prioritami ve vlastním
            životě, vedoucími k ustanovení nového náležitého a správného hierarchického uspořádání
            organizace pro každodenní žití.

            7. Ustanovení náležitých a správných hodnot a priorit ve vlastním životě vede k zevrubným
            změnám ve struktuře a dynamice každodenního žití. Začíná se s procesem opětovného
            zhodnocení významu, účelu a potřeb rozličných tradic, zvyků, konvencí, kultur, institucí,
            manželství, rodinného života atd., které stále napadají vlastní život a mysl snažíce se
            jednoho ovlivnit a velmi často donutit, aby zanechal své jedinečné osobnosti a přilnul a
            uvykl   jejich   diktátům   a   požadavkům.   Jeden   uzná,   že   tyto   diktáty   a   požadavky   sotva
            přicházejí z nitra, ale namísto toho přicházejí z vnějšku, kde není žádný pravý a ryzí život.
            Zde se radí poradit se s Nejvyšším ve vlastní Niterné mysli, aby se stanovily a extrahovaly
            pozitivní elementy, pokud jsou zde vůbec nějaké, které by mohly v těchto ustanoveních
            existovat. Tyto pozitivní elementy jsou pak uznány a přijaty v souladu s uspořádáním a
            dynamikou vlastní celkové, jedinečné mysli a osobnosti. Vše ostatní v nich se jako nemající
            žádný užitek zavrhne a vyhýbá se tomu.
            8. Souběžně s výše uvedenými snahami se začíná proces změny pojímání duchovnosti a
            forem   jejího   praktikování.   Jeden   si   z   nitra   připustí,   že   duchovnost   a   formy   jejího
            praktikování nejsou tím, co si lidé myslí, že by měly být. Duchovnost a její praktikování
            nezávisí na zevních obřadech, slavnostech, slovních vyznáních, pravidelném navštěvování
            kostela   a   podobných   věcech   ani   v   nich   nespočívá.   Namísto   toho   se   uzná   fakt,   že
            duchovnost a její praktikování závisí na způsobech denního vlastního žití, myšlení, chtění,
            jednání,   chování   a   vztahování   se.   Je   to   záležitost   každodenního   života   a   vlastních
            niterností. Toto ustanovuje pravý obsah a význam duchovnosti. Kdekoli jinde a v čemkoli
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138